طراحی ماسک جدید ضدآلودگی هوا

عصر خودرو- ماسک جدید ضد آلودگی تولید شده که مناسب برای دوچرخه‌سواران، موتورسواران و دوستداران پیاده‌روی است.

Wednesday 09 January 2019 - 16:27:00

طراحی ماسک جدید ضدآلودگی هوا

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، به دلیل آلودگی هوا در بسیاری از شهرها، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری دیگر موجب سلامتی بدن نمی‌شود به همین دلیل محققان برای تامین سلامت افراد و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا ماسک جدیدی طراحی کرده‌اند.

شرکت فرانسوی R-Pur در نمایشگاه  CES امسال- که بزرگترین رویداد فناوری جهان است - اعلام کرد: با ارائه این ماسک تا حدودی مشکلات ناشی از آلودگی هوا برای سلامت دوچرخه‌سواران و موتورسواران رفع خواهد شد.

ماسک نانو R-Pur از ورود ذرات سمی، گرده، ویروس‌ها، باکتری‌ها و ذرات ریز حاصل از اگزوز خودروها جلوگیری می‌کند. این ماسک دارای سه بخش است و بخش اول آن شامل فیلتر واقعی است که اجازه نمی‌دهد ذرات و نانوذرات (50 نانومتر) وارد بدن شوند.

نگهدارنده این فیلتر نیز سبک است و از آن می‌توان داخل کلاه ایمنی دوچرخه‌سواران و یا موتورسواران استفاده کرد. ماسک دارای دو تسمه برای اتصال است که  یکی دور سر و دیگری در بالای گردن قرار می‌گیرد.

این ماسک با نمایش رنگ‌های مختلف، میزان آلودگی هوایی که توسط ماسک جذب شده را نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر هوا خوب باشد سبز رنگ و اگر آلودگی هوا زیاد  باشد قرمز رنگ می‌شود. قسمت سوم ماسک نیز تعیین‌کننده زمان تعویض فیلتر است. با توجه به میزان استفاده فرد دوام یک فیلتر بین پنج  تا 12 هفته است.

در حال حاضر قیمت این محصول در اروپا 170 یورو و قیمت فیلترهای آن نیز 78 یورو اعلام شده است.

برچسب ها

نمایشگاه CES 2019ماسک
مطالب مرتبط بیشتر
چرا نباید ماسک را در آینه خودرو آویزان کرد؟ توزیع ماسک رایگان بین تاکسیرانان پایتخت استفاده از ماسک‌ و دستکش در سرویس مدارس الزامی است بیرون انداختن ماسک از خودرو تخلف است تولید 100 میلیون ماسک در فورد خطر انتقال سریع کرونا از مسافرانِ بدون ماسک در اتوبوس راه‌اندازی موزه اتوبوس در آینده‌ای نزدیک اهدای 5/ 1 میلیون ماسک توسط فورد استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی مانع انتقال ویروس کرونا برخورد سازمان تاکسیرانی با رانندگان بدون ماسک واکنش به گرانفروشی ماسک در مترو خودروساز چینی یک میلیارد ماسک تولید کرد استفاده از تمام ظرفیت نشسته اتوبوس‌ها مجاز شد ورود بدون ماسک به اتوبوس ممنوع اجباری بودن ماسک در حمل و نقل عمومی اگر در اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری ماسک ندادند، چه کنیم؟ اجباری شدن ماسک در سواری‌ها و اتوبوس‌های بین شهری لیفت ماسک زدن را برای راننده ها و مسافران اجباری کرد توزیع ماسک در پایانه‌های تهران آغاز شد راه اندازی غرفه های جدید عرضه ماسک در 52 ایستگاه مترو تهران افزایش مراکز فروش ماسک به 35 ایستگاه اتوبوس ارائه ماسک به مسافران اتوبوس‌های شهری همکاری شهروندان در طرح الزام به استفاده از ماسک در ناوگان عمومی قیمت ماسک یارانه‌ای در مترو و اتوبوس اعلام شد استقرار پلیس مترو در گیت‌های ورودی تمهیدات توزیع ماسک در پایانه‌های اتوبوسرانی ایستگاه‌های منتخب عرضه ماسک در مترو اعلام شد ماسک ارزان یا رایگان برای ورود به مترو و اتوبوس توزیع شود ورود ممنوع مترو به مسافران بدون ماسک از هفته آینده اجبار استفاده از ماسک در مترو طبق دستور العمل‌ها اجرا می‌شود توزیع ماسک با قیمت یارانه‌‌ای در مبادی مترو طرح استفاده اجباری از ماسک در مترو ابلاغ رسمی نشده است استفاده از ماسک در مترو اجباری شد آیا استفاده از ماسک در حمل‌و‌نقل عمومی الزامی است؟ اهداء 500000 ماسک توسط شرکت خودروسازی چری به ایران اجباری شدن ماسک در حمل و نقل عمومی تا 90 درصد در پیشگیری از شیوع کرونا موثر است استفاده از ماسک برای رانندگان اسنپ الزامی شد خودروسازی جنرال موتورز 1.5 میلیون ماسک در ماه در مکزیک تولید می کند پیشنهاد استفاده اجباری از ماسک در مترو رد شد فاصله گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس ممکن نیست تهیه پروتکل‌ برای استفاده اجباری از ماسک در مترو اهدا ده هزار ماسک توسط شرکت چری به کشور ایران توزیع روزانه ده هزار ماسک رایگان و ضدعفونی در منطقه 21 تهران تولید تجهیزات پزشکی به جای خودرو ماسک «کرونا» با امضای لامبورگینی! +تصاویر خودروسازی کیا در چین ماسک تولید می‌کند سهم خودروسازان در مبارزه با کرونا بازدید رئیس سازمان حمایت و بازرس ویژه وزیر صمت از خط تولید جهادی ماسک های بهداشتی گروه صنعتی سایپا تلاش خودروسازی چین در تولید ماسک افتتاح خط تولید ماسک تنفسی در شرکت مهرکام پارس تولید ماسک های مختلف مورد نیاز جامعه را شروع کنید توزیع ماسک رایگان در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو شیشه خودرو به نمایشگر دیجیتال تبدیل می‌شود با این دستگاه خودروی خود را هوشمند کنید
Back to top