استاندار آذربایجان‎ شرقی:

تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می‌شود

عصر خودرو- استاندار آذربایجان‎ شرقی با اشاره به ظرفیت های صنعتی و خودرویی استان و شهر تبریز گفت: تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می شود.

Thursday 12 September 2019 - 14:48:00

تبریز به قطب سوم خودروسازی ایران تبدیل می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا پورمحمدی صبح امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز برگزار شد اظهار داشت: ارتقای توان خودروسازی تبریز اولویت مسئولان است و تلاش می کنیم تا از ظرفیت ها و پتانسیل های بالای اقتصادی و صنعتی آذربایجان شرقی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرارداد سه جانبه قطب سوم خودرو نیز با حضور وزیر صمت و رئیس مجلس امضا شده است، ادامه داد:‌ البته ما علاوه بر صنعت خودروی استان در حوزه های مختلف برنامه هایی داریم که برای تحقق آنها نیازمند مساعدت های وزارت صمت هستیم.

استاندار آذربایجان‎ شرقی با بیان اینکه راه اندازی ذوب در مجتمع مس سونگون دیگر مطالبه مسئولان و مردم از وزارت صمت است، گفت: متاسفانه در زمینه مس سونگون شاهد خام فروشی و متضرر شدن استان در این خصوص هستیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ذوب مس یعنی نفت آذربایجان، ادامه داد: در حال حاضر به خاطر خام فروشی متضرر هستیم و باید تلاش کنیم فراورده‎های مس فرآوری و تبدیل به ارزش افزوده و ثروت برای استان شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات کشورمان است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم صنایع پایه و مادر را تقویت کنیم نه اینکه بخواهیم مشابه این صنایع موجود را مجدد احداث کنیم.

پورمحمدی افزود: معادن زیادی در استان وجود دارد. امکانات بالقوه خوبی وجود دارد که باید تلاش کنیم این معادن به بهره برداری برسند.
کد خبر

برچسب ها

قطب سوم خودروسازی
مطالب مرتبط بیشتر
برنامه‌ریزی برای تولید 10 هزار دستگاه خودرو در تبریز بخش خصوصی توان تبدیل به قطب سوم خودروسازی را دارد ظرفیت اهر در تبدیل به قطب سوم تولید قطعات خودرو آغاز تولید آزمایشی خودروهای سواری دیزلی از سال آینده سمنان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود حضور 2 شرکت بزرگ فرانسوی برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی قطب سوم تولید خودرو با ظرفیت یک میلیون دستگاه راه‌اندازی می شود کلیدداری بخش خصوصی در قطب سوم خودروسازی؟ حمایت شریعتمداری از اتاق تهران برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی مانع بزرگ استقلال رنو در ایران ایجاد قطب سوم خودروسازی در دستور کار مناطق آزاد راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی در حد حرف است قطب سوم خودروسازی در چابهار احداث می‌شود ژاپنی ها در خودروسازی ایران سرمایه گذاری می کنند دو شرط رئیس جمهور برای ایجاد قطب سوم صنعت خودرو تولید محصول هیبریدی در قطب سوم خودروسازی ایران؟ سیستان و بلوچستان قطب سوم خودروسازی کشور می‌شود قطب سوم خودروسازی منتظر لغو تحریم‌ها قطب سوم خودروسازی منتفی نشده است
Back to top