در گفت‌وگو اختصاصی "عصر خودرو" با مدیر بازاریابی و فروش شرکت به‌تام روانکار مطرح شد:

روانکار Renovation جایگزین elf است

عصر خودرو- شرکت بهتام روانکار که از گذشته بانام به توتال فعالیت می‌‎کرد به مدت یک سال است محصولی را به‌عنوان رنوویشن معرفی کرده که به تازگی موفق به اخذ تاییدیه شرکت رنوپارس جهت استفاده در موتورهای K4M رنو (تندر90 و ساندرو) شده است.

Saturday 15 February 2020 - 14:57:00

روانکار Renovation جایگزین elf است

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»  ،ازآنجاکه بعد از خروج توتال از ایران و به دنبال آن حذف شدن نام elf از بازار روانکارها، مالکین خودروهای رنو،  به‌خصوص تندر90  و ساندرو به‌ شدت برای انتخاب یک روغن مناسب که با ساختار فنی خودروشان سازگار باشد دچار سردرگمی شده بودند، لذا شرکت به تام روانکار آسودگی خاطر این طیف از مصرف کنندگان را به عنوان مسئولیت اجتماعی خود پذیرفت که با اخذ تأییدیه رنو پارس بر روی محصول Renovation  جهت استفاده در خودروهای یاد شده محقق شد. به این بهانه با علی سالاریه، مدیر بازاریابی و فروش شرکت به‌تام روانکار گفت‌وگویی داشتیم تا در خصوص فرمولاسیون این روغن و دلیل تائید شدنش توسط رنوپارس بیشتر بدانیم.

شرکت بهتام روانکار که درگذشته بانام به‌توتال فعالیت می‌کرد، نماینده و شریک تجاری برند Total در ایران بوده است. محصول elf که روغن‌موتور تایید شده خودروهای رنو می باشد هم یکی از محصولات این شرکت به‌حساب می‌‎آمد. بعد از اعمال تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران، ارائه محصول با برند توتال دیگر ممکن نبود و به دنبال آن elf هم به‌عنوان یک زیرمجموعه از این برند دیگر نمی‌توانست به بازار عرضه شود. اما ایران به‌ عنوان یک بازار پرطرفدار رنو شناخته می‌شود و خودروهای این شرکت بخش قابل‌توجهی از سهم بازار ما را به خود اختصاص می‌دهند، بنابراین برای رفع مشکل سردرگمی مالکین این خودروها که در انتخاب روغن مناسب دچار مشکل شده بودند، شرکت به‌تام روانکار در مذاکراتی که با رنو پارس انجام داد، موفق به اخذ تاییدیه برای روغن با همان فرمولاسیون و ادیتیو که سابقاً در elf مورداستفاده قرار می‌گرفت برای استفاده در موتورهای K4M (ساندرو و تندر90) در بازار ایران شد. این محصول که با برند به‌ تام روانکار و با نام رنوویشن (Renovation) به بازار عرضه شود دقیقاً ازنظر ساختاری همان elf است. رنوپارس دقیقاً به همین دلیل این تأییدیه را به رنوویشن را داده تا نشان دهد این همان روغن قبلی است و مشتریان می‌توانند به‌سادگی و آسودگی خاطر از آن استفاده کنند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت به‌تام روانکار در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت فروش شرکتی این محصولات گفت: سهم ما در بازار روانکارهای ایران حدود 5 درصد است اما تامین خطوط تولید  و شبکه خدماتی رنو در ایران تا کنون به عهده به تام روانکار بوده است. وی همچنین در خصوص همکاری‌های این شرکت با خودروسازان گفت: ما فروش مستقیم به سایپا نداریم و طرف قراردادمان مگاموتور و پارس خودرو هستند. اما مستقیماً به ایران‌خودرو محصول می‌دهیم و روغن‌موتور‌های ما در خط تولید این شرکت مورداستفاده قرار می‌گیرد همچنین تامین روغن های گیربکس دستی پژو در خطوط تولید ایران خودرو نیز به صورت انحصاری توسط به تام روانکار صورت می‌گیرد. در نهایت تامین خطوط تولید کرمان موتور نیز بر عهده به تام روانکار است.

سالاریه همچنین در جواب سؤالی در خصوص محصول Quantic گفت: ما دو روغن‌موتور  با دو فرمولاسیون مختلف داشتیم که یکی مخصوص رنویی‌ها بود و یکی هم برای سری موتورهای پژو مورداستفاده قرار می‌گرفت. روغن کوانتیک هم دقیقاً همان داستان elf را دارد. روغن‌موتور Quantic ازنظر فرمولاسیون و ادیتیوها عیناً همانQuartz  است که تنها نامش تغییر کرده است.
وی همچنین در خصوص روغن‌های تقلبی موجود در بازار گفت: سود کلان موجود در بازار روغن‌های تقلبی باعث شده تا بسیاری برندهایی که اصالت آن‌چنانی ندارند بتوانند در بازار به‌راحتی فعالیت کنند. سالاریه همچنین افزود: مسئله آموزش در بحث روانکارها بسیار در بازار ما نقش کم‌رنگی دارد. شرکت به‌تام در این خصوص فعالیت‌های قابل‌توجهی در برنامه دارد. یکی از مفاد پکیج‌هایی که ما به مصرف‌کننده‌های بازار یا حتی درفروش‌های شرکتی به خریداران ارائه می‌کنیم، خدمات آموزشی در خصوص شناخت محصول و اصالت آن است، کاری که شاید بسیاری از برندهای بزرگ نیز به عنوان رسالت خود در نظر نمی گیرند.

برچسب ها

روغن موتور توتالبه‌تام روانکار
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top