کوییک اتوماتیک را بشناسید

عصر خودرو -کوییک نام محصول گروه خودروسازی سایپاست که برخلاف تولیدات پیشین این شرکت، از امکانات رفاهی بهتری برخوردار است.

Saturday 27 October 2018 - 09:24:00

کوییک اتوماتیک را بشناسیدکوییک اتوماتیک را بشناسیدکوییک اتوماتیک را بشناسیدکوییک اتوماتیک را بشناسیدکوییک اتوماتیک را بشناسیدکوییک اتوماتیک را بشناسیدکوییک اتوماتیک را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،کوییک نام محصول گروه خودروسازی سایپاست که برخلاف تولیدات پیشین این شرکت از امکانات رفاهی بهتری برخوردار است.

از آن‌جاییکه معرفی کوییک مدتی پس از عرضه ساینا به بازار صورت گرفت، می‌توان آن را نسخه هاچ‌بک ساینا دانست که با اندکی تغییر به عنوان محصولی مجزا به بازار معرفی شده است. طراحی ظاهری کوییک به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را نه زیبا دانست نه زشت، زیرا ظاهر این خودرو در مقایسه با سایر خودرو‌های داخلی از چهره بهتری برخوردار است، اما با این حال این سبک از طراحی چندان مورد استقبال خریداران قرار نمی‌گیرد.

کوییک خودرویی است که در دسته هاچ‌بک‌ها قرار دارد، اما باتوجه به موفقیت این روز‌های هاچ‌بک کراس‌ها در بازار، طراحان سایپا با به کارگیری از المان‌های طراحی این دسته از خودرو‌ها توانسته‌اند ظاهری شبیه به کراس را برای این خودرو رقم بزنند که همین موضوع می‌تواند چراغ سبزی از خریداران را برای این محصول جدید دریافت کند.

در نمای جلوی کوییک اصلی‌ترین مشخصه‌ای که توجه را به خود جلب می‌کند، سپر عضلانی و حجیم شده‌ای است که محفظه ورودی هوای بزرگی را در دل خود جا داده است. این موضوع در بحث طراحی بسیار حائز اهمیت است، اما در این خودرو عدم هماهنگی جلوپنجره و سایر ادوات نصب شده روی سپر، سبب شده تا ظاهری ناهماهنگ بوجود آید. از طرفی نصب دی‌لایت در کنار چراغ‌ها مه‌شکن باعث شده تا ظاهری بروز و مدرن برای این خودروی داخلی ایجاد شود. همچنین نصب دیفیوزر نقره‌ای رنگ در قسمت زیرین سپر یکی از همان المان‌هایی است که سبب شده ظاهری اسپرت و کراس مانند برای کوییک شکل بگیرد.

هنگامی که از نمای جانبی به این خودرو نگاه می‌کنید، طرحی جدید و منحصر بفرد را پیش روی خود نمی‌بینید، زیرا طرح کلی در‌ها و پنجره‌های جانبی شباهت زیادی با تیبا 2 یا همان تیبای هاچ‌بک دارد. اما اصلی‌ترین مشخصه در نمای جانبی به نصب روف‌ریل و زه پلاستیکی دور گلگیر‌ها اختصاص داشته که توانسته تاثیر اندکی در بزرگ‌تر نشان دادن ابعاد کلی خودرو داشته باشد.

با بررسی نمای عقب این خودرو می‌توان متوجه کپی‌کاری ناشیانه‌ای از چراغ‌های ب‌ام‌و شد که نه‌تن‌ها ظاهری زیبا را برای این خودرو بوجود نیاورده، بلکه سبب شده فضای نسبتاً زیادی از درب صندوق و گلگیر‌ها اشغال شود. همچنین طرح نامنظم هندسی که برای چراغ‌های مه‌شکن درنظر گرفته شده است، یکی دیگر از نکاتی است که چندان خوشانید به‌نظر نمی‌رسد. البته این موضوع کماکان امری سلیقه‌ای است و شاید مشتریانی با این نوع طراحی در نمای عقب مشکلی نداشته باشند و آن را به اندازه کافی کامل بدانند. اما نصب دیفیوزر نقره‌ای رنگ در قسمت پایینی سپر، نمایی جوان‌پسند و اسپرت را برای کوییک پدید آورده است.

