دوربین های نظارتی پلیس راه البرز به سامانه سپهتن متصل شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه البرز گفت تمام دوربین های نظارتی ثبت تخلف در راه های این استان به سیستم هوشمند سپهتن متصل شد.

Wednesday 10 October 2018 - 16:27:00

دوربین های نظارتی پلیس راه البرز به سامانه سپهتن متصل شد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «سامانه سپهتن یا پایش هوشمند تردد ناوگان، مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی است که می تواند به صورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمام خودروهای عمومی کشور رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان را کنترل کرده و موجب کاهش تلفات جاده ای شود.»

سرهنگ رضا گودرزی افزود: با اتصال این سامانه به دوربین های نظارتی تمام عملکرد رانندگان خودروهای عمومی و خصوصی اعم تخلفات سرعت، سبقت غیرمجاز و حرکات مارپیچ توسط دوربین ها ضبط و بلافاصله از طریق سیستم سپهتن ضبط و در کمترین زمان تخلف به راننده اخطار داده می شود.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با فعالیت سیستم سپهتن در2 سال گذشته هیچ گونه تصادف منجرفوت توسط اتوبوس های مسافربری در راه های استان البرز رخ نداده است.
گودرزی خاطرنشان کرد: سیستم سپهتن به صورت هوشمند تمام تخلف های رانندگان اتوبوس را ثبت و به نزدیک ترین مرکز پلیس راه اعلام می کند.
وی بیان کرد: اکنون کنترل ساعت کار رانندگان، زمان استراحت، جلوگیری از جابجایی رانندگان با یکدیگر و کنترل سرعت لحظه ای از طریق این سیستم به صورت خودکار انجام و یک کیلومتر مانده به پاسگاه پلیس راه، اطلاعات لازم اعلام می شود و ماموران می توانند با توقف خودرو از نحوه عملکرد راننده و تخلفات احتمالی مطلع شوند.
فرمانده پلیس راه البرز تاکید کرد: پلیس راه با رانندگانی که فاقد این سیستم باشند برخورد و ازتردد آن ها جلوگیری می کند.
وی گفت: با نصب این دستگاه رانندگان در ایستگاه های پلیس بجز پاسگاه های مبدا و مقصد توقف نخواهند داشت و پلیس تمام تحرکات راننده و مسیرهای طی شده را رصد کرده و حتی فرد دیگری نمی تواند به جای راننده اقدام به رانندگی کند.
گودرزی افزود: تصاویر رانندگان به کاربران پلیس راه معرفی شده و درزمان ثبت ساعت در مبدا و مقصد چهره راننده توسط ماموران پلیس راه بازبینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای فعال کردن این سامانه ابتدا راننده قبل از حرکت باید گواهینامه هوشمند خود را در دستگاه قرار دهد و باید هرسه ساعت 14 دقیقه استراحت و سپس اقدام به رانندگی کند.
رئیس پلیس راه البرز گفت: طبق آمارها 10 درصد از رانندگان اتوبوس دارو مصرف می کنند و خطری که آن ها را تهدید می کند، خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است که با اجرایی شدن این سیستم این عامل تصادف کاهش خواهد یافت.
وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده درآینده نزدیک ناوگان حمل باری و تاکسی های برون شهری و مینی بوس ها و حتی خودروهای شخصی نیز به این سیستم مجهز خواهند شد.
اکنون دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف در 19نقطه آزادراه تهران - کرج - قزوین و هفت نقطه در محور کرج - چالوس نصب شده و هرنقطه دارای چند دوربین به تناسب خط عبوری است.
 

برچسب ها

دستگاه تردد شمارسامانه سپهتنسامانه پایش هوشمند تردددستگاه‌های کنترل تردد بومی
مطالب مرتبط بیشتر
افزایش 5.7 درصدی تردد در محور‌های برون‌شهری ساعت دریافت مجوز تردد بین شهری مشخص شد ورود بیش از 212 هزار خودرو به مازندران نظارت هوشمند بر تردد اتوبوس‌های مسافربری با سامانه سپهتن فعالیت 80 دستگاه تردد شمار آنلاین در سیستان و بلوچستان 15 سامانه هوشمند رصد تردد تا سال آینده در گیلان راه اندازی می شود «تردد شمار تصویری» برای صنعت حمل و نقل ساخته شد نصب سامانه سپهتن بر 12 هزار دستگاه ناوگان اتوبوس آغاز نصب سامانه «سپهتن» در ناوگان کامیونی نصب سامانه سپهتن بر تاکسی‌های مسافربری و خودروهای حمل بار در سال جاری دوربین های نظارتی پلیس راه البرز به سامانه سپهتن متصل شد نصب سپهتن روی خودروهای سنگین تعلیق و بیمه تکمیلی رانندگان رایگان شد فناوران ایرانی موفق به تولید "دستگاه‌های کنترل تردد بومی"شدند نصب سامانه سپهتن بر روی خودروهای حامل محموله‌های خطرناک نصب سامانه سپهتن روی تمام اتوبوس‌ها تردد در راههای برون شهری 14.2 درصد افزایش یافت نقش سپهتن در کاهش تلفات جاده‌ای بسیار مهم است همه اتوبوس های جاده ای زنجان مجهز به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان شدند کنترل و اعمال قانون 22 درصد تخلفات رانندگی توسط سامانه‌های هوشمند آمادگی ناوگان حمل و نقل مسافری برای بازگشت زائران ثبت تخلف ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سامانه سپهتن 13 هزار دستگاه اتوبوس به سامانه سپهتن مجهز هستند اجرای طرح نظارت ویژه ناوگان حمل مسافر درالبرز 13هزار دستگاه اتوبوس به سامانه سپهتن مجهز شده است برخورد شدید پلیس با دستکاری سامانه کنترل ناوگان حمل و نقل مسافربری آغاز به کار سامانه جریمه هوشمند کامیون‌ها از شهریورماه سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان به زودی راه‌اندازی می‌شود اعزام اتوبوس‌های دارای سامانه «سپهتن» برای جابجایی زائران اربعین سامانه سپهتن برروی همه اتوبوس های برون شهری زنجان نصب شده است 2000 دستگاه تردد شمار در جاده های کشور نصب شد تخلفات رانندگان اتوبوس‌های بین‌شهری را به ١١ ١٢ پیامک کنید سامانه «سپهتن» در سه ایستگاه پلیس راه قزوین راه اندازی می شود ضرورت اجرای سامانه «سپهتن» در ناوگان حمل و نقل اصفهان تردد اتوبوس‌های فاقد سامانه سپهتن در جاده ها ممنوع است بهره برداری از سامانه سپهتن در 3 محور پرتردد کشور نظارت بر ناوگان حمل و نقل جاده ای با سامانه سپهتن اعلام ممنوعیت های ترافیکی ممنوعیت تردد در محورهای جاده‌ای کدام محورها محدودیت های ترافیکی دارند؟ آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده های کشور محدودیت های ترافیکی ؛کاهش ترددها 54 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی زنجان نصب شده است
Back to top