مدیرعامل ارس خودرو دیزل:

آمیکو 2631 با اولویت «کیفیت» طراحی شده است

عصر خودرو- واردات بیش از 2هزار دستگاه کامیون دست دو به کشور، همزمان با آغاز تولید انبوه محصول جدید آمیکو یعنی کمپرسی 2631، یک همزمانی اتفاقی نیست، بلکه بهانه ای برای نگرش بهتر به تولیدات داخلی در راستای جایگزینی کامیون های فرسوده کشور است. آمیکو به عنوان یکی از پیشتازان تولید و عرضه انواع خودروهای تجاری با معرفی این محصول جدید و آغاز تولید انبوه آن نشان داد که می تواند جایگزین به روز و با تیراژ مد نظر برای جایگزینی خودروهای فرسوده باشد.

Sunday 14 March 2021 - 21:22:00

آمیکو 2631 با اولویت «کیفیت» طراحی شده است

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، به همین بهانه گفت و گویی با شهرام فداکار، مدیرعامل گروه صنعتی آمیکو داشتیم که مشروح آن را خواهید خواند : کمپرسی جدید 2631 چه مزیت های رقابتی در بازار دارد ؟

محصول جدید ارس خودرو دیزل یعنی کمپرسی 2631 سه مزیت رقابتی دارد؛ کیفیت، کیفیت و کیفیت.


ایده طراحی محصول جدید 2631 از کجا و با چه هدفی آغاز شد ؟
داستان این محصول از سال 92 با نسل اول 2631 آغاز شد و مهمترین تغییرش در نسخه بهینه و جدید، افزایش قدرت موتور به 330 اسب بخار بود.حدود 1.5 سال قبل مجدد ین محصول مورد بازنگری قرار گرفت و قدرتش به 400 اسب بخار افزایش پیدا کرد. همچنین تغییرات و بهینه سازی هایی در زمینه تقویت شاسی، افزایش توان، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و افزایس سطح استانداردها صورت گرفت. به بیان دیگر این خودرو همان است که از ابتدا بود ولی در خلال این سال ها 2631 از یورو دو به یورو پنج پلاس رسیده است.


چه نکته ای وجود دارد که یک تولیدکننده به صورت مداوم به دنبال ارتقاء محصولاتش است ؟
دراین بحث یک بخش دیدگاه‌های خرد  و یک بخش دیدگاه‌ها کلان وجود دارد که بعضا بخشی از آن مغفول می ماند؛وقتی ما در یک کسب وکار هستیم، ناخودآگاه فقط به آن نگاه می‌کنیم. این باعث می‌شود امکانات مختلفی که این کسب وکار دارد را بعضی وقت‌ها اصلا فراموش ‌کنیم و توجه نکنیم که یک سطح بالاتری به نام سرمایه گذار هم وجود دارد.در واقع این پرسش مطرح می شود که چرا یک سرمایه‌گذار به جای این‌که برود در کشاورزی یا سایر بخش ها سرمایه گذاری کند یا به تجارت بپردازد در خودرو سرمایه‌گذاری کرده است؟ چگونه بررسی کرده است؟ چه مزیت‌هایی را دیده است؟ این دیدگاه بالاتراز کسب وکار است. شاید بعضا فکر کنیم که بعضی‌ها تخصصشان درحوزه ای  است که ورود کرده اند.اما اگر مطالعه ودقت داشته باشیم می بینیم که  اتفاقا بعضی‌ها تخصصشان در حوزه‌های دیگر است و این زمینه را انتخاب می‌کنند.


