نخستین یارانه بنزینی 99 در راه است

عصر خودرو- دولت ساعت 24 فردا(یکشنبه) اولین یارانه معیشتی را به حساب بیش از 19 میلیون خانوار واریز خواهد کرد.

Saturday 28 March 2020 - 17:35:00

نخستین یارانه بنزینی 99 در راه است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کمکهای معیشتی، پرداخت نقدی است که درنتیجه اصلاح قیمت بنزین و از محل مابهالتفاوت ایجاد شده به حساب خانوارها واریز میشود.
طرح کمک معیشتی از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون طی چهار مرحله پرداخت شده و فردا شب همزمان با 10 فروردین ماه اولین مرحله آن در سال جدید و پنجمین مرحله آن از ابتدا نیز واریز خواهد شد.

 کمک معیشتی که در اولین مرحله پرداخت برای حدود 17.5 میلیون خوانوار واریز شده بود، بعد از بررسی درخواست مشمولیت خانوارها در حال حاضر حدود 19.1 میلیون خانوار را در هر ماه پوشش می‌دهد که به حدود 60 میلیون نفر از بین جمعیت یارانهبگیران میرسد. 

این در حالی است که در چهار مرحله قبلی به طور متوسط در هر ماه بابت پرداخت کمک معیشتی دولت حدود 2700 میلیارد تومان هزینه کرده است که باید از محل افزایش قیمت بنزین انجام شده باشد.
کمک معیشتی برخلاف یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی که رقمی ثابت برای هر نفر است، به تناسب بعد خانوار توزیع میشود؛ به طوری که برای خانوارهای تک‌نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز انجام می‌شود.

اما در جریان بررسی بودجه امسال طرحی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که طی آن قرار بود یارانه نقدی که اکنون برای 78 میلیون نفر پرداخت میشود، با کمک معیشتی که 60 میلیون نفر از همین یارانه بگیران را در برمیگیرد، ترکیب شده و فقط یک یارانه 72 هزار تومانی برای هر نفر و برای مجموعه 78 میلیون نفری پرداخت شود، اما با توجه به مخالفتهایی که در این رابطه وجود داشت، لغو و روند پرداخت دو یارانه جداگانه در هر ماه ادامه دارد.

برچسب ها

یارانه بنزینیارانه
مطالب مرتبط بیشتر
برنامه مجلس برای قیمت و یارانه بنزین چیست؟ سهمیه بنزین اسفندماه واریز شد یارانه بنزینی کی واریز می شود؟ یارانه نقدی، خوان هفتم برندگان قرعه‌کشی خودرو واریز مابه التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت تیر ماه 562 هزار خودروی حمل و نقل عمومی پرداخت یارانه نقدی برای خرید خودرو وزارت نفت 143 میلیاردتومان به مترو تهران پرداخت کرد یارانه معیشت سال آینده به همه یارانه‌بگیران به طور مساوی تعلق می‌گیرد اعطای کارت انرژی به جای یارانه سوخت کاهش یارانه برقی‌ها در چین زیر و بم حذف یارانه دارندگان خودرو مالکان کدام خودروها باید منتظر حذف یارانه باشند؟ حذف «یارانه نقدی» مالکان خودروهای بالای 200 میلیون تومان اصلاح قیمت حامل‌های انرژی؛ ضروری اما ریاضتی ایران درصدر کشور‌های پرداخت کننده یارانه سوخت قیمت بنزین 5 هزار تومان شود وزیر نفت مصر اعلام کرد: یارانه 2.42 میلیارد دلاری مصر برای بنزین در 6 ماه پیشنهاد عرضه «خودرو یارانه‌ای» یارانه بلیت اتوبوس به حساب شهرداری آمد شاپرک جزییات طرح استفاده از سهمیه سوخت در کارت‌های بانکی را منتشر کرد دولت روزانه ٣٥ میلیون دلار یارانه بنزین می‌دهد رانندگان کامیون از یارانه دولتی بهره‌مند می‌شوند یارانه مستقیم به واردات خودرو می‌دهیم رتبه هفتم ارزان‌ترین بنزین دنیا برای ایران آماده‌سازی نوروزی ناوگان نفتکش جاده‌ای برای تأمین بنزین 50 میلیارد دلار یارانه سوخت می دهیم یارانه حمل و نقل صادراتی در راه است ســـــــــــــــفر بروید، یارانه بگیرید حذف یارانه بنزین در ثروتمندترین کشور جهان کلید خورد قیمت بیشتر خودروها با اجرای هدفمندی یارانه ها کاهش یافته است برنامه کاهش قیمت خودرو در دستور کار خودرو سازان
Back to top