تحریم ها فعالیت صنعت خودرو سازی را متوقف نمی کند

عصر خودرو- رییس دومین همایش ملی موتورهای درونسوز گفت: امروز کشور در تولید موتورهای خودرو به خودکفایی رسیده است و تحریم ها تولید کشور را متوقف نمی کند.

Wednesday 21 November 2018 - 15:53:00

تحریم ها فعالیت صنعت خودرو سازی را متوقف نمی کند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سید مصطفی میرسلیم روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی کمیته راهبردی این همایش در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد: امروز کشور ما به تولیدات انبوه دست یافته است و شاید تحریم ها کمی مشکل ایجاد کند اما فعالیت خودروسازی را متوقف نخواهد کرد.

وی افزود: اگر کشور در بخش خودرو سازی 30 درصد نیاز علمی داشته باشد در بلند مدت می توانیم با استفاده از ظرفیت های دانشگاه و در کوتاه مدت با استفاده از کمک های برخی کشورهای دوست این مشکل را رفع کنیم.
میرسلیم با اشاره به اینکه مصرف زیاد سوخت و آلودگی های هوا اینک یک مساله کشوری و جهانی است، افزود : در زمان حاضر خودروهایی که در کشور تولید می شود بیش از هشت الی 9 لیتر در یکصد کیلومتر بنزین مصرف می کند که این میزان با استانداردهای جهانی فاصله دارد و با برگزاری چنین همایش ها باید تلاش کنیم تا تازه ترین دستاوردها را در این حوزه به کار ببریم تا مصرف سوخت را کاهش دهیم.
وی اظهار داشت: فعال کردن صنعت بازیافت یکی از اقداماتی است که در صنعت خودروسازی کشورمان بدلیل عقب ماندگی از آن رنج می برد و در حال حاضر پنج درصد در این حوزه بازیافت داریم که این آمار در کشورهای پیشرفته 75 درصد است.
میر سلیم افزود : دانشگاه های کشور ظرفیت های خوبی دارند به خصوص دانشگاه صنعتی نوشیروانی در شمال کشور می تواند در حوزه هایی که خودرو سازان مشکل دارند ورود یابد و با برگزاری چنین همایش هایی در شناسایی این ظرفیت ها اثر بخش باشد.
وی گفت: یکی از اولویت های کشور گسترش ترابری عمومی است اما در این خصوص کمی عقب ماندگی داریم و ما تولید خودروهای سواری را بسیار گسترش دادیم که این موارد باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
در ادامه جواد واثقی رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز بیان داشت: با تغییر رویکردها و ساختار در دانشگاه و حرکت به سمت کارهای پژوهشی و مساله محور توفیقات خوبی بدست آوردیم.
وی اظهارداشت: به طور منظم کارگاههای علمی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارج از کشور در دانشگاه نوشیروانی برگزار می شود.
وی برگزاری این همایش ملی در دانشگاه نوشیروانی را نشان از پویایی و اثر بخشی دانشگاه دانست و بیان داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا پایان همایش ، آغازی برای حل یک مشکل در صنعت کشور باشد.
اولین همایش ملی موتورهای درونسوز در سال 91 در دانشگاه سمنان برگزار شد.
دومین همایش ملی موتورهای درونسوز 17 و 18 بهمن ماه آینده در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می شود. 81 نفر در کمیته فنی این همایش فعالیت دارند و 100 مقاله به صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهد شد.

برچسب ها

همایش ملی موتورهای دورن سوز
Back to top