ضرورت راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو در پیشگیری وقوع جرائم

عصر خودرو- جلسه بررسی سامانه ثبت معاملات خودرو با حضور قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی برگزار شد.

Tuesday 10 August 2021 - 09:52:00

ضرورت راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو در پیشگیری وقوع جرائم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، در این جلسه، که علی دیزجی معاون پیشگیری از وقوع جرم استان تهران، مهرداد عارضی معاون اداره کل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و طراحان سامانه حضور داشتند. سامانه ثبت معاملات خودرو به صورت برخط ارائه و بررسی شد.

عارضی در ابتدای این جلسه، درباره علت عدم راه‌اندازی این سامانه گفت: پیش ‌از این قرار بود با همکاری فرمانده پلیس راهور نیروی انتظامی در ارائه خدمات این سامانه تسهیل شود که به دلیل عدم تعامل پلیس راهور تا به امروز این امر محقق نشده است.

دیزجی در ادامه افزود: اهمیت راه‌اندازی این سامانه همانند سامانه ثبت املاک ضروری است؛ چرا که علاوه بر الزام قانونی، مولفه پیشگیری از وقوع جرم در آن مطرح است.

در ادامه جلسه، علی نوروزی رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا درباره نحوه تعامل پلیس راهور توضیح داد: برای ارتباط درون‌سازمانی که بتوان اطلاعات و مشخصات فنی خودروها را به‌صورت برخط از پلیس راهور دریافت کرد، تشکیل جلسه‌ای با حضور کمیسیون همتا نیاز است لذا پس از تشکیل این جلسه،  پلیس راهور نیز وارد تعاملات سازمانی‌ می‌شود.

نوروزی ادامه داد: از زمان تشکیل جلسه برای طراحی سامانه، کار تیم فنی آغاز و در چندین مرحله نسخه آزمایشی نمایش داده شد تا تمام خلاءهای آن مشخص و اصلا شود. این سامانه درحال حاضر آماده ارائه خدمات است و اتاق اصناف می‌تواند آن را به تمام نمایشگاه‌داران خودرو در سراسر کشور ارسال کند ولی با توجه به اهمیت همکاری پلیس راهور برای تسهیل در اجرای سامانه، پس از شکل‌گیری این تعاملات، نتیجه نهایی حصول خواهد شد.

رضا مسعودی‌فر قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، پس از شنیدن نظرات حاضرین از آن‌ها خواست تا سامانه به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و مقدمات جلسه رونمایی از آن، هرچه سریع‌تر فراهم شود.

برچسب ها

سامانه ثبت معاملاتثبت معاملات خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top