توسعه راه آهن موثرترین راه کاهش تلفات جاده ای است

عصر خودرو- عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: موثرترین و بهترین راهکار برای کاهش تلفات جانی و مالی در جاده های کشور، توسعه راه آهن و تشویق مردم به استفاده از شبکه ریلی برای حمل و نقل است.

Wednesday 20 February 2019 - 16:11:00

توسعه راه آهن موثرترین راه کاهش تلفات جاده ای است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سعید رسولی روز چهارشنبه در دیدار آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید بیان کرد: حمل و نقل ریلی با هزینه های کمتر و امنیت بیشتر صورت می پذیرد و بهترین جایگزین برای ترددهای جاده ای و خطرهای ناشی از آن است.
وی افزود: علاوه بر این توسعه راه آهن موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی و مشکلات ترافیکی ناشی از تردد وسایل نقلیه در جاده ها نیز می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه شبکه های ریلی در اطراف تهران، ادامه داد: در این شهر روزانه 600 هزار خودرو در مسیرهای حومه شهر تردد می کنند که اگر خطوط ریلی در اطراف آن توسعه یابد حجم بالایی از تردد خودرویی کاسته می شود و سطح ترافیک و آلودگی زیست محیطی تهران کاهش قابل توجهی می یابد.
رسولی گفت: توسعه راه آهن در کشور موجب بالا رفتن سطح رفاه مردم می شود و نقش موثری در پیشرفت همه جانبه ایران دارد.
وی با بیان اهمیت اتصال مراکز تولید و توزیع کالا به شبکه ریلی کشور، افزود: در بسیاری از مناطق ایران، راه آهن با هزینه های زیاد، شبکه ریلی لازم برای اتصال کارخانه ها و مراکز تولیدی را ایجاد کرده است، اما آن ها باز هم کالای خود را از طریق راه جاده ای منتقل می کنند.
وی ادامه داد: طرح مستقلی را در این زمینه تهیه کرده ایم و تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد مراکز تولید و توزیع کالا در کشور را به خط راه آهن سراسری متصل کنیم، اما در موفقیت این طرح راه آهن به تنها نمی تواند تغییر لازم را ایجاد کند و نیاز به مشارکت جمعی است.

** نقل و انتقال کالا با قطار ابزار موثری در برابر تحریم است
رسولی گفت: نقل و انتقال کالا با استفاده از خطوط ریلی یکی از راه های موثر برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان است و در این رابطه خط راه آهن فراملی «گرمسار» به «اینچه برون» نقش موثری دارد و به دنبال برقی شدن آن برای افزایش سرعت و میزان حمل و نقل کالا با استفاده از این خط ریلی هستیم.
وی افزود: از طریق این خط ریلی راه ارتباطی مناسبی میان ایران و چین برای نقل و انتقال کالا به وجود می آید و محموله های باری از این طریق وارد کشور می شود.

** قطار قم - گرگان راه اندازی شد
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه به راه اندازی قطار قم - گرگان با فروش بلیت طی روز جاری خبر داد و گفت: این قطار علاوه بر حمل و نقل مسافران ایرانی در مسیرهای یاد شده می تواند نقش موثری در گسترش گردشگری بین المللی و درآمدزایی از این طریق با انتقال زائران خارجی حاضر در قم به مناطق شمالی کشور داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران در 90 سالگی تاسیس خود در زمینه انتقال بار و مسافر همه توان خود را برای خدمت رسانی مطلوب به مردم به کار گرفته و این نهاد در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس برای انتقال نیرو و تجهیزات به جبهه های جنگ، نقش موثری داشته است.
وی با اشاره به درآمد زایی راه آهن از طریق حمل بار، ادامه داد: راه آهن در بخش مسافربری به دلیل دریافت مبلغ کمتر از هزینه های تمام شده از مسافر، زیان ده است و هزینه های این بخش را با استفاده از کمک های دولت و حمایت از شرکت های خصوصی با اعتبارات داخلی این دستگاه، تامین می کند.
رسولی گفت: حمل و نقل ریلی دارای ویژگی های مثبت بسیاری همچون صرفه جویی در وقت و هزینه، امنیت بالا و کاهش تلفات در مقایسه با ترددهای جاده است و با توسعه آن می توان از تلفات سالانه 26 هزار تن در جاده های کشور که رقم بسیار قابل توجهی است، تا حد زیادی جلوگیری کرد.
 

برچسب ها

راه آهنتلفات جاده ای
مطالب مرتبط بیشتر
زیرساخت ها و سهم حمل بار ریلی ایران خودرو توسعه می‌یابد کاهش زمان حضور اورژانس در تصادفات شهری و جاده ای استان مرکزی مخالفت با واردات خودرو برای راه‌آهن کاهش 20 درصدی تلفات رانندگی در سفرهای نوروزی 98 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ترافیک و مصرف سوخت، مهمترین دستاورد خط آهن قزوین - رشت تلفات جاده‌ای امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت افزایش تلفات جاده‌ای با حذف قیر از بودجه 98 کاهش 21 درصدی تلفات جاده‌ای گلستان صفر شدن تلفات جاده‌ای محال است خطای انسانی؛ عامل 80 درصدی تصادفات جاده‌ای دستور معاون اول رییس جمهور به وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از تکرار حوادث جاده‌ای افزایش تلفات انسانی در جاده‌ها به دنبال کاهش کیفیت خودروها برای کاهش تلفات جاده‌ای باید بنزین را گران کنند مجلس جلوی واردات خودرو توسط شرکت راه آهن را گرفت پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و جاده‌ای اولویت پلیس همکاری برای انتقال ترمینال جنوب به ضلع جنوب شرقی راه آهن تلفات جاده های غرب خراسان رضوی 25 درصد کاهش یافت انتقاد معاون دادستان از تولید خودرو بی کیفیت و بی قانونی رانندگان چرا کاهش تلفات رانندگی متوقف شد؟ دسترسی مستقیم مسافران از سکوهای ایستگاه تهران به خطوط مترو زنگ خطر بزرگ نوروز 97 برای مسافران! صفرشدن تلفات در حمل و نقل عمومی 51 درصد تلفات رانندگی بین 21 تا 50 سال هستند کریدور شمال - جنوب بهم متصل شد قطار کرمانشاه هفته‌ای 2 مرتبه به سمت مشهد می‌رود سقوط 3 روز یکبار یک ATR در جاده‌ها قرار بود کشته‌های جاده‌ای به 5هزارنفر کاهش یابد نقش 3وزارتخانه در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای 700 اقدام وزارت راه برای کاهش تلفات جاده‌ای کاهش یک درصدی تلفات ترافیکی در 7 ماهه 96 تصادف همچنان دومین عامل مرگ در ایران کاهش 11 هزار نفری تلفات جاده ای در 10 سال گذشته نقش سوخت ارزان درتلفات جاده‌ای عدم تحقق اهداف برنامه 10 ساله کاهش تلفات رانندگی دنیا نقش چشمگیر ایمنی خودرو در کاهش تلفات جاده ای مدیرعامل شرکت راه‌آهن استعفا کرد
Back to top