یک راه عالی برای جلوگیری از خرابی خودرو

عصر خودرو- چند دلیل عمده وجود دارد که باعث می شود بیشتر خودروها، علائم مشترکی در خرابی ماشین داشته باشند که به همین منظور استارتاپ پیو تصمیم بر آن گرفت تا دستگاهی به نام پیود را راهی بازار کند تا خودرو سواران راحت تر بتوانند قبل از خرابی ماشین خود از طریق یک برنامه بر روی موبایل، از ایرادات خودرو به صورت دقیق مطلع شوند.

Thursday 29 April 2021 - 10:28:00

یک راه عالی برای جلوگیری از خرابی خودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به طور کلی در زیر بیشتر مشکلاتی که می توانند باعث خرابی خودرو شوند و راه حل آن ها را بررسی می کنیم.

باتری کم یا مرده
یکی از مهم ترین دلایل خرابی ماشین را می توان خوابیدن باتری دانست. به طور کلی باتری خودرو شما در حالت استاندارد 3 تا 5 سال دوام خواهد آورد.
کم نور شدن چراغ های جلو، همچنین چراغ های کم نور کابین یا زمانی که شیشه های برقی ماشین، واکنشی کندتر از حد معمول داشه باشد، علائم ضعبف شدن باتری خودرو هستند. یکی از مزایای عیب یاب خودرو پیود این است که قبل از خراب شدن و از کار افتادن باتری خودرو، پیود از طریق یک اپلیکیشن فارسی به شما هشدار می دهد که سریعا باتری خودرو خود را تعمیر یا تعویض کنید. در این صورت دیگر هیچگاه به دلیل خوابیدن باتری ماشین در راه نمی مانیم.

برای آشنایی بیشتر با عیب یاب خودرو پیود می توانید روی کلمه عیب یاب کلیک کرده و به صفحه پیود مراجعه کنید.

مشکلات موتور خودرو
مشکلات دیگری که باعث انتقال خرابی در سیستم فنی خودرو شما می شود، عملکرد نامنظم موتور ماشین است. اگر خودرو شما دچار این مشکل شود که حرکت نکند، احتمال زیادی وجود دارد که سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس خودرو شما از کنترل خارج شده باشد. لازم به ذکر است که عیب یاب خودرو پیود می تواند قبل از خرابی موتور خودرو به شما اطلاع دهد تا قبل از اینکه هزینه های هنگفت روی دست شما بگذارد جهت تعمیر آن اقدام کنید.

مشکلات خرابی ترمز خودرو
توصیه می شود حداقل دو بار در سال لنت‌ترمز، روتور و میزان مایعات ماشین خود را مورد بررسی قرار دهید. به طور معمول هر 3 یا 2 سال یکبار باید روغن ترمز ماشین خود را تعویض کنید. البته راه دیگری هم جلوی رویتان قرار دارد که باعث می شود قبل از پیش آمدن این علائم در رفع آسیب آن بکوشید و آن هم استفاده از یک دستگاه عیب یاب - ردیاب پیود است.

لازم به ذکز است که می توانید برای آشنا شدن هرچه بیشتر درباره مشخصات فنی خودروها، طراحی داخلی و بیرونی آنها، نقد و بررسی همه خودروهای داخلی و خارجی با کلیک بر روی معرفی خودرو  ها به صفحه آنها مراجعه کنید و از فیلم های معرفی خودروها استفاده کنید.

خرابی خودرو به دلیل لاستیک‌پهن
با ایجاد چنین ایرادی در سیستم ماشینتان، بهتر است به بررسی فشار باد تایرها و عمق آج آن بپردازید و به طور مرتب به دنبال رفع آسیب لاستیک‌خودرو باشید تا از وضعیتی که می تواند خرابی ایجاد کند، جلوگیری کنید.

موضوع مهم در این رابطه این است که بهتر است هنگام خرید لاستیک‌خودرو نکاتی را رعایت کنیم، تا از خرابی های خودرویی مرربوط به آن جلوگیری کنیم. در قسمت پیولرن در سایت پیوکمپانی https://piocompany.org می توانید از ویدیو راهنمای خرید لاستیک‌خودرو  خودرو استفاده کنید.

تمام شدن بنزین
زمانی که بنزین‌خودرو در حال تمام شدن است (زمانی که چراغ هشدار‌بنزین روشن می شود)، ماشین شما از گاز موجود در باک و همچنین رسوبات ته نشین شده برای سوخت و سوز استفاده می کند که این موضوع می تواند به خودرو شما آسیب جدی وارد کند. پس سعی کنید باک خودرو تان از نصف کمتر نباشد.

