در نشست روسای جهاددانشگاهی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید شد

گسترش تکنولوژی سامانه‌ارتباطات هوشمند خودرویی

عصر خودرو- نشست مشترک روسای جهاددانشگاهی و سازمان گسترش صنایع و نوسازی ایران (ایدرو) با تاکید بر گسترش همکاری‌های فناورانه برگزار شد.

Monday 07 October 2019 - 14:28:00

گسترش تکنولوژی سامانه‌ارتباطات هوشمند خودرویی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در این نشست دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: از گذشته‌ دور با ایدرو در صنایع نوین و پیشرفته همکاری داشته‌ایم؛ پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه ابن‌سینای جهاددانشگاهی و قسمت فنی ـ مهندسی این نهاد با بستن قراردادهایی، تجاری‌سازی فناورانه را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام داده‌اند.

وی با اشاره به الگوی شرکت‌هایی مانند زیمنس در دنیا، گفت: باید از تجربه‌های موفق در دنیا برای ایجاد یک مجموعه‌ بزرگ در زمینه‌ فناورانه و تجاری‌سازی آن بهره ببریم؛ مجموعه‌ای که خود تولید فناوری کند و نهادی فناورانه با ساختی صنعتی باشد.

طیبی با توجه به زمینه‌های همکاری بین جهاددانشگاهی و ایدرو، تشریح کرد: این نهاد در زمینه‌ UPS های صنعتی در صنایع مختلف، الکتروموتورهای دور متغیر، فناوری‌های مربوط به مترو و سیستم رانش آن، انتقال تکنولوژی در زمینه‌ مبدل کنترل دور موتور، نمک‌زدایی از نفت خام، دکل‌های حفاری، بازوهای بارگیری نفت خام، مته‌های حفاری، فرستنده‌های رادیویی، کنترل تردد و دسترسی و...توانایی ارایه‌ محصولات و تجاری‌سازی آن را دارا است.

رییس جهاددانشگاهی با معرفی تکنولوژی به‌روز سامانه‌ ارتباطات هوشمند خودرویی، اظهار کرد: دانش فنی این فناوری را بومی کردیم و از سال 1393 آماده‌ تجاری‌سازی آن هستیم؛ اما این مساله نیاز به همراهی خودروسازان دارد که تا به امروز میسر نشده است و نیاز به حمایت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دارد.

ارایه‌ یک نقشه‌ راه مشخص برای ایجاد یک مجموعه‌ی فناورانه

در ادامه، دکتر محمدباقر عالی، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، جهاددانشگاهی را یکی از داشته‌های جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: هرجا نیاز باشد از توانایی‌هایی این نهاد بهره‌مند می‌شویم و به شخصه در تجربه‌ اجرایی ربع قرن خود، از فعالیت‌های جهاددانشگاهی اطلاع دارم و از آن بهره برده‌ام.

وی با اشاره به تکنولوژی‌های نوین و اهمیت استارت‌آپ‌ها در این زمان، بیان کرد: کسب‌وکارهای نوپا باید به محیط رشد خود توجه کنند تا شکست نخورند.

عالی با استقبال از پیشنهاد رییس جهاددانشگاهی درباره‌ ایده‌ راه‌اندازی یک شرکت فناورانه‌ به‌روز مانند زیمنس آلمان، اظهار کرد: با کلیات این ایده موافق و آماده‌ی تشکیل یک کمیته‌ی مشترک از همکاران دوطرف برای پیگیری آن هستیم؛ البته باید یک نقشه‌ راه کاملا مشخص و تقسیم وظایف شفاف با یک هویت حقوقی مناسب برای این طرح تعریف کرد.

رییس هیات عامل ایدرو ادامه داد: این ایده، برای سالی که مزین به نام‌گذاری رونق تولید است، ایده‌ی بسیار درستی است و در راستای حمایت از نهضت ساخت داخل و بستر فراهم‌شده‌ی کشور در این سال است.

وی افزود: در پروژه‌ دستیابی به دانش فنی غشای اسمز معکوس (ممبران) و طراحی سامانه‌ ارتباطات هوشمند خودرویی (CVT) نیز آماده‌ ادامه‌ همکاری با جهاددانشگاهی هستیم؛ در زمینه‌ انعقاد دو تفاهم‌نامه و همکاری در شهرک کاوش ایدرو نیز آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پایان مقرر شد، کمیته‌ای مشترک از جهاددانشگاهی و ایدرو، زمینه‌های همکاری بیان‌شده در این نشست را پیگیری کنند.

برچسب ها

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
مطالب مرتبط بیشتر
تصویر بازار خودرو در سال 97 «بن‌رو» به رنو واگذار شد طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین، همه پتانسیل خودروسازان تجاری کشور را به فعلیت در می آورد «بن‌رو» در آستانه واگذاری به رنو اصرار رنو بر «بن‌رو» با تصویب مجمع عمومی، معظمی در ایدرو ماندگار شد قرارداد رنو قانونی است وعده مدیرعامل ایدرو برای ایجاد 8000 شغل در سال جاری سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی 30 برابر شده است اعلام حجم سرمایه‌گذاری رنو در ایران به دنبال بنگاهداری نیستیم قرارداد رنو چهارشنبه امضا می‌شود امضای دومین قرارداد پسابرجامی صنعت خودرو آغاز همکاری پانچ بلژیک در تولید گیربکس برای صنعت خودرو ایران جزئیات تازه از تولید 3 محصول رنو در ایران رویارویی شورای رقابت و سازمان گسترش بر سر خودروسازها ایدرو 2 هزار واگن مترو با 55 درصد سهم داخل تولید می کند مرگ سالانه سه هزار نقر در پایتخت در پی آلودگی هوا سیدرضا نوروز‌زاده مدیرعامل "شستا" شد تولید 8 خودرو در سال به ازای یک کارگر تولید خودرو بدون کسری مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است آغاز طراحی چهار پلت فرم خودرو
Back to top