درون کابین کوییک جایی است که بیشترین انتقادات را از سوی کارشناسان و البته خریداران به خود می‌بیند. با یک نگاه اجمالی به درون کابین می‌توان تغییرات طراحی فضای کابین کوییک را نسبت به سایر تولیدات سایپا به خوبی مشاهده کرد، البته گفتنی است که کابین کوییک در واقع نسخه ارتقا یافته کابین ساینا است که با اضافه شدن برخی از تجهیزات رفاهی، شکل و شمایلی تازه به خود گرفته است. یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر بسیاری از خودرو‌های تولید داخل است، کیفیت بسیار پایین متریال مصرفی در کابین خودروهاست. به‌طوری که در همان لحظات ابتدایی حس ناخوشایندی را به سرنشینان منتقل می‌کند، همچنین استفاده از پلاستیک خشک و فشرده موجب بروز صدا‌های آزاردهنده از جای‌جای کابین می‌شود.

اما یکی از بخش‌های عجیب و نه‌چندان زیبا در کابین کوییک، کنسول میانی داشبورد بوده که با رنگی عجیب و ناموزون تضاد غیر قابل تصوری را ایجاد کرده است. گفتنی است رنگ قرمز تیره‌ای که برای کنسول و دستگیره در‌ها و برخی از قسمت‌های تریم درنظر گرفته شده، اگرچه خوش‌رنگ، اما هیچ‌گونه هماهنگی با سایر بخش‌های کابین ندارد. از طرفی با بکارگیری از تودوزی پارچه‌ای قرمز و مشکی که از جنس پارچه نامرغوب استفاده شده، سعی بر ایجاد هماهنگی میان تریم داخلی و تودوزی شده است.

یکی دیگر از نقاط ضعف درون کابین کوییک، دقت مونتاژ پایین قطعات است، به‌طوری که فاصله و درز میان ادوات نصب شده روی داشبورد و تودری‌ها به قدری است که به راحتی می‌توان در نگاه اول متوجه آن شد. طراحی دستگیره‌های داخلی در و همچنین نمای کلی درب از درون کابین نیز مانند کنسول و داشبورد، درست شبیه ساینا طراحی شده و هیچ نوآوری نیز در آن‌ها نمی‌توان مشاهده کرد. تنها رنگ قرمز دستگیره در تفاوتی است که میان رودری کوییک و ساینا است.

فضای کابین مناسب یکی از ویژگی‌های این خودروست که باوجود ابعاد کلی نه چندان بزرگ، فضای پای کافی برای سرنشینان جلو و عقب مشاهده می‌شود، اما ارتفاع سقف در قسمت عقب کابین شاید برای افراد بلندقامت چندان مناسب نباشد و با عبور خودرو از مسیر‌های ناهموار، دچار برخورد از ناحیه سر با سقف خودرو بشوند. همچنین فضای قسمت بار نیز برای یک خانواده کم جمعیت مناسب است.

نمایشگر تمام لمسی 7 اینچی که در بالاترین نقطه کنسول جا گرفته است، وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم ناوبری و رهیاب و همچنین سیستم صوتی را برعهده دارد. اما یکی از مسائلی که در چینش ادوات مرکزی داشبورد چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد، فشردگی کلید‌های مربوط به سیستم تهویه هوا و سیستم صوتی و دریچه‌های ورودی هوا به کابین است، زیرا با تغییرات انجام شده روی کنسول ساینا، سعی بر جا دادن نمایشگر شده است، که اگر از ابتدا یک کنسول منحصر به فرد برای کوییک طراحی و ساخته می‌شد شاید نمایی زیباتر درون کابین ایجاد می‌شد.

سایپا کوییک را با سه تیپ پایه، فول و پلاس راهی بازار کرده که تفاوت این سه تیپ تنها در امکانات رفاهی و نوع گیربکس خلاصه می‌شود. مدل پایه که از کمترین امکانات رفاهی بهره می‌برد، دارای گیربکس 5 سرعته دستی است که اصلی‌ترین تفاوتش با دو تیپ دیگر به‌شمار می‌رود. از امکانات تیپ پایه می‌توان به مواردی از قبیل: سوئیچ تاشو، ریموت کنترل، نمایشگر دمای محیط خارج از خودرو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات برقی، آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلویی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیو و CD مجهز به 4 بلندگوی جداگانه، سنسور کمکی دنده عقب و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی اشاره کرد.

