با تلاش محققان دانشگاهی صورت گرفت

ساخت شاسی و سیستم تعلیق نیسان برای حرکت روی سه چرخ

عصر خودرو- محققان دانشگاه کاشان موفق به طراحی و ساخت شاسی و سیستم نوین تعلیق خودرو وانت نیسان جهت حرکت روی سه چرخ شدند.

Thursday 18 June 2020 - 11:24:00

ساخت شاسی و سیستم تعلیق نیسان برای حرکت روی سه چرخ

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این طرح توسط مهندس غلامرضا قاسمیان طالخونچه، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی دانشگاه کاشان با همکاری و راهنمایی دکتر محمد عارفی، مدیر گروه و عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است.

دکتر عارفی از ویژگی‌های این طرح را حرکت خودرو روی سه چرخ عنوان کرد و گفت: این خودرو که به مدت دو سال طراحی شده است، ظرفیت حمل 5/5 تن بار را دارد.

وی خاطر نشان کرد: طرح مذکور پیاده‌سازی سیستم نوین تعلیق بر روی خودروهای پیکاپ است که بر روی خودروی نیسان ایجاد شده و توانایی نصب بر روی سایر خودروها از جمله خودروهای نظامی و آفرود را داراست.

این طرح در حضور کارشناسان و مدیران دفتر طراحی زرهی صنایع شهید کلاهدوز ارائه شد و پس از مشاهده عملکرد میدانی آن در محوطه دانشگاه مورد تایید این گروه قرار گرفت. همچنین مقرر شد از ظرفیت‌های این طرح در اصلاح سیستم تعلیق خودروهای در حال ساخت مجموعه استفاده شود.

وی عملکرد فوق‌العاده هندلینگ اتومبیل در سرعت‌های بالا (تست مارپیچ)، ترمزگیری موثر، تعویض لاستیک بدون جک، تنظیم ارتفاع اتوماتیک و دستی از داخل اتاق را از خصوصیات قابل توجه این سیستم عنوان کرد و گفت: این خودرو دارای کمپرسور تولید هوای فشرده طراحی شده بر روی موتور است.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این خودرو که برای نخستین بار در دانشگاه کاشان طراحی و ساخته شده است، به شماره 021162 ثبت اختراع شده است.


 

برچسب ها

وانت نیسان
مطالب مرتبط بیشتر
شرط محیط زیست برای تولید موقت "وانت زامیاد" چیست؟ شمارش معکوس برای خداحافظی با نیسان آبی قیمت جدید وانت زامیاد مشخص اعلام شد نیسان آبی آپشنال تعیین قیمت شد آغاز پیش‌فروش وانت نیسان از 15 اسفندماه پیش فروش گسترده محصولات سایپا آغاز شد فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا ادامه دارد فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا آغاز شد فروش اعتباری محصولات سایپا آغاز شد قیمت جدید انواع وانت در بازار تهران +جدول قیمت انواع نیسان وانت زامیاد در بازار + جدول قیمت انواع وانت در بازار سقوط نیسان‌وانت به همراه راننده داخل کانال آب + تصاویر اعطاء 20 دستگاه وانت نیسان به مددجویان فسایی واگذاری 26 دستگاه خودروی حمل بار به مددجویان کمیته امداد 42 دستگاه خودرو به مددجویان کمیته امداد کردستان واگذار شد وانت زامیاد در صورت عمل به تعهدات کتبی‌اش امکان تولید مجدد دارد واگذاری 296 دستگاه وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد جنوب کرمان زامیاد هم محصولاتش را گران کرد حادثه رانندگی در جاده مشگین شهر ، اردبیل یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت آغاز واگذاری 5 هزار وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد واگذاری 130 دستگاه خودرو وانت نیسان به مددجویان متقاضی وانت جدید PADRA به بازار می آید واگذاری 150 دستگاه وانت خودرو به مددجویان کمیته امداد استان بوشهر وانت نیسان زامیاد را با اقساط 36 ماهه بخرید فروش ویژه نوروزی وانت نیسان زامیاد با مدل 96 شرایط فروش استثنایی وانت نیسان سایپا آغاز شد فروش محصولات تجاری سبک سایپا ویژه دهه فجر آغاز شد فروش استثنایی وانت نیسان زامیاد آغاز شد فروش اقساطی وانت نیسان دوگانه سوز NE6 فروش خودروهای تجاری سبک زامیاد آغاز شد شرایط فروش انواع وانت زامیاد اعلام شد بالا رفتن هزینه ها، افزایش قیمت وانت زامیاد را گریز ناپذیرساخته است سود 800 میلیارد تومانی وزارت نفت از «نیسان» وانت نیسان‌ها را باید بخریم و بسوزانیم پیش فروش انواع وانت نیسان و پیکاپ ریچ
Back to top