طراحی وانت دوستدار طبیعت

عصر خودرو- آشپزخانه سیار روی وانت شاید برای کثیف نشدن محیط‌زیست ابزار مناسبی باشد، اما قطعا قیمت آن خیلی بیشتر از حد انتظار است.

Thursday 19 November 2020 - 10:51:00

طراحی وانت دوستدار طبیعت

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، کمپانی نوظهور وانت‌سازی برقی ریویان Rivian فقط در برقی‌سازی وانت نوآور نیست؛ بلکه ایده‌های جدیدی در پیک نیک و گذراندن وقت در طبیعت هم دارد. طراحان این وانت به این فکر افتاده‌اند که برای ماندن در دل طبیعت، خوردن وعده‌های غذایی تعطیل بردار نیست، برای همین در همان کارخانه آشپزخانه کوچکی را در وانت‌های جدید خود طراحی کرده‌اند که هم اجاق گاز برقی دارد، هم کتری را می‌توان روی آن جوش آورد و هم جای کافی برای ذخیره مواد غذایی دارد و هم یک سینک کوچک هم روی آن نصب شده است.

نام آن را هم آشپزخانه اردویی (camp kitchen) گذاشته است و به‌صورت کشویی از وانت بیرون می‌آید. ایده نو و رادیکالی به‌نظر می‌رسد اما برای طبیعت‌گردی هم به‌نظر مناسب است. اگر مستقیم هنگام خرید وانت آن را سفارش بدهید، باید 5 هزار دلار دیگر روی قیمت این خودرو بگذارید.

به‌نظر می‌رسد که این مبلغ برای یک سینک ساده 5 گالنی با یک اجاق الکتریکی و کتری و چند ظرف مخصوص آشپزی کمی گران باشد. اما وقتی به جاسازی ماهرانه و بی‌نقص این آشپزخانه در وانت نگاه می‌کنید و اینکه چقدر به پاک نگه داشتن محیط‌زیست و طبیعت کمک می‌کند شاید وسوسه شوید و آن را خریداری کنید.

انرژی مورد نیاز برای این آشپزخانه را هم انرژی الکتریکی تا‌مین می‌کند که چون خودرو برقی است قاعدتا به سمت کاهش تولید آلاینده‌های کربنی پیش می‌رود. برای این وانت در بخش بار هم یک چادر مسافرتی تعبیه شده که کشویی است و به راحتی باز و بسته می‌شود. به بیان دیگر طراحی این وانت به گونه‌ای است که ماندن در طبیعت را آسان‌تر می‌کند. البته چون این ایده تا‌زه شکل گرفته به‌تدریج قیمت آن هم کاهش خواهد یافت.

شاید بخواهید بدانید که خود وانت R1T برقی در بازار قرار است به چه قیمتی به فروش برسد. 75 هزار دلار ناقابل! ضمن اینکه این قیمت پایه است و اگر می‌خواهید میزان پیمایش آن به ازای هر بار شارژ را بالاتر ببرید و به 400 مایل (640 کیلومتر) برسانید باید 10 هزار دلار دیگر به قیمت آن بیفزایید.

برچسب ها

وانت سازی
مطالب مرتبط بیشتر
تولید غیر سواری‌ها روی خط صعود رونمایی از پیکاپ قدرتمند RAM+ تصاویر تولید تجاری‌ها با وانت بالا رفت نگاهی به کیفیت وانت‌های داخلی رونمایی از یک وانت پدالی وانت‌های داخلی همچنان بی‌کیفیت تولید می‌شوند راننده نیسان با معرفت! +عکس وانت‌های تولیدی بهمن در رده یک تا سه ستاره کیفی وانت بالاتر از 3 ستاره کیفی نداریم رونمایی از وانتی با 15 دوربین و گیربکس 10 دنده ای وانت تندر همچنان باکیفیت‌ترین وانت داخلی تولید 2 وانت متوقف شد تولید 2 وانت متوقف شد تولید وانت افزایش یافت تولید وانت افزایش یافت تولید چند وانت متوقف شد تولید وانت کاهش یافت بیشتر وانت‌های داخلی بی‌کیفیتند! تولید وانت کاهش یافت جدیدترین وضعیت تولید وانت تولید وانت افزایش یافت ظهور دوباره وانت‌ها در بازار اروپا وانت سایپا 151 دو ستاره شد مینیاتور رفت تیبا آمد مرسدس-بنز از بررسی احتمالا تولید وانت کلاس X خبر داد تولید وانت افزایش یافت پیش‌بینی قیمت وانت، 10 سال بعد! رشد 13 درصدی تولید وانت در هفت ماهه نخست سال تولید وانت افزایش یافت تولید وانت افزایش یافت سوپروانت هولدن را ببینید لکسس پیشتاز بازار لوکس آمریکا وانت بنز به تولید نزدیک شد فیات، اولین وانت خود را روانه بازار کرد وانت‌سازی به سبک پراید‌! اعطای تسهیلات 300 میلیون ریالی خرید وانت بار به روستاییان رشد 280 و 305 درصدی، وانت پیکان و نیسان تولید وانت از نصف هم کمتر شد بهترین وانت‌های فول سایز جهان خودروسازان امریکایی بازار وانت جهان را قبضه کردند وانت‌های داخلی چه کیفیتی دارند؟ افزایش یک درصدی تولید وانت وانت ای.بی.اس‌ دار در ایران تولید شد
Back to top