تیپ فول از سطح تجهیزات بالاتری نسبت به نسخه پایه بهره می‌برد، همچنین اصلی‌ترین تفاوت آن، بهره‌گیری از دریچه گاز برقی، فرمان برقی و گیربکس اتوماتیک CVT است. امکانات رفاهی موجود در تیپ فول، علاوه بر آپشن‌های یاد شده در نسخه پایه، عبارت است از سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار سرقت با استفاده از بوق خودرو، قفل شدن خودکار درب‌ها در سرعت‌های بیش از 10 کیلومتر در ساعت، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، شیشه‌های دودی کابین عقب، چراغ‌های روشنایی در روز، چراغ‌های همراهی تا در منزل و سیستم کنترل صوتی و کروز کنترل با استفاده از کنترلر‌های تعبیه شده روی غربیلک فرمان.

اما کوییک پلاس که به عنوان تیپ فول آپشن شناخته می‌شود، علاوه بر امکانات رفاهی موجود در دو تیپ قبلی، دارای مواردی از جمله سیستم نمایش فشار باد تایر‌ها یا TPMS، سیستم ورود و خروج بدون کلید، سیستم استارت خودرو بدون نیاز به کلید و با استفاده از دکمه، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر 7 اینچی لمسی رنگی، سیستم ناوبری ماهواره‌ای با استفاده از جی‌پی‌اس، سیستم اتصال موبایل از طریق بلوتوث و دوربین دنده عقب است.

درست است که تا به حال بسیاری از این آپشن‌ها روی خودرو‌های داخلی نصب نشده، اما ذکر بسیاری از این موارد در دنیای امروزی شاید مضحک به‌نظر برسد، زیرا تمامی این موارد از ملزومات تولید خودرو در کمپانی‌های تراز اول جهانی به‌شمار می‌رود که همین موضوع باعث شده هیچ‌یک از کمپانی‌های مطرح و نام‌آشنا در کاتالوگ معرفی محصولات خود از سوییچ تاشو و امثال آن به عنوان آپشن یاد کنند. اما با این حال جای امیدواری دارد که پس از سال‌ها همکاری با خودروسازان اروپایی و آسیایی بالاخره پای برخی از آپشن‌های ابتدایی به خودرو‌های داخلی رسیده است.

گروه خودروسازی سایپا از همان پیشرانه قبلی خود که در خودرو‌هایی همچون تیبا، تیبا 2 و ساینا مورد استفاده قرار گرفته است، برای هر سه تیپ کوییک در نظر گرفته، بنابراین باز هم نمی‌توان کوییک را خودرویی جدید دانست، زیرا با بهره‌گیری از پلتفرم ساینا و پیشرانه‌ای قدیمی پا به عرصه رقابت گذاشته است. به هر حال باید گفت که پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1503 سی‌سی وظیفه تامین نیروی پیشرانه این هاچ‌بک 1105 کیلوگرمی (1065 کیلوگرم در نسخه پایه) را بر عهده دارد. حداکثر توان خروجی این موتور 87 اسب‌بخار در 5300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 128 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه است. همانطور که گفته شد، وظیفه انتقال نیرو در نسخه پایه به عهده گیربکس 5 سرعته دستی و در دو نسخه فول و پلاس گیربکس اتوماتیک CVT نیروی تولید شده موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

