رکورد تولید ب‌ام‌و i8 زده شد

عصر خودرو- ب‌ام‌و بیست هزارمین دستگاه از محصول اسپورت و پلاگین هیبریدی خود یعنی i8 را تولید کرد. این خودرو نخستین بار در ماه می‌سال 2014 و در تأسیسات لایپزیک آلمان روی خط مونتاژ رفت.

Monday 16 December 2019 - 13:19:00

رکورد تولید ب‌ام‌و i8 زده شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ،   البته باید توجه داشت که تولید 20 هزار خودرو در طول 5.5 سال حتی برای محصولی پلاگین هیبریدی چندان احساس‌برانگیز نیست. ولی باید گفت ب‌ام‌و i8 اصلاً یک خودروی پلاگین هیبریدی معمولی نیست زیرا ما درباره‌ی خودرویی با نرخ 147500 و 163300 دلاری برای مدل‌های کوپه و رودستر i8 صحبت می‌کنیم.

اما بیست هزارمین i8 تولیدی از نوع رودستر و مدل سفارشی Ultimate Sophisto ادیشن بوده و به یک مشتری آلمانی تحویل داده خواهد شد. از این نسخه سفارشی تنها 200 دستگاه تولید شده و از جمله ویژگی‌های سفارشی آن می‌توان به رنگ خاکستری انحصاری و دیگر تجهیزات متمایز اشاره داشت.

تولید Ultimate Sophisto به معنی پایان راه ب‌ام‌و i8 است زیرا خط مونتاژ این خودرو در لایپزیک از ماه آوریل و با اتمام تولید تمام 200 دستگاه سفارشی متوقف خواهد شد. یکی از مدیران این کارخانه می‌گوید:

ب‌ام‌و i8 خودروی بسیار ویژه‌ای بوده و لذت رانندگی منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند. همه‌ی ما در این تأسیسات به تولید چنین محصول پرچم‌داری بسیار افتخار می‌کنیم.

ساخت ب‌ام‌و i8 فرآیند بسیار پیچیده‌ای است زیرا این خودروی اسپورت و پلاگین هیبریدی ترکیبی از متریال نوآورانه همچون ترموپلاستیک فوق سبک، پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن، آلومینیوم و منیزیم و… می‌باشد. به همه این موارد باید قوای محرکه متشکل از پیشرانه درون‌سوز و الکتریکی را نیز اضافه کرد.

ب‌ام‌و i8 کوپه و رودستر در جدیدترین نسخه خود از باتری لیتیوم-یونی 11.6 کیلووات ساعتی استفاده کرده‌اند. این خودرو در حالت تمام الکتریکی بین 53 تا 55 کیلومتر برد داشته و حداکثر سرعت آن در حالت تمام الکتریکی به 120 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

هر دو نسخه این خودرو از پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو (قدرت 228 اسب بخار) و پیشرانه الکتریکی (قدرت 141 اسب بخار) با مجموع خروجی 369 اسبی سود می‌برند. به لطف وجود این مجموعه، ب‌ام‌و i8 کوپه و رودستر شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.4 و 4.6 ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آنها به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

برچسب ها

ب ام و I8
Back to top