سبقت خودرویی برزیل از مکزیک

عصر خودرو- برزیل در ماه مه تعداد خودروی بیشتری از مکزیک تولید و توانسته این رقیب خودروساز خود را جا بگذارد

Sunday 07 June 2020 - 08:45:00

سبقت خودرویی برزیل از مکزیک

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که کارخانه‌های خودروسازی در آمریکای لاتین به تدریج در حال بازگشایی پس از شیوع ویروس کرونا هستند. در دوره پیش از شیوع کرونا، هر دو کشور ماهانه حدود نیم میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کردند.

در ماه مه، تولید خودرو در برزیل برابر با 43 هزار و 100 دستگاه و در مکزیک حدود 22 هزار دستگاه بوده است. اگرچه تولید خودرو در این دو کشور نسبت به یک سال پیش به ترتیب با کاهش 84 و 93 درصدی مواجه شده است، اما همچنان نسبت به اوج قرنطینه‌های ناشی از کرونا در آوریل، رشد چشمگیری به خود می‌بیند.

خودروسازی مکزیک به تدریج و تحت فشار ایالات‌متحده آمریکا، شریک تجاری این کشور، در حال ازسرگیری فعالیت‌ خود است. از آن سو سازمان خودروسازی برزیل نیز تخمین زد که مجموع فروش خودروی این کشور در سال‌جاری میلادی 40 درصد نسبت به سال قبل کاهش خواهد داشت.

برچسب ها

صنعت خودرو مکزیکصنعت خودرو برزیل
مطالب مرتبط بیشتر
100 کارگر کارخانه فولکس واگن در مکزیک به کرونا مبتلا شدند بازگشایی کارخانه فولکس در مکزیک فولکس واگن در مکزیک کِی شروع به کار می‌کند؟ بازگشایی صنعت خودروی مکزیک بعد از کاهش محدودیت‌های قرنطینه مخالفت با بازگشایی فولکس در مکزیک بازگشایی کارخانه فورد در مکزیک اما و اگرهای از سرگیری فعالیت کارخانه‌های خودروسازی در مکزیک جنرال موتورز در مکزیک دوباره شروع به کار می‌کند فشار خودروسازان آمریکایی بر بازگشایی صنعت خودرو در مکزیک بازگشایی خودروسازان به تعویق افتاد افت 99 درصدی تولید خودرو در برزیل بنزین چین پشت درهای بسته مکزیک تولید خودرو در آمریکای لاتین 99 درصد کم شد تاخیر در ترخیص کالاها در مرز مکزیک به صنعت خودرو آمریکا آسیب می‌زند ترامپ مکزیک را به وضع تعرفه 25 درصدی خودرو تهدید کرد خیزش جرم در مکزیک و افزایش ساخت خودروهای ضدگلوله گسترش همکاری‌های ایران و برزیل در حوزه حمل و نقل خودرویی جنگجوی برزیلی بی‌اعتنایی خودروسازان به تهدید ترامپ تویوتا به دنبال حفظ بازار مکزیک است برزیل معافیت مالیاتی خودروسازان را تغییر می‌دهد صادرات خودرو مکزیک به آمریکا به سطحی بی‌سابقه رسید معرفی توانمندی های صنعت خودرو ایران و برزیل خودروسازان چینی جای فورد را می‌گیرند اگر جای ترامپ بودم با تویوتا محترمانه تر رفتار می‌کردم فشار ترامپ بر خودروسازی مکزیک صادرات خودرو مکزیک به آمریکا 11 درصد افزایش یافت انتخاب ترامپ هیچ لطمه ای به صنعت خودرو مکزیک نزده است تولید خودروهای کوچک را به مکزیک می بریم رشد فروش خودرو در مکزیک به خاطر جنگ های خیابانی
Back to top