خطوط عابر "شناور" برای جلب توجه رانندگان در تایلند

عصر خودرو- گروهی از جوانان در تایلند به منظور جلب توجه بیشتر رانندگان نسبت به معابر و پیاده‌راه‌ها، خطوط عابرپیاده سه بعدی را در چهارراه‌ها و محل عبور عابران پیاده طراحی کرده‌اند.

Sunday 01 December 2019 - 16:28:00

خطوط عابر "شناور" برای جلب توجه رانندگان در تایلند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، روبه‌روی در ورودی اصلی مدرسه "وات بوئنگ تانگ لانگ" در حومه "بانکوک" تایلند، بسیاری از دانش‌آموزان از روی خطوط عابر پیاده سه بعدی که به شکل خطوطی شناور و با فاصله از سطح زمین دیده می‌شوند، عبور می‌کنند. این خطوط عابر پیاده سه بعدی، حاصل تلاش 50 دانش‌آموز و داوطلب تایلندی در تلاش برای بهبود ایمنی بیشتر خط‌ کشی‌های عابرپیاده است.

مدیر پروژه این خطوط عابر سه بعدی می‌گوید: تایلند خطوط عابرپیاده زیادی دارد اما رانندگان همیشه آن‌ها را نادیده می‌گیرند. رانندگان تایلندی با وجود آن که این خطوط را مشاهده می‌کنند اما توقف نمی‌کنند. بنابراین ما می‌خواهیم خطوط سه بعدی طراحی کنیم که آن‌ها را از اهمیت این خطوط آگاه کرده و از مردم بخواهیم که بیشتر به آن‌ها توجه کنند. 

در حال حاضر خطوط عابرپیاده سه بعدی در شش بخش از جاده‌های مختلف تایلند طراحی شده که اغلب در اطراف مدارس و معابد واقع شده‌اند. این ایده به سرعت با استقبال والدین دانش‌آموزان روبه‌رو شده و انتظار می‌رود طی شش هفته آینده سه پروژه مشابه دیگر تکمیل شود.

طبق آماری که از سوی دفتر امنیت سلامت ملی تایلند منتشر شده در چهار سال گذشته بیش از 10 هزار و 600 تصادف عابر پیاده در این کشور رخ داده که باعث کشته شدن بیش از 900 نفر شده است.

در همین حال یک نظرسنجی جامعه شناختی با بیش از هزار شرکت کننده در این کشور نیز نشان داد که حدود 90 درصد از مردم هنگام عبور از جاده، حتی اگر از روی خطوط عابرپیاده عبور کنند نیز احساس امنیت نمی‌کنند.

بنا بر گزارش تایمز آو دیلی، این خطوط عابرپیاده سه بعدی به راننده کمک می‌کنند تا تمرکز بیشتری داشته باشد، چرا که با نزدیک شدن به آن‌ها ناخواسته احساس می‌کند تخته‌های سفیدی در جاده شناور هستند و مجبور می‌شود از سرعت خود بکاهد.

برچسب ها

خط کشی عابر پیاده
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top