جلسه هم اندیشی دانشگاه صنعتی شریف و سازه گستر

توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه از مولفه های اساسی توسعه یافتگی است

عصر خودرو- جلسه هم اندیشی مدیران امورهای مهندسی و تامین سازه گستر با اساتید دانشگاه صنعتی شریف با هدف بررسی نیازمندیهای تولید و ساخت داخل برگزارشد.

Monday 14 June 2021 - 13:05:00

توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه از مولفه های اساسی توسعه یافتگی است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ارتباطات سازه گستر، سید ارسام سنجری قائم مقام معاونت تامین سازه گستر درابتدای جلسه ضمن معرفی و تشریج نقش شرکت سازه گستر به عنوان بزرگترین مدیریت زنجیره تامین گروه سایپا براهمیت بهره گیری از ظرفیتهای دانشگاه در اعتلای صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: باتوجه به اهداف ترسیم شده از سوی مدیریت ارشد سازه گستر جناب آقای حسن زاده و تاکید ایشان مبنی بر استفاده از ظریفتهای دانشی و حمایت از نخبگان جوان کشور ارتباط هرچه بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت.

قائم مقام معاونت تامین یادآور شد: موتور اصلی رشد و ایجاد ثروت در دنیای امروز، دانایی است و دانش بیش از عوامل سنتی نظیر کار و سرمایه، در توسعه ملی نقش دارد. دانشگاه به عنوان نهاد تولیدکننده علم، می تواند نقشی حیاتی در رشد و توسعه صنایع دانش پایه و شکل گیری اقتصاد دانش بنیان ایفا کند.

ایشان در ادامه افزود: تجربه نشان داده است که خلق و ابداع دانش و فناوری در دانشگاه ها و تولیدات در بخش صنایع ایران، ارتباط ضعیفی با یکدیگر داشته و این دو نهاد از نیازها و نقاط قوت یکدیگر بی اطلاع اند. اما امروز با تلاشها و برنامه های که در سطح مدیریت کلان سازه گستردرحال تدوین و اجرا می باشد در تلاش هستیم که ارتباط با دانشگاه را به عنوان عاملی هویت بخش در سطح شرکت و برنامه ها جاری و ساری نماییم.

درادامه این نشست شاهین منجیان معاونت مهندسی سازه گستر براهمیت تولید دانش کاربردی در صنعت خودرو  پرداخت و گفت: یکی از چالشهای اساسی در تفهیم ارتباط صنعت با دانشگاه عدم آگاهی متقابل هعر دو حوزه نسبت به نیازهای یکدیگر است و مقوله های دانشی بعلت اینکه از نیازهای اساسی صنعت آگاهی جامعی ندارند نمیتوانند چندان به صورت مناسبی مشکلات این حوزه را برطرف نمایند

وی درادامه افزود : هرچه جلسات و نشستها و بازدید های مجموعه های علمی و دانشگاهی با صنعت خودرو بیشتر شود قطعا خواهد توانست در مسیر نهضت ساخت داخل، کاهش وابستگی- بهرهگیری از نیروهای جوان و زبده دانشگاهی در صنعت خودرو و افزایش اشتغال ...اثرگزار باشد.

از دیگر سخنرانان دکتر مختاری رئیس بخش ارتباطات صنعت دانشگاه صنعتی شریف بود که بر ایجاد زنجیره ارزش در دانشگاه ها پرداخت و گفت:   صنعت و دانشگاه علاوه بر خلق محصول و تکنولوژی متقابلا به یکدیگر سود و منفعت می‌دهند. دانشگاه به رشد و توسعه صنعت کمک می‌کند و صنعت نیز با فراهم کردن بستر مناسب، به کاربردی شدن و ثروت زایی علوم دانشگاهی مبادرت می‌ورزد. به عبارتی درهم تنیدگی و ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت یک معامله دو سر برد را به نمایش می‌گذارد.

ما توانستیم از طریق گرد هم آوردن دانشجویان، ایده پردازی و ایده پروری یک شرکت را تشکیل دهیم که می‌تواند به حلقه بعدی یعنی مرکز رشد دانشگاه برود. به معنایی دانشگاه‌ها بجای فارغ التحصیل کردن دانشجو، شرکت‌هایی دانش بنیان و کارآفرین که مجموعه‌ای از دانشجویان  را تشکیل می‌دهند فارغ التحصیل می‌کند.

