مدیرعامل گروه صنعتی بارز مطرح کرد؛

بارز صاحب تکنولوژی و دانش فنی ایرانی

عصر خودرو- مجموعه صنعتی بارز یکی از بزرگترین فعالان بخش تولید انواع لاستیک خودرو و تولید کننده انحصاری برخی از انواع آن است.

Wednesday 16 January 2019 - 14:13:00

بارز صاحب تکنولوژی و دانش فنی ایرانی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بورس نیوز، بر اساس این گزارش مجموعه بارز در تمامی این سال‌ها سعی کرده است مجموعه صنعتی خود را در نقاط مختلف ایران گسترش دهد که از آن جمله می‌توان به بارز کردستان و کرمان اشاره کرد.
برای اطلاع از وضعیت فعلی گروه صنعتی بارز با مدیرعامل این مجموعه صنعتی هم‌کلام شده‌ایم که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید.
*جناب اخوان با تشکر از وقتی‌که در اختیار بورس نیوز قراردادید. لطفاً کمی در مورد وضعیت فعلی کسب‌وکار و مجموعه  بارز بفرمایید.
در حقیقت مسائل و مشکلات ما خیلی زیاد است. مشکلات ناشی از تحریم و مشکل تأمین مواد اولیه اوضاع صنعت تایر را پیچیده کرده است. صنعت تایر به مواد اولیه بسیار زیادی نیاز دارد و برای تأمین بخش اعظم آن مجبور به واردات هستیم. این تحریم‌ها باعث شد که ما به‌سختی مواد اولیه را تهیه کنیم.
اما نگاه بارز همیشه به آینده است. ما به تولیدات فعلی بسنده نمی کنیم. واقعاً داریم آینده را می‌بینیم و رصد می‌کنیم. جوان‌گرایی را سرلوحه کارمان قراردادیم. مدیران گروه صنعتی بارز این توانمندی را دارند که بارز را به جایگاه‌های بسیار بالاتری برسانند.
مجموعه بارز افتخارش این است که امسال توانست تفاهم‌نامه‌ای را با بزرگ‌ترین اتحادیه لاستیک و پلاستیک از فرانسه امضا کند که نتیجه آن سفر مدیران این مجموعه بزرگ جهانی به ایران است.
*آیا کیفیت محصولات بارز تحت تأثیر این مشکلات قرار خواهند گرفت؟
خیر- ما همیشه کیفیت را سرلوحه کارمان قراردادیم و روند نزولی در برگشتی‌ها داریم. خوشبختانه با جوان‌گرایی که در واحد فروش اتفاق افتاد در عرض یک ماه اخیر نزدیک به نیم میلیون حلقه لاستیک در کشور توزیع کردیم. این مهم کار خیلی بزرگی است. علیرغم تمام مسائل و مشکلات موجود 10 درصد نسبت به سال گذشته هنوز جلوتر هستیم و نگذاشتیم که تولید کاهش پیدا کند.
*در راه توسعه مجموعه و محصول باید در انتظار چه اخباری باشیم؟
برای اولین بار در ایران مرکز نوآوری ایجاد کردیم و این مرکز تحقیقاتی با کمک متخصصین و دانشمندان جوان اتفاقات خوبی را رقم‌زده است. در 28 بهمن و در سالگرد تولد بارز خبرهای خوبی اعلام خواهیم کرد و نمونه‌هایش را خواهید دید.
بارز اولین تولیدکننده تایرهای SUV است. سایزهای 16 به بالا را بارز تولید کرده و به‌زودی خط تولید تایر سبز را نیز رسماً افتتاح خواهیم کرد. تایر سبز همان‌طور که می‌دانید علاوه بر مواد اولیه موردنیازی که باید تهیه شود دستگاه‌ها و تجهیزات خودش را می‌طلبد که این تجهیزات در بارز کردستان موجود و ظرف یک ماه آینده با حضور معاونت رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استاندارد کشور این خط تولید رسماً افتتاح خواهد شد.
علی‌رغم تمام مسائل و مشکلات با یاری خداوند و کمک مجموعه توانمند بارز و عزیزانی که در گروه صنعتی بارز هستند به شما قول می‌دهم که در آینده خیلی نزدیک دستاوردهای بزرگ‌تری را معرفی کنیم.
*تحریم‌ها و مشکلات حاشیه ایی آن ضرورت وجود مراکز R&Dرا بیش‌ازپیش نمایان می‌کند. برنامه بارز در این حوزه چیست؟
گروه صنعتی بارز تنها تولیدکننده تایر است که بزرگ‌ترین مرکز R&D یا همان تحقیق و توسعه تایر را در ایران دارد. بالغ‌بر 130 نفر از دانشمندان جوان ما با مدارک عالیه  دانشگاهی از بهترین دانشگاه‌های کشور مشغول به کار هستند.
ما حدود 15 سال پیش با شرکت کانتیننتال آلمان همکاری خود را استارت زدیم و متأسفانه بعد از آغاز تحریم‌ها این شرکت نیز از ایران رفت. خوشبختانه در این سال‌ها به مرحله‌ای رسیدیم که واقعاً می‌توانم عرض کنم که خودمان صاحب دانش فنی هستیم و به‌زودی صاحب تکنولوژی می‌شویم.
من اعتقاد به دانش و مغز جوانان ایران‌زمین دارم و معتقدم که مغز ایرانی از برترین‌های دنیا است. نمونه‌های زنده این ادعا در صنایع بزرگ دنیا کار می‌کنند و مدیران برتر جهان اغلب ایرانی هستند. بارز تنها مرکز تست در تایر را در ایران دارد و حتی انواع خودرو در آن تست می‌شود. این افتخار بارز است. بزرگ‌ترین افتخار داشتن بزرگ‌ترین مرکز R&D است.
*در فعالیت‌های جدید صنعت خودرو نقشی برای بارز ترسیم‌شده است؟
برای اولین بار بارز توانست «ایمارک» را که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استاندارد روز اروپا در زمینه صنعت تایر است را کسب کند. در پنل رنو ما برای اولین بار گرید B فرانسه را گرفتیم.