برچسب ها

کوییکخرید کوییک اتوماتیکفروش کوییک اتوماتیک
مطالب مرتبط بیشتر
آغاز فروش فوری شاهین و کوییک اتومات + جزئیات فروش فوری شاهین و کوییک اتومات از سه‌شنبه + جزئیات دست پُر کوییک در بازار خودرو توضیحات سایپا در خصوص تجهیزات و آپشن های خودروی کوییک پلاس اتوماتیک کاهش سرعت اینترنت علت اصلی اختلال در ثبت نام کوییک آغاز فروش فوق‌العاده سایپا ویژه متقاضیان عادی و مادران طرح جدید فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا تولید رباتیک رویه درب های جانبی خودروی کوییک در سایپاپرس کوییک سایپا، در ونزوئلا هم محبوب شد علاوه بر شاهین و کوئیک، 8 محصول دیگر به بورس کالا می آیند افزایش 50 درصدی تولید شاهین و 100 درصدی تولید کوییک خودروهای ناقص کوییک.اس به اتمام رسیده و مشکلات تامین قطعات خاص آن درحال حل شدن است نقاط تمایز کاپیتان محصولات اقتصادی سایپا عرضه محصولات گروه سایپا بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کوییک و کوییک R بدون قرعه کشی ستاره بی‌حاشیه صنعت خودرو ایران مدیرعامل سایپاپرس از ثبت رکورد تولید مجموعه درب های کوییک خبر داد خط تولید دسته سیم کوییک اتوماتیک در سایپاگام راه اندازی شد تولید اقتصادی کوییک و شاهین از سال آینده کوییک و شاهین دو محصول اقتصادی سایپا خواهند شد رفتار استثنایی کوئیک در بازار خودرو بهترین خودروهای سایپا کدام هستند؟ اعلام شرایط پیش فروش یکساله محصولات سایپا قرعه‌کشی 5 محصول طرح فروش فوق العاده سایپا در دومین ماه پاییز کوییک.اس با چهارستاره وارد جدول کیفی خودروهای داخلی شد طرح تبدیل حواله های رنو شرکت سایپا به خودرو کوییک R مقایسه تیبا 2 با کوییک + عکس سایپاکوییک 4 ستاره شد شرایط فروش فوری محصولات سایپا ویژه طرح عید تا عید اعلام شد کوییک پلاس اتوماتیک قیمت خورد بررسی نوبرانه های نارنجی پوش قیمت سایناs و کوئیکs اعلام شد قیمت کوئیک‌S و سایناS این هفته مشخص می‌شود کوییک.اس زمستان امسال وارد بازار می‌شود کوییک و ساینا با قیمت قبلی تحویل مشتریان داده می‌شود برگزاری کلینیک قیمت‌گذاری شاهین و کوییک اتوماتیک در سایپا کوییک تازه‌کار در برابر 206 کهنه‌کار کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ساینا و کوییک سایپا اولین تصاویر واقعی از کوییک s سایپا اعضای فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به روستای کوییک دعوت کرد معرفی کوییک-آر پلاس در پارس‌خودرو امکان تبدیل کوییک آر به نسخه پلاس همه چیز درباره خودروی کوییک آر پلاس مشخصات خودروی کوییک آر پلاس منتشر شد رونمایی از خودروی کوییک آر پلاس قیمت جدید خودرو کوییک اعلام شد راه‌اندازی یک خط رباتیک جدید برای تولید بدنه S200 و Q200 در گروه سایپا اولین طرح فروش محصولات سایپا در سال جدید فراخوان طرح پیشنهادی تبدیل کوئیک دنده ای به کوئیک دورنگ قیمت جدید خودرو کوییک R اعلام شد ادامه پیش‌فروش 2 خودروی سایپا + جزییات پیش فروش گسترده محصولات سایپا آغاز شد فروش فوری-اعتباری کوییک R از صبح دوشنبه آغاز شد کوییک R در بازار قیمت خورد اولین سری کوییک آر توسط پارس خودرو تحویل مشتریان شد قیمت خودرو کوییک در بازار تهران +جدول رشد 82 درصدی تولید ساینا و کوییک پیش فروش سایپا کوییک همچنان ادامه دارد تیراژ تولید "کوییک آر" اعلام شد فروش فوری کوییک دنده ای آغاز شد فروش فوری کوییک دنده از صبح فردا فروش فوری سایپا کوییک از امروز +جدول شرایط فروش فوری سایپا کوییک از صبح فردا+جدول شرایط طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا آغاز شد آخرین خبر درباره کوییک آر + تصاویر لو رفته جدید فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا ادامه دارد فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا طرح جدید فروش کوئیک آغاز شد+جزئیات فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا ادامه دارد فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا