در آمریکا؛

پمپ بنزین های هیدروژن مایع راه اندازی می شوند

عصر خودرو- اگر چه مدتی است تولید خودروهای هیدروژن سوز آغاز شده، اما هنوز زیرساخت های لازم برای تامین این سوخت به طور فراگیر ایجاد نشده است. حال قرار است در این زمینه هم تحولی رخ دهد.

Tuesday 16 October 2018 - 09:39:00

پمپ بنزین های هیدروژن مایع راه اندازی می شوند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  یک شرکت آمریکایی به نام Sandia National Laboratories  در تلاش برای تولید نرم افزاری است که به گردانندگان پمپ های ذخیره هیدروژن کمک می کند تا در مورد زمان مناسب برای تبدیل گاز هیدروژن به هیدروژن مایع بهتر تصمیم بگیرند. از سوی دیگر از این نرم افزار می توان برای کنترل استانداردهای امنیتی این گاز خطرناک و مستعد برای انفجار هم کمک گرفت.

هیدروژن از مدت ها قبل به عنوان یک سوخت پاک برای جایگزینی بنزین یا گازوئیل مطرح شده، اما سوزاندن مستقیم آن در موتورهای خودروهای فعلی ممکن نیست و باید تغییراتی در طراحی آنها به منظور عرضه خودروهای هیبریدی جدید صورت بگیرد.

فراوانی بسیار زیاد هیدروژن در جهان نیز علاقه به استفاده از آن به عنوان سوختی ارزان و پاک را افزایش داده است. در عین حال مخازن سوخت گیری هیدروژنی بسیار اندکی در جهان وجود دارد که عموما تک پمپی بوده و ظرفیت ذخیره سازی بالایی نیز ندارند.

هیدروژن مایع بر خلاف هیدروژن گازی چندان خطرناک نیست، اما برای این کار باید دمای محیط به منفی 253 درجه کاهش یابد و این امر یک چالش جدی و نیازمند اعمال استانداردهای امنیتی خاصی است. نرم افزار ابداع شده توسط شرکت اس ان ال، کسب اطلاع از شرایط هیدروژن مایع را ساده تر کرده و شناسایی موارد نشت احتمالی آن را تسهیل می کند. همچنین از آن می توان برای مدیریت سوخت رسانی به خودروهای هیدروژنی هم استفاده کرد.

قرار است بعد از استفاده آزمایشی از این نرم افزار در 12 مخزن سوخت هیدروژن در امریکا برای استفاده گسترده تر از آن برنامه ریزی شود.

کد خبر

برچسب ها

خودرو هیدروژنیسوخت هیدروژنیپمپ بنزین هیدروژن مایع
مطالب مرتبط بیشتر
خودروی هیدروژنی رنو در راه است فراخوان هیوندای برای هیدروژنی ها آیا هیدروژن جای انرژی‌های فسیلی را اشغال می‌کند؟ تولید سوخت‌های کربن خنثی در خودروسازان ژاپنی ثبت رکورد طولانی‌ترین مسافت طی شده با نخستین خودروی هیدروژنی جهان ب ام و و آئودی آینده ی خودروهای هیدروژنی را جدی گرفته اند تمرکز هایزون برای استفاده از سوخت هیدروژن پیش بینی هیوندای از کاربردهای هیدروژن تا 20 سال آینده هیدروژن آبی یا گاز طبیعی کدامیک پاک‌تر است؟ جگوار آزمایشات نمونه اولیه لندرور هیدروژنی را آغاز می‌کند تلاش آلمان برای تبدیل شدن به رهبر سوخت هیدروژنی در جهان توسعه استفاده از سوخت هیدروژن با ساخت ون‌های کوچک تویوتا میرای 2021؛ نسل دوم از یک خانواده هیدروژنی با سطح آلایندگی صفر+عکس پافشاری ژاپن و چین روی سوخت بی دود بدون مشتری اولین خودروی هیدروژنی مسابقه اتومبیل رانی داکار در سال 2024 به میدان می آید تولید کامیون‌های هیدروژنی تویوتا در آمریکای شمالی حمایت چین از خودروهای هیدروژنی حمایت چین از خودروهای سلولی رونمایی از طرح اولیه کامیونی که با هیدروژن حرکت می کند گام جدید تویوتا در تولید هیدروژنی‌ها گرایش بزرگترین اقتصادهای آسیا به سمت خودروهای هیدروژنی نکاتی جالب درباره خودروهای هیدروژنی خوروی پرنده بدون سرنشین هیدروژنی تلفیقی از SUV و هلی‌کوپتر+تصاویر گام های عربستان برای استفاده از سوخت هیدروژنی تولید سوخت هیدروژنی قابل بازیافت استفاده از هیدروژن برای آلایندگی کمتر کارخانه‌ها نخستین ایستگاه سوخت هیدروژنی سیار در هاوایی افتتاح شد خودروهای پیل سوخت هیدروژنی ب ام‌ و سال 2025 به بازار می‌آیند راهکاری جدید برای دستیابی به سوخت پاک برنامه تویوتا برای توسعه خودروهای پاک هیدروژنی استفاده ژاپن از اتوبوس های هیدروژنی تویوتا در المپیک 2020 هیدروژن بزن روشن شی! خودروهای آینده با هوا حرکت می کنند هیوندای نکسو 2019؛ کراس‌اوور هیدروژنی هیوندای اتحاد هیدروژنی در ژاپن فناوری جدید استفاده از خودروهای هیدروژنی را همه گیر می کند این کراس‌اوور مرسدس، هیدروژن‌سوز است تمرکز تویوتا بر خودروهای هیدروژنی اتوبوس‌های هیدروژنی در پایتخت نفتی اروپا تولید اتوبوس‌های هیدروژنی تویوتا برای بازی‌های المپیک ژاپن (+عکس) جنرال موتورز به یاری ارتش امریکا آمد +عکس مرسدس بنز خودروی برقی- هیدروژنی تولید می کند خودروی هیدروژنی قدرتمند به بازار می آید هیدروژنی هیوندای سال آینده و هیدروژنی کیا 2020 می‌آیند اتوبوس‌های هیدروژن‌سوز به راه افتادند حمایت غولهای خودروسازی از فناوری هیدروژنی بودجه کلان آلمان برای خودروهای هیدروژنی بودجه 250 میلیون یورویی آلمان برای حمایت از خودروی هیدروژنی غول هیدروژنی جنرال موتورز (+عکس) راه اندازی اولین قطار مسافری با سوخت هیدروژن+تصاویر تولید سوخ‍‍‍‍ت ه‍‍یدروژنی ارزان امکان پذیر شد پروژه خودروسازی تویوتا برای دانش آموزان رونمایی نسل جدید خودرو هیدروژنی هیوندای تصاویر سریع‌ترین خودرو هیدروژنی جهان را ببینید گسترش خودروهای برقی از هیدروژنی محتمل تر است خودرو هیدروژنی چگونه کار می کنند؟ هیدروژنی‌ها؛ خودروهای آینده؟ وقتی نفس خودروهای هیدروژنی می‌گیرد
Back to top