3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها شناسایی شده است

عصر خودرو- وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع 217 هزار کیلومتر راه در کشور نزدیک به سه هزار و 200 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که یک هزار و 700 مورد از آنها در فهرست اولویت‌های نخست ایمن سازی قرار دارد.

Thursday 31 January 2019 - 16:40:00

3200 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها شناسایی شده است

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد اسلامی امروز (پنجشنبه) در حاشیه بهره برداری سه طرح عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید، ارتقای ایمنی و حذف یا کاهش نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز بود که تلاش می‌کنیم با کمک مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: مسیر کاشان به بزرک یکی از این طرح‌های ایمن سازی است که مردم را با حادثه‌های ناگواری روبرو کرده که ناشی از افزایش ترددها به دلیل فعالیت‌های منطقه است و به علت توسعه در آینده، این محور در اولویت قرار گرفت و امیدواریم پیمانکار بتواند بر اساس زمانبندی کار را به پایان برساند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اجرای طرح‌های نیمه تمام نزدیک 200 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با توجه به میزان اعتبار مصوب سالانه، اجرای آنها زمان زیادی می‌خواهد و منابع دولتی کفایت نمی‌کند بر این اساس سیاست‌ها بر پایه تعریف طرح‌ها در چهارچوب الگوی اقتصادی شکل گرفت تا مردم بتوانند برای سرمایه گذاری مشارکت کنند.

اسلامی تاکید کرد: یکی از روش‌های تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تهاتر با ملک یا دیگر الگوهایی است که در قانون بودجه برای پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران پیش بینی شده و می‌توانیم قسمتی از فعالیت‌ها را بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های بازآفرینی شهری گفت: این طرح‌ها مشارکتی بوده که محورهای آن به استانداران ابلاغ شده تا هسته مرکزی شهرها و به ویژه بخش‌های قدیمی و تاریخی را احیا کنیم و بخش‌های فرسوده با فضاهای سکونتگاهی و فعالیت‌های نو جایگزین شده و بخش‌های تاریخی هم احیا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبار طرح‌های بازآفرینی شهری از محل صندوق توسعه ملی با تأیید مقام معظم رهبری تأمین شده است که از مجموع 2700 محله در کشور 10 درصد آنها برای بازآفرینی در اولویت قرار دارند و قسط اول آن هفته گذشته اختصاص یافت.

اسلامی تاکید کرد: نقاط بحرانی در موضوع حاشیه نشینی، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده و امید می‌رود که با ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت بتوانیم حاشیه نشینی را مهار کرده و با بهسازی شهری زندگی بهتری را در شهرها داشته باشیم.
انتهای پیام

برچسب ها

حادثه‌خیز
مطالب مرتبط بیشتر
نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها هنوز اصلاح نشده‌اند ورود دادستان به شناسایی نقاط حادثه خیز در شهرستان ملارد 350 نقطه حادثه‌خیز کشور تا پایان امسال ایمن‌سازی می‎شود شناسایی نقاط پر حادثه اصفهان در قالب یک مدل آماری اجرای پروژه‌های اصلاح جاده‌های کشور و نصب دوربین‌ها متوقف شده‌است 53 نقطه حادثه خیز جاده های سمنان بازسازی شود وجود 3 هزار نقطه حادثه خیز در کشور نقاط حادثه خیز در محورهای فرعی و روستایی استان همدان رفع شود شناسایی هزار و 571 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها پلیس با هیچ خودروسازی تعارف ندارد تلاش برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها طی سه سال آینده وجود 5400 نقطه حادثه خیز در کشور سه هزار و 400 نقطه حادثه خیز در جاده‌های اصلی کشور وجود دارد عملیات رفع نقطه پر تصادف سه‌راهی «پیر شمس‌الدین» در حال اجرا است 3200 نقطه حادثه‌ خیز در جاده‌های کشور مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راهور آغاز شد 120 نقطه حادثه خیز در چهارمحال و بختیاری رفع شد شناسایی 41 نقطه حادثه خیز در کهگیلویه و بویراحمد تصادف زنجیره ای در جاده اندیمشک - خرم آباد هفت مصدوم بر جای گذاشت صدور دستور قضایی برای رفع نقص نقاط حادثه خیز جاده چالوس آغاز عملیات رفع نقاط حادثه خیز در لاهیجان شناسایی نقاط حادثه خیز استان زنجان
Back to top