ادامه دارد فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا آغاز شد قیمت خودروهای سایپا امروز 98/08/19 فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا ادامه دارد فروش فوری و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا ادامه دارد مدل جدیدی از خودرو کوئیک به نام کوئیک آر (QUIK-R) در پارس خودرو تولید می‌شود جایگزین های پراید را بشناسید فروش کوئیک و 2 محصول دیگر از امروز آغاز شد + جزئیات "کوئیک کراس" به پارس خودرو رفت+ عکس تعیین تکلیف کوئیک‌های معوق بررسی فنی کوییک دنده ای + مشخصات افزایش 90 درصدی قیمت کوییک در یک‌سال پردردسرهای دوست‌داشتنی فروش فوری خودروهای سایپا آغاز شد آغاز فروش فوری خودروهای سایپا فروش فوری خودروهای سایپا آغاز شد فروش فوری خودروهای سایپا از فردا آغاز فروش فوری خودروهای سایپا فروش فوری محصولات سایپا فروش فوری محصولات سایپا ادامه دارد افزایش تولید کوییک در ماه‌های آتی فروش فوری محصولات سایپا کوئیک را بشناسید + عکس فروش فوری محصولات سایپا آغاز شد فروش فوری سایپا امروز هم ادامه یافت فروش فوری اینترنتی محصولات سایپا ادامه دارد آغاز فروش فوری محصولات سایپا چند دلیل برای اینکه چرا خرید سایپا کوییک منطقی است 6 محصول سایپا چهار ستاره کیفی گرفتند 6 خودروی سایپا در طرح فروش فوری امروز 27 اسفند عرضه می شود خودروهای هاچبک سایپا در طرح فروش فوری امروز 20 اسفند قیمت انواع خودروهای سایپا در بازار تهران + جدول شرایط فروش فوری 7 خودرو سایپا اعلام شد آغاز فروش فوری جدید محصولات سایپا از ساعت 10 صبح امروز شنبه 11 اسفند پیش فروش 7 مدل خودرو شرکت سایپا از امروز + جزئیات خودرو ملی سایپا گران شد برای خرید هاچ‌بک چقدر بودجه نیاز است؟ قیمت انواع محصولات سایپا 29 مرداد 97 قیمت انواع محصولات سایپا 17 مرداد 97 قیمت انواع محصولات سایپا 16 مرداد 97 قیمت جدید 2 خودروی اتوماتیک شرکت سایپا اعلام شد مقایسه 8 خودروی داخلی 40 تا 45 میلیون تومانی اعلام قیمت نهایی کوییک تا 2 هفته آینده آخرین کوییک تولید سال 96 به مزایده گذاشته شد سایپا به هدف تولید خود رسید آغاز فروش خودروی کوییک از سوی سایپا فروش ویژه سراتو آپشنال و کوییک به زودی انجام می شود عرضه کوئیک آغاز شد کوییک خودرویی خاص با امکانات ویژه قیمت انواع محصولات سایپا 28 دی 96 استقبال از فروش اینترنتی کوییک باعث پذیرش مرحله ای در سایت ثبت نام شده است قیمت و شرایط فروش خودرو جدید کوییک اعلام شد آغاز فروش اینترنتی کوییک سایپا فروش اینترنتی کوییک هفته آینده انجام می شود کوییک اواخر دی ماه می آید آغاز فروش اینترنتی خودرو کوییک خودروی کوییک سایپا جذاب و تحسین برانگیز است درب های کوییک به روی مردم باز شد کوییک خودروی خوبی از نظر کیفیت است تفاوت تیپ‌های کوییک چیست؟ اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا در خصوص پیش فروش کوئیک آغاز پیش فروش اینترنتی کوئیک از 7 آذر قیمت و شرایط فروش کوییک اتوماتیک پلاس اعلام شد خودروهای جدید روی فرش قرمز بازار +عکس معرفی همه جانشین‌های احتمالی پراید معرفی ارزانترین خودروهای اتوماتیک در بازار ایران پاشنه‌بلنـــد‌پوشان تفاوت قیمت محصولات سایپا در نمایندگی و بازار چقدر است؟ عرضه خودروی جدید کوییک طی روزهای آینده کوئید و کوئیک جایگزین پراید می‌شوند راه اندازی خطوط تولید کوییک سایپا به خوبی در حال انجام است راه اندازی خطوط تولید کوییک سایپا به خوبی در حال انجام است هاچ‌بکی پر امکانات با برند ایرانی قیمت کوییک 34 تا 40 میلیون تومان سایپا در مسیر موفقیت قرار دارد لاریجانی: باید بعد ایمنی در صنعت خودرو مورد توجه قرار گیرد انعقاد دو قرارداد جدید با خودروسازان خارجی سالانه یک محصول جدید عرضه می‌شود امروز شاهد سود دهی شرکت سایپا پس از چند سال هستیم خودرو اتوماتیک سایپا ٣٥ میلیون تومان قیمت خورد +عکس «کوییک» از درون ایران برخاست
Back to top