برچسب ها

لاستیک بارز
مطالب مرتبط بیشتر
بارز برترین برند لاستیک کشور از نظر فروش شد بارز و اراده خلل ناپذیر کارکنان و مدیران آن اخذ گرید A تولید قطعات توسط گروه صنعتی بارز تولید تایر در کارخانه بارز کردستان از مرز 5 میلیون حلقه گذشت طراحی و ساخت تایر 235/55R19 توسط گروه صنعتی بارز برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل گروە صنعتی بارز در کرمان کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی خط تولید استیل کورد در کارخانه بارز سیرجان تاکید بر رفع موانع تولید در بارز نشست هم اندیشی گروه صنعتی بارز با اساتید دانشگاه تهران برگزار شد 41 درصد تولید لاستیک کشور توسط شرکت بارز انجام می‌شود طراحی و تولید تایر پاپهن (Wide Base) برای نخستین بار در خاورمیانه قیمت مصرف‌کننده انواع تایرهای بارز با نرخ دولتی رونمایی از سامانه نخستین دوره پسادکتری فناورانه پیشرفت نتیجه کار گروهی است تولید همگام با استانداردهای جهانی 21 درصد لاستیک خودروهای سبک در کارخانه بارز کردستان تولید می شود توجه به محیط زیست و استاندارد از محورهای توسعه پایدار است خط تولید تایر سبز در کارخانه لاستیک کردستان افتتاح شد رتبه نخست گروه صنعتی بارز در تولید لاستیک خط تولید تایر سبز افتتاح می‌شود محصولات جدید بارز در راه است مدیر واحد بازاریابی منطقه ای گروه صنعتی بارز:گارانتی طلایی برای محصولات گروه بارز هماهنگی با لاستیک بارز برای تامین نیاز کرمان مروری بر تصمیمات "پکرمان" بهره برداری از مجتمع لاستیک بارز کردستان با حضور رئیس جمهوری بارز به مجمع می رود
Back to top