بیست و یکمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران IMI100 ؛

500 شرکت برتر ایرانی 8 بهمن معرفی می‌شوند

عصر خودرو- امروز 23 دی ماه در حالی نشست خبری بیست و یکمین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران برگزار شد که قرار است، مراسم معرفی 500 شرکت برتر ایرانی از سوی سازمان مدیریت صنعتی، روز 8 بهمن ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شود.

Sunday 13 January 2019 - 13:52:00

500 شرکت برتر ایرانی 8 بهمن معرفی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در ابتدای این نشست ابوالفضل کیانی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: این سازمان 55 سال پیش با هدف توسعه و مدیریت ایجاد شد و تا کنون بیش از 5 هزار پروژه مشاور صنعتی را برای بخش‌های خصوصی و دولتی انجام داده است.
وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت صنعتی تا کنون 300 عنوان کتاب را منتشر کرده است، افزود: امسال 22 عنوان کتاب خاص با موضوعات پیشرفته مدیریتی آماده شده است. همچنین این سازمان آینده پژوهی مناسبی در حوزه کسب و کار انجام داده و در حال رصد به وجود آمدن شغل‌های جدید و از بین رفتن برخی دیگر از مشاغل است.
کیانی با بیان اینکه مرکز آموزش‌های پیش از استخدام راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در این دوره‌ها دانش آموختگان مهارت‌های لازم را برای کار به دست می‌آورند.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، این سازمان از 21 سال پیش اعتبارسنجی و اعتبار بخشی بنگاه‌های اقتصادی ایران را به عنوان imi100 شروع کرده است و روز 8 بهمن امسال مراسم آن برگزار و از بنگاه‌های برتر ایران تقدیر می‌شود.
کیانی اضافه کرد: هدف اصلی از رتبه‌بندی شرکت‌های برتر تولید اطلاعات و شفاف سازی فضای کسب و کار است. افزون بر این، رتبه بندی شرکت‌های برتر نقش بنگاه‌های اقتصادی را در کشور مشخص و رقابت‌پذیری را میان این بنگاه‌ها تقویت می‌کند؛ این رقابت موجب ارتقا و توسعه کسب و کارهای نوآورانه می‌شود.
به گفته وی، در رتبه بندی امسال، 26 درصد شرکت‌های بزرگ در صنعت بانک و موسسات اعتباری، 14 درصد در صنعت پتروشیمی، 13 درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، 7 درصد در صنعت فلزات اساسی و  6 درصد در صنعت حمل و نقل و خودرو فعالیت می‌کنند. همچنین 50 درصد شرکت‌های برتر صادر کننده در صنعت پتروشیمی، 15 درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، 17 درصد در صنعت فلزات اساسی و 4 درصد در صنعت چند رشته‌ای فعال هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، بیان کرد: اهمیت رتبه‌بندی از ابعاد مختلفی اهمیت دارد که یکی از این ابعاد، کمک به برندسازی در داخل و بین‌الملل است‌. همچنین سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان اقتصادی می‌توانند از رتبه‌بندی برای تدوین استراتژی‌های آتی بنگاه‌ها از طریق تحلیل روندهای اقتصادی استفاده کنند.
وی افزود: سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند به وسیله این رتبه‌بندی حوزه‌های اثرگذار اقتصادی را شناسایی کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به دست بیآورند. به علاوه، رتبه‌بندی به پژوهشگران و دانشجویان در کارهای تحقیقاتی و تحلیلی کمک می‌کند و منابع مناسبی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

برچسب ها

همایش 100 شرکت برتر
مطالب مرتبط بیشتر
ده شرکت اول برتر ایران از نظر شاخص میزان فروش ایران خودرو رتبه اول اشتغال‌زایی و هفتم فروش را در جمع 100 شرکت برتر ایران کسب کرد گروه بهمن رتبه اول بهره وری را در میان شرکت های خودرویی و قطعه ساز کسب کرد ایساکو یک بار دیگر اول شد ایران‌خودرو برترین خودروساز کشور شد گروه بهمن رتبه 95 صد شرکت برتر ایران را در سال 99 به خود اختصاص داد بارز برترین برند لاستیک کشور از نظر فروش شد ایران خودرو برترین شرکت خودرویی کشور شد در شرایط تحریم توانسته ایم نیاز صنایع کشور به روانکارها را تامین کنیم برترین خودروساز ایران از نظر درآمد مشخص شد رتبه نخست گروه صنعتی بارز در تولید لاستیک شرکت سازه گستر سایپا در جمع 100 شرکت برتر کشور قرار گرفت سایپا رکورد بیشترین اشتغال‌زایی را ثبت کرد کسب رتبه نخست بهره وری و بازده فروش توسط شرکت کارگزاری بیمه سایپا 3 قطعه ساز در میان شرکت های برتر گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرویی کروز 50 امین شرکت برتر ایران شد ایران خودرو سه رتبه برتر کسب کرد حضور 2 خودروساز در میان 10 شرکت برتر ایران ایساکو تنها شرکت خدماتی در جمع صد شرکت برتر ایران رشد دسته جمعی خودرویی ها در میان شرکت های برتر ایران کسب رتبه 68 گروه بهمن در میان شرکت های برتر ایران در شاخص بهره وری کل میان خودرویی ها شرکت بهمن دیزل اول شد ایران خودرو اولین خودروساز شد گروه صنعتی بارز اول در گروه لاستیک و پلاستیک 100 شرکت برتر ایران معرفی شدند نگاهی به آمار تولید و فروش 10 شرکت خودرویی ایران خودرو و بهمن در جمع 10 شرکت پیشرو ایران قرار گرفتند
Back to top