البته این شرکت‌ها هنوز نوپا هستند و نمی‌توانند به سرعت وارد رقابت در بازار‌های پیچیده شوند. عمده شرکت‌های اینچنینی که به مشکل می‌خورند ضعف در تعامل با سرمایه گذار و کارفرما و مباحث مدیریت مالی و اقتصادی دارند، لذا در مرکز رشد دانشگاه طی 3 سال به حالت سوبسیدی از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا ریشه‌های خود را سفت کنند و روی پای خود بایستند. در مرحله بعد شرکت‌هایی که خود را ثابت کرده اند به پارک علم و فناوری دانشگاه می‌آیند تا برای ورود به بازار آماده شوند.

درپایان این نشست تاکید شد تا جلسات بیشتری متشکل از یک کارگروه بین سازه گستر و امور ارتباطات صنعت با دانشگاه صنعتی شریف از هفته آینده با معرفی نیازهای شرکت سازه گستر و طرح در این کارگروه گام به گام تا حصول نتایج رضایت بخش پیش رویم.

برچسب ها

سازه گستر سایپا
مطالب مرتبط بیشتر
حذف شرکت‌های تامین‌کننده قطعات در خودروسازی همکاری سازه گستر سایپا با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه زنجیره تامین گسترش می‌یابد فراخوان همکاری شرکت سازه گستر سایپا با شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی کشور بهبود روند پرداخت مطالبات قطعه سازان با رویکرد عدالت در پرداخت بهبود روند پرداخت مطالبات قطعه سازان با رویکرد عدالت در پرداخت "فریبرز فیروزبخت" مدیرعامل اسبق سازه گستر سایپا به سی سال حبس تعزیری محکوم شد معلمان پس از طی تمام سلسله مراتب مدیرعامل سازه گستر شد مدیرعامل سازه گستر سایپا درگذشت آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور حضور پررنگ شرکت سازه گستر سایپا در نمایشگاه قطعات خودرو داخلی سازی لنز چراغ جلوی خودرو از طریق تفاهم نامه همکاری مشترک سازه گستر سایپا با پتروشیمی خوزستان انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک تجارت و سازه گستر سایپا حسن زاده شوئیلی مدیر عامل سازه گستر شد ارسال کمکهای داوطلبانه سازه گستر سایپا به هموطنان ارسال کمکهای داوطلبانه سازه گستر سایپا به هموطنان مسئولیت های اجتماعی ازاهداف عالیه سازمانها پیام تسلیت مدیرعامل سازه گستر سایپا در پی شهادت سردار سلیمانی سازه‌ گستر سایپا عضویت خود در انجمن قطعه‌سازان را تعلیق کرد پراید و تیبا در صدر خودروهای ناقصی سایپا شرکت سازه گستر سایپا در جمع 100 شرکت برتر کشور قرار گرفت معصوم نجفیان به عنوان مدیر نمونه جهادی کشور سال 97 انتخاب شد با همکاری شرکت های دانش بنیان و سازه گستر، تفاهم نامه بومی سازی قطعات استراتژیک منعقد شد صنعت قطعه سازی هویت دهنده صنعت خودروسازی کشور است برنامه‌های ویژه برای ارتقا و توسعه زنجیره تامین گروه سایپا برای سال آینده در حوزه های تامین و برنامه ریزی اقدامات مناسبی صورت گرفته است زنجیره تامین، مستحکم و با نشاط در مسیر تولید حرکت می کند تولید قطعات رنگی خودرو چانگان شتاب بیشتری می گیرد پرداخت مطالبات قطعه سازان به کمترین زمان خواهد رسید سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی دلیلی برای ایجاد تحولی عظیم لزوم سرعت بیشتر در بهره گیری از تکنولوژی های نوین قائم مقام مالی و اقتصادی شرکت سازه گستر سایپا منصوب شد بازدید مدیرعامل سازه گسترسایپا از اتحاد موتور ‌بازدید مدیرعامل سازه گستر سایپا از گروه صنعتی کروز فراخوان سازه گستر برای حضور قطعه سازان زیر مجموعه گروه سایپا به پنجمین نمایشگاه قطعات خودرو
Back to top