 

تاثیر تعمیرگاه خودرو در خرابی ماشین
اصلی ترین موضوع در رابطه با خرابی خودرو، پیدا کردن تعمیرگاه معتبر ماشین است. این موضوع بسیار پیش آمده است که ما به دلیل خرابی خودرو به یک تعمیرگاه مراجعه می کنیم و با صرف هزینه زیاد برای درست شدن ماشین، نه تنها خرابی خودرو مان رفع نمی شود بلکه گاهی وضعیت آن بدتر هم می شود.

یا گاهی اوقات مشکل خودرو خیلی راحت و ساده حل می شود و تعمیرکار می تواند به عنوان مثال با سفت کردن یک پیچ، خرابی ماشین را رفع کند اما با دریافت هزینه ای هنگفت و نگه داشتن خودرو به مدت چند روز در تعمیرگاه به ما توضیحاتی تخصصی ارائه می دهد که چه قطعاتی را تعویض کرده است و چقدر ماشینمان در حین تعمیر اذیتشان کرده است!

برای رفع این مشکل بزرگ با استفاده از دستگاه پیود که بر روی خودرو نصب شده و استفاده از اپلیکیشن پیو بر روی موبایل، علاوه بر عیب یابی خودرو و اعلام عیب های ماشین قبل از خرابی به ما، در قسمتی از برنامه می توانید تعمیرگاه های معتبر خودرو را بر روی نقشه پیدا کنید.

شرکت پیو از قبل، با مراجعه به این تعمیرگاه ها از مدارک و صحت اعتبار آن ها اطمینان حاصل می کند و فقط تعمیرگاه های معتبر را وارد برنامه می کند تا مشکلاتی که در بالا ذکر شد پیش نیاید. بنابراین می توانید با برنامه پیو بر روی موبایل خود نزدیک ترین و معتبر ترین تعمیرگاه های خودرو را بر روی نقشه پیدا کنید و از خدماتشان بهره مند شوید.

عیب یاب خودرو پیود دقیقا چیست
پیود یک دستگاه کوچک است که به کامپیوتر خودرو شما وصل می شود و مانند یک دیاگ ماشین شما را عیب یابی می کند، عیب های خودرو به صورت کد به دستگاه اطلاع رسانی می شوند و دستگاه پیود این کد ها را به زبان فارسی ساده ترجمه می کند. بعد از آن با نصب اپلیکیشن فارسی پیود، این عیب های خودرو بر روی موبایل به زبان فارسی به شما نمایش داده شده و جهت رفع آن ها تعمیرگاه های معتبر بر روی نقشه معرفی می شوند. به طور کلی با استفاده از دیاگ خودرو پیود در هزینه های تعمیر خودرو تا 90% صرفه جویی می شود. به این دلیل که در این صورت شما می توانید قبل از آسیب رسیدن به خودرو جهت رفع ایراد اقدام کنید، بنابراین هزینه تعمیر خودرو به شدت پایین تر خواهد بود.

با استفاده از دستگاه پیود و هشدار های به موقع این عیب یاب خودرو و مراجعه به تعمیرگاه های معرفی شده، دیگر امکان ماندن در جاده و خیابان به دلیل خرابی ماشین وجود ندارد و همچنین هزینه های تعمیر خودرو هم به شدت پایین میاید. به این دلیل که در این صورت شما قبل از آسیب جدی رسیدن به خودرو از آن مطلع می شوید و آن را رفع می کنید.

عیب یاب پیود همچنین دارای یک ردیاب خودرو است که شما بتوانید در زمانی که خودرو دست شخص دیگری است بر روی نقشه از محل دقیق ماشین خود مطلع شوید. پیود دارای یک یادآور جقرافیایی هم هست که می تواند در مواقع نیاز با نزدیک شدن شما به محل مورد نظر به شما یادآوری لازم جهت خرید های خانه، زدن‌بنزین و هر مورد دیگری را انجام دهد. این تنها تعدادی از قابلیت های پیود است، پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل با این دستگاه به صفحه پیود چیست مراجعه کنید تا از قابلیت های کامل آن اطلاع پیدا کنید.

شما می توانید با جستجو کلمه پیود و کلیک روی اولین سایت در نتایج جستجو به این صفحه مراجعه کنید.

برچسب ها

تعمیر خودروعیب یاب خودروگجت خودرو
Back to top