مدیر گروه حوادث دانشگاه علوم پزشکی یزد:

خیران برای پیشگیری از حوادث ترافیکی در استان یزد مشارکت کنند

عصر خودرو- مدیر گروه مدیریت کاهش خطر در حوادث و بلایای دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افراد خیر خواست برای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی در استان با ساخت توقفگاه و ایستگاه های پذیرایی از رانندگان مشارکت کنند.

Thursday 16 August 2018 - 12:39:00

خیران برای پیشگیری از حوادث ترافیکی در استان یزد مشارکت کنند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، دکتر حسن جانفدا  اظهار امیدواری کرد که با حضور خیرین شرایطی فراهم شود تا شاهد کاهش وقوع حوادث رانندگی در مناطق مختلف استان باشیم.

وی با بیان اینکه یزد در مرکز کشور قرار دارد و تردد وسایل نقلیه در آن زیاد است و به نوعی چهار راه شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است، اظهار داشت: انتظار این است برای کاهش خستگی رانندگان از این استان بیابانی ، توقفگاه ها یا ایستگاه هایی در حاشیه امن جاده های برون شهری برای استراحت فراهم شود که رانندگان پس از استراحت کوتاه به مسیر خود ادامه دهند.
نماینده انجمن جامعه ایمن کشور در استان تصریح کرد: با هدف مشارکت بیشتر مردم ،خیرین و تشکل های مردم نهاد (سمن ها )می توان با پذیرایی از رانندگان در ایستگاه های یاد شده به ویژه در آغاز فصل بهار و خصوصا شهریور که اوج سفرهای تابستانی است را با هماهنگی پلیس راه انجام دهند.
نماینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در شورای ترافیک استان ادامه داد: برپایی ایستگاه های صلواتی در حاشیه امن کنار جاده ها بهانه ای است برای دعوت از رانندگان برای توقف و پذیرایی مختصر که موجب می شود آنها برای چند دقیقه ای استراحت کنند و خطر تصادف به خاطر خستگی و خواب آلودگی کاسته شود.
جانفدا اضافه کرد: براساس آمارها، 70 درصد حوادث رانندگی منجر به فوت در نیمه نخست سال رخ می دهد که استان یزد هم از این قاعده مستثنی نیست.
علت 51 درصد فوتی های حوادث ترافیکی در جاده های استان در سه ماهه نخست امسال، واژگونی خودروها گزارش شد که دلیل آن خواب آلودگی و نداشتن تمرکز رانندگان عنوان شده است.
افراد باید هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه در محل امنی کنار جاده توقف و استراحت کنند تا دچار خستگی و خواب آلودگی نشوند و سفری بی خطر داشته باشند.
در سه ماهه نخست امسال 40 نفر به علت تصادف در جاده های برون شهری استان، جان خود را از دست دادند، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش دارد .
یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد و روزانه حدود 300 هزار دستگاه خودرو در جاده های این استان رفت و آمد می کنند.

برچسب ها

سلامت در حوادث ترافیکیپیشگیری از حوادث ترافیکی
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top