بازدید بانوان کمیسیون فرهنگی از اولین کارخانه تولید لوازم یدکی خودرو با 8300 کارگر زن

عصر خودرو- نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در راستای بزرگداشت هفته کارگر بانوان کمیسیون فرهنگی بازدیدی از کارخانه کروز که اولین کارخانه تولید لوازم یدکی خودرو در ایران است، داشتند.

Tuesday 01 May 2018 - 09:26:00

بازدید بانوان کمیسیون فرهنگی از اولین کارخانه تولید لوازم یدکی خودرو با 8300 کارگر زن

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سیده فاطمه ذوالقدر  گفت: عصر روز گذشته بنده به همراه خانم‌ها پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس و طیبه سیاوشی رییس کمیته زن و خانواده کمیسیون فرهنگی از اولین کارخانه تولید قطعات یدکی خودرو در ایران بازدید کرده و از ظرفیت‌های این کارخانه که بی‌شک نقش بی‌بدیلی در تولید کالای با کیفیت ایرانی داشته است، بازدید کردیم.

وی ادامه داد: کارخانه کروز با اشتغالزایی بیش از ١٣ هزار نفر سهم قابل توجهی در اشتغالزایی جوانان و زنان داشته است که نزدیک به ٨٣ نفر از این کارگران از جامعه زنان هستند. این مسئله حاکی از توانمندی و ظرفیت زنان در مشاغلی از جنس مردانه می باشد که مدیریت این مجموعه عظیم به خوبی عدالت جنسیتی را در توزیع مشاغل، جامه عمل پوشانده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در این بازدید دیداری صمیمانه با کارگران زن این مجموعه داشتیم  که از جمله مسائل مطرح شده در این بازدید موضوع بهره مندی از شرایط امنیت شغلی در دوران شیردهی و تامین و تدارک مهد کودک همجوار با محل کارخانه پیشنهاد شد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه این کارخانه از نمونه‌های موفق فعالیت اقتصادی در حاشیه شهر تهران به شمار می‌رود که مدیریت نیروی انسانی آن در سطح مطلوب است و  مدیرعامل این کارخانه برای تحقق و پیگیری مطالبات کارگران قول مساعد داد. مدیریت این مجموعه بر این باور است که امنیت فکری کارگران، افزایش بازدهی کار و بهر ه وری را به همراه دارد.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس نیز قول مساعد برای پیگیری موضوع برقراری قانون امنیت شغلی در دوران بارداری را دادند و تاکید بر این مهم شد که مطالبات کارگران و زنان فعال در عرصه اقتصاد کشور از اولویت های فراکسیون زنان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی است.

برچسب ها

روز کارگر
Back to top