معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

ساخت 30 دستگاه ایکس‌ری کامیونی در دستورکار قرار دارد

عصر خودرو- معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ساخت 30 دستگاه ایکس ری کامیونی برای نصب در گمرکات کشور در دستورکار قرار دارد و تلاش داریم تا در اسرع وقت آن را تحویل دهیم.

Wednesday 03 October 2018 - 12:15:00

ساخت 30 دستگاه ایکس‌ری کامیونی در دستورکار قرار دارد

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عبدالله هندیان معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  امروز در حاشیه مراسم رونمایی از ایکس ری (دستگاه تصویربرداری با اشعه) کامیونی آزادراه تهران ـ ساوه در جمع خبرنگاران گفت: اولین دستگاه ایکس ری پورتابل با قابلیت انتقال در نقاط مختلف کشور امروز توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با کلیات ادبیات بومی و همچنین بهره‌گیری از معلومات نرم‌افزاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: سیستم‌های پورتابل ایکس روی جزو سیستم‌های های‌تک جهان است و در سال حمایت از کالای ایرانی شهامت جوانان ما باعث شد، اولین خروجی کار در این زمینه را داشته باشیم.

هندیان بیان داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای فصل دوم قانون پیشگیری و مبارزه با قاچاق دو وزارتخانه دارایی و راه و شهرسازی را موظف کرده که حتماً برای راه‌ها و مسیرهای ورود و خروج و حمل و نقل سیستم‌های الکترونیکی و هوشمند داشته باشد و در این راستا استفاده از قابلیت جابه جایی داشته باشد، بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد هستیم دستگاه ایکس ری به عنوان اولین نمونه راه‌اندازی شده و آزمون خود را هم پاسخ داده است.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تقدم اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حوزه پیشگیری است، تا کامیون‌داران در بازرسی‌ها توقف زیادی نداشته باشند و از محاسن ویژه دستگاه قابل حمل ایکس ری لینک اطلاعات سامانه‌های دیگر به آن است و با زحماتی که در وزارت دفاع و پشتیبانی صورت گرفته همزمان با اسکن کامیون‌ها، قابلیت شناسایی مشخصات راننده و بارنامه انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان سال قرارداد 9 دستگاه پورتابل و ثابت دیگر کامل شود.

وی افزود: کشور ما کشور ترانزیتی است و کامیون‌های بسیاری وارد آن می‌شود، بنابراین نیاز است تا در مبدأ ترانزیت و خروج ترانزیت تطبیق کالاهای کامیون‌ها با هم انجام شود تا در بین راه اتفاقی برای کالاهای ترانزیتی نیفتد.

هندیان اظهار داشت: درصد قابل توجهی از تجارت از 30 گمرک کشور انجام می‌شود و در حال حاضر 15 دستگاه ایکس ری در گمرکات نصب شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال این تعداد را به 30 دستگاه برسانیم.

* ساخت 30 دستگاه ایکس ری کامیونی در اسرع وقت

در ادامه سردار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع در مورد ساخت این دستگاه‌های ایکس ری گفت: دستاورد جدید صنعت دفاعی به عنوان سر ریز فناوری‌های علمی، دانش روز را به صورت تجاری‌سازی در خدمت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک تحویل می‌دهیم.

وی افزود: این کار حدود 500 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و حدود 2 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.

تقی‌زاده افزود: برای تهیه این 30 دستگاه ایکس‌ری تحقیقات کامل انجام شده و ویژگی این دستگاه‌ها تصویربرداری با اشعه ایکس است.

جانشین وزیر دفاع گفت: ساخت 30 دستگاه ایکس ری در دستورکار قرار گرفته و در زمان بسیار سریع همچنان که در صنعت موشکی کارها را بسیار سریع انجام می‌دهیم، در صنایع تجاری‌سازی این تکنولوژی‌ها را در اسرع وقت تحویل خواهیم داد.

وی افزود: ما معتقدیم این دستگاه‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی برتری‌هایی دارد، به ویژه اینکه نرم‌افزار آن بومی و بسیار سریع است.

وی در پایان گفت: به ملت شریف ایران عرض می‌کنم که فرزندان شما در وزارت دفاع برای تولید فناوری‌ها و سلاح‌های موردنیاز در برابر دشمنی‌های دشمنان تلاش می‌کنند و ما مطمئن هستیم با این فناوری‌هایی که هیچ وقت رسانه‌ای نمی‌کنیم و برای روز مبادا آماده کرده‌ایم، ان‌شاءالله در کنار فعالیت‌های تجاری‌سازی، خودمان را برای مقابله فنی، علمی و دانش‌محور آماده کنیم.

 

برچسب ها

دستگاه ایکس‌ری کامیونیستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top