آیا سرمایه گذاری در این زمینه یک حرکت در راستای منافع ملی است ؟
اگر کسی بخواهد کار ملی کند، می‌آید زمینه سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاری که دنبال سود است، جای دیگر نرود. بنابراین اگر بنده، جنابعالی و بقیه کسانی که در این مملکت کار می‌کنیم، زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر را فراهم کنیم، اصلا یک کار ضدملی نکرده ایم، بلکه دقیقا یک کار ملی است. من که می‌آیم به‌عنوان یک سرمایه‌گذار در منطقه ای سرمایه گذاری می کنم حتما زمینه هایی دیده ام وبررسی هایی نیز صورت گرفته است؛ چرا به منطقه جلفا می‌آیم ؟ به نقاط دیگر نمی روم؟این درست است که حتما برایم یک مزیت نسبی به وجود آمده اما در این میان آن کسی که این فضا وشرایط را درمنطقه آزاد به وجود آورده، کار ملی کرده است یا یک کار غیرملی؟ ضمن اینکه معتقد هستم واقعا افرادی که سرمایه گذاری میکنند به مراتب از افراد عادی باهوش‌ترهستند وبه همان میزان نیز دیدگاه کلان‌تری دارند. اصولا حرف‌کشیدن و نکته‌گرفتن از این افراد کار فوق‌العاده سختی است، چون بسیار باهوش‌اند، چون بسیار دقیق‌اند و دیدگاه بلندمدت خیلی خوبی را دارند. من یک صحبتی را از مرحوم تقی‌زاده شنیدم، شنیدم که همیشه می‌گفتند من سرمایه‌دار نیستم، من سرمایه‌گذارم.این خیلی نکته مهمی است؛ سرمایه‌گذار با سرمایه‌دار خیلی فرق می‌کند. آدم‌هایی که اینقدر باهوش هستند که می‌آیند یک سرمایه کوچک سرمایه‌گذاری می‌کنند و سود حاصل از آن را به بخش دیگری هدایت می کنند وکسب وکارهای بیشتری تولید می کنند دقیقا دارند کاری ملی انجام می دهند.به بیان دیگر یک کسب وکارجدیدترایجاد می کنند و هم باعث ایجاد اشتغال مستقیم وغیر مستقیم بیشتر ،افزایش درآمد منطقه ،کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ می شوند.ضمن اینکه باعث توسعه صنعتی وایجاد ارزش افزوده در صنعت وحفظ سرمایه در کشورنیزمی‌شوند و این‌ها آدم‌هایی هستند که هم خیلی باید از آن‌ها نکته یاد گرفت و هم اینکه افرادی هستند که دغدغه ملی دارند.


نظر شما در زمینه واردات کامیون های کارکرده چیست ؟

به نظر من واردات خودروهای تجاری کارکرده  ظلم در حق تولیدکنندگان داخلی است. این موضوع تنها منحصر به آمیکو نیست بلکه به همه شرکت های تولید کننده ظلم محسوب می شود. همچنین از طرف دیگر کیفیت این خودروهای کارکرده و کارایی آن ها نمی تواند نظر مشتریان را جلب کند.
خودروهای وارداتی عمدتا از برند های خوشنام هستند، چرا نمی توانند رضایت مشتریان را در پی داشته باشند ؟
این خودروها هر چند از برند های خوشنام اما برای شرایط اقلیمی مانند اروپا طراحی و ساخته شده اند و در شرایط آب و هوایی ایران طبیعتا کیفیت مورد انتظار را ارائه نمی کنند. به هیچ وجه نمی گوییم این خودروها به طور کلی بی کیفیت هستند بلکه در مورد کارایی آن ها در شرایط اقلیمی ایران صحبت می کنیم. برای مثال ما نیز به عنوان تولید کننده نمی توانمیخ ودرویی که برای بازار ایران طراحی شده را به کشوری مانند روسیه صادر کنیم و خودرو باید متناسب با شرایط اقلیمی روسیه طراحی شود. برعکس این موضوع نیز صادق است. نکته بعدی موضوع خدمات پس از فروش است؛ در حالی که اعلام می شود این خودرو ها تخت پوشش خدمات پس از فروش در ایران هستند اما در حقیقت ایت موضوع امکان پذیر نیست چرا که این خودرو در شرایط تعمیر و نگهداری کشور مورد استفاده قرار نگرفته اند و نیروهای خدمات نیز برای چنین شرایطی آموزش دیده اند. همچنین در بحث آموزش نیز نمی توان پشتیبانی مناسبی به این خودروها ارائه کرد.همچنین در بحث قطعات یدکی، هم اکنون حتی قطعات یدیکی خودروهای قدیمی تر در بازار به سادگی یافت نمی شود چه برسد به این خودروها که مدلهای جدیدتر هستند. اگر یکی از این خودروها تصادف کند چه کسی اتاقش را عوض می کند و به چه روشی به کشور مبدا پول حواله می شود ؟ در نتیجه ممکن است خودروهای دست دوم وارداتی بخشی از نیاز بازار را برطرف کنند و پوشش دهند اما در دراز مدت می توانند مشکلات زیادی را بوجود آورند.


آیا کمپرسی 2631 یا دیگر تولیدات داخلی مشکلات مربوط به خودروهای دست دو وارداتی را ندارند؟
اگر مشتری آینده نگر باشد سراغ خودرو دست دو نمی رود. قاطعانه اعلام می کنم که این مشکلات برای 2631 بوجود نخواهد آمد.وقتی آمیکو اجزای مورد نیاز تولید یک خودرو را جمع می کند تا یک خودرو تولید کند مطمئنا  مطالعات وبررسی های بسیاردقیق وموشکافانه ای توسط متخصصین شرکت صورت گرفته است. چرا که تولید کننده دلسوز مملکت وهمچنین امکانات خود هست اما برای تولید کننده خارجی فرقی نمی کند وصرفا فروش محصول مهم است .بنابراین محصولی که آمیکو تولید می کند منطبق با بازار وکیفیت مد نظروهمچنین در شان نام ونشان آن است.

برچسب ها

ارس خودرو دیزل
Back to top