تورم خودرو در زمستان 97

عصر خودرو- روز گذشته مرکز آمار ایران شاخص بهای تولید‌کننده مربوط به زمستان سال گذشته را منتشر کرد.

Sunday 02 June 2019 - 09:29:00

تورم خودرو در زمستان 97

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به تعبیر مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولید‌کننده، معیاری برای اندازه گیری تغییرات در میانگین قیمت دریافت شده توسط تولیدکنندگان، به ازای تولید کالا و خدمات در داخل کشــور، نســبت به یک دوره زمانی معین (ســال پایه) است. در حقیقت، شــاخص قیمت تولیدکننده روند تغییرات میانگین قیمت کالاها و خدمات تولید شده در داخل کشور را از دیدگاه تولیدکنندگان نشان می‌دهد.

اما طبق گزارش مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت، در فصل زمستان سال گذشته، با 1/ 14 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل به عدد 9/ 479 رسید. شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل 2/ 89 درصد افزایش نشان می دهد. به این ترتیب درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال 1397 نسبت به دوره مشابه سال قبل (میانگین تورم تولیدکننده بخش صنعت) معادل 6/ 64 درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال گذشته 3/ 47 درصد افزایش داشته است. اما در ذیل تورم بخش صنعت، تولید وسایل نقلیه موتوری و تریلر و نیمه تریلر نیز مورد توجه است. به‌طوری‌که شاخص قیمت تولید‌کننده وسایل نقلیه موتوری در فصل زمستان سال گذشته با 2/ 25 درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل به عدد 7/ 402 رسیده است. شاخص این بخش در فصل مورد بررسی نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل به 7/ 63 درصد افزایش یافته است. به این ترتیب طبق آمارهای ارائه‌شده توسط مرکز آمار ایران، تورم تولید‌کننده وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلر افزایشی بوده که این روند ناشی از تنگ شدن حلقه تحریم‌ها در سال گذشته بوده است. در حال حاضر نیز تولید خودرو با توجه به توقف مبادلات بانکی و همچنین خروج شرکای خارجی خودروسازی، با هزینه‌های بالایی صورت می‌گیرد. این در شرایطی است که قیمت‌ها همچنان توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان و همچنین ستاد تنظیم بازار مشخص می‌شود.

برچسب ها

نرخ تورمتورم تولید
مطالب مرتبط بیشتر
سیگنال تورمی خودرو تورم انتظاری به بازار خودرو نرسید قیمت‌گذاری بدون توجه به تورم عامل اصلی زیان صنعت خودروسازی رشد تورم تابستانه خودرو افزایش حداکثر 25 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو در پاییز امسال سهم خودرو از تورم خانوار چقدر است؟ افزایش سهم خودرو از تورم کل در 2 ماه اخیر افزایش تورم خودرو در پاییز 98 افزایش تورم خودرو در بهار 98 چهار شگرد دلالان برای نرخ‌سازی مجازی خودرو شیفت مشتریان به خودروهای دست‌دوم پرواز خودرو از باند تورم انتظاری صعود قیمت‌ها با تورم انتظاری رشد تورم تولید‌کننده خودرو استقبال گرم از قیمت‌های داغ افزایش نرخ تورم تولید خودرو در تابستان رشد 15.2 درصدی تورم بخش حمل و نقل جریان معکوس تورم و کاهش قیمت‌ خودرو تورم تولید خودرو به روایت مرکز آمار افزایش تورم تولید خودرو در فروردین افزایش نرخ تورم در صورت اصلاح قیمت حامل های انرژی موقت خواهد بود نرخ تورم تولیدکننده خودرو افزایش یافت بازار خودرو در مسیر آزادسازی روندکاهشی نرخ تورم تولید خودرو تورم خودرو در اردیبهشت‌ماه اعلام نرخ تورم خودرو در سال 94
Back to top