برای دوره مالی 6ماهه؛

«پکویر» برای هرسهم 134ریال زیان شناسایی کرد

عصر خودرو- شرکت کویر تایر در صورت های مالی 6ماهه برای هرسهم 134ریال زیان شناسایی کرد.

Monday 19 August 2019 - 12:01:00

«پکویر» برای هرسهم 134ریال زیان شناسایی کرد

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  سنا ، شرکت کویر تایر در اطلاعات و صورت های مالی 6ماهه منتهی به 31خرداد1398، برای هرسهم 134ریال زیان شناسایی کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود زیان عملیاتی را 50میلیارد و 996میلیون ریال، زیان خالص را 93میلیارد و 519میلیون ریال و سود انباشته پایان دوره 8میلیارد و 644میلیون ریال اعلام کرد.

در دوره مالی 6ماهه، «پکویر» توانسته 9هزار و 258تن انواع محصولات خود را به ارزش یک هزار و 836میلیارد ریال به فروش برساند که در پایان این دوره به سود ناخالص 61میلیارد و 460میلیون ریال دست یافته است و برآورد تعداد فروش خود در دوره 6ماهه دوم سال به 15هزار و 255تن و مبلغ فروش 3هزار و 502میلیارد ریال دست می یابد.

این شرکت در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی و چالش های موجود در بازار،شرکت اهداف وبرنامه کاری سال 98 را بر پایه حفظ توان تولید وفروش خود تدوین کرده است که در این راستا تیم مدیریت واجرائی شرکت استراتژی های متفاوتی را جهت دستیابی به اهداف تعریف شده به کار گرفت.

همچنین این شرکت قصد دارد با توجه به افزایش در قیمت تمام شده محصولات افزایش قیمت تایر با تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت خواهد پذیرفت.  علاوه بر این با توجه به اینکه بالغ بر نیمی از مواد اولیه شرکت از منابع خارجی تامین می شود افزایش نرخ ارز، نرخ جهانی مواد اولیه و قیمت نفت موجب افزایش در بهای خرید مواد اولیه می شود.

«پکویر» در رابطه با افزایش نرخ ارز وافزایش قیمت مواد اولیه اساسی، شرکت با چالش افزایش بهای تمام شده محصولات مواجه است که با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی شده چالش مذکور کنترل شود. همچنین در خصوص موادی که ارز 42هزار ریال به آن تعلق نمی گیرد شرکت درصدد خرید از سایر تامین کنندگان با قیمت مناسب است.

«پکویر» اعلام کرده است که با توجه به اینکه بخش مهمی از مواد اولیه از تامین کنندگان داخلی و خارجی تامین می شود شرکت پیش بینی های لازم در خصوص افزایش نرخ و اطلاع به مشتریان در خصوص تغییرات نرخ فروش و کنترل هزینه ها را برنامه خود قرار داده است و با توجه به اینکه برخی از قرادادها منعقده در سال گذشته، در ابتدای سال مالی جاری به وقوع پیوسته، باعث شده هزینه های اداری و فروش نسبت به فروش افزایش یابد. مدیریت تلاش دارد تا نسبت به کنترل بیشتر هزینه ها در 6ماهه آتی اقدام کند.

 

برچسب ها

کویر تایر
Back to top