با آینه های الکتروکرومیک بیشتر آشنا شوید

عصر خودرو- زمانی که نور با شدت بالا به آینه الکتروکرومیک برخورد می کند به صورت اتوماتیک رنگ آینه تیره می شود که این تیره شدن بازتاب نور را ضعیف تر کرده و به همین سبب چشم از آزار دیدن توسط بازتاب نور در امان می ماند.

Tuesday 15 May 2018 - 22:23:00

با آینه های الکتروکرومیک بیشتر آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میهن صنعت، حداقل یکبار برای هر راننده ای پیش آمده که در هنگام رانندگی در شب بازتاب نور چراغ های پشت سر به دلیل تنظیم نبودن چراغ ها و یا استفاده از نور بالا باعث عدم دید مناسب در حین رانندگی شود و چشمان راننده را آزار دهد. به همین سبب محققان صنعت خورو تنها راه حل این مشکل را استفاده از آینه های الکتروکرومیک (Electrochromic)  می دانند. در ادامه به معرفی بیشتر آینه های الکتروکرومیک خواهیم پرداخت:

آینه الکتروکرومیک

زمانی که نور با شدت بالا به آینه الکتروکرومیک برخورد می کند به صورت اتوماتیک رنگ آینه تیره می شود که این تیره شدن بازتاب نور را ضعیف تر کرده و به همین سبب چشم از آزار دیدن توسط بازتاب نور در امان می ماند اما استفاده از این آینه ها تنها مختص شب نیست و در روز هم به افزایش دید راننده هنگام تابش نور خورشید از پشت سر نیز کمک می کند.

آینه الکتروکرومیک چگونه کار می کند؟

الکتروکرومیک به معنای تغییر رنگ به وسیله تغییر جریان الکتریسیته می باشد.

نقش اصلی در آینه الکتروکرومیک را یک ژل الکتروکرومیک که در میان دو سطح شیشه در داخل آینه قرارگرفته است ایفا می کند. در پشت و روی آینه دو حسگر حساس به نور تعبیه شده که حسگر عقب با توجه به نور محیط رنگ ژل را روشن و حسگر جلو با توجه به میزان نور وارده به حسگر شدت جریان الکتریسیته را تغییر می دهد و به همین سبب باعث تیره شدن رنگ ژل می شود.

برچسب ها

آینه وسط الکتروکرومیک
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top