دود اگزوز خودروهای دیزلی خطر ابتلا به بیماری‌ عصبی را بالا می‌برد

عصر خودرو- پژوهشگران آمریکایی در بررسی اخیر خود، دریافتند قرار گرفتن در معرض اگزوز خودروهای دیزلی، خطر ابتلا به بیماری عصبی را کاهش می‌دهد.

Thursday 01 March 2018 - 13:43:00

دود اگزوز خودروهای دیزلی خطر ابتلا به بیماری‌ عصبی را بالا می‌برد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ممکن است خطر “اسکلروز جانبی آمیوتروفیک” (ALS) برای افرادی که به طور متداوم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند، افزایش یابد.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا “بیماری لو گهریگ”(Lou Gehrig)، نوعی شرایط عصبی پیش‌رونده است که در آن، سلول‌های عصبی که حرکات داوطلبانه عضله را کنترل می‌کنند، آسیب می‌بینند.

دکتر “آیشا دیکرسون” (Aisha Dickerson)، از نویسندگان این پژوهش و همکارانش در دانشگاه “هاروارد”(Harvard)آمریکا، قرار است یافته‌های خود را در مورد این موضوع در نشست سالانه “آکادمی مغز و اعصاب آمریکا”(AAN)که آوریل امسال در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، ارائه دهند.

رابطه میان اگزوز خودروهای دیزلی و بیماری لوگهریگ

پژوهش‌های پیشین ادعا کرده‌اند که امکان دارد عوامل محیطی، در رشد بیماری لو گهریگ موثر باشند.

اگزوز خودروهای دیزلی، ترکیب گازها و ذرات جامد است که از راه احتراق سوخت دیزلی تولید می‌شود.

این گروه پژوهشی، پس از بررسی 1,639 بزرگسال با میانگین سنی 56 سال بین سال‌های 1982 تا 2013، آنها را مبتلا به بیماری لوگهریگ تشخیص دادند. هر یک از این بزرگسالان، از نظر سن و جنسیت با 100 نفر که با این بیماری مبتلا نبودند، مقایسه شدند و سابقه کاری آنها مورد بررسی قرار گرفت. براساس این پژوهش، افرادی مانند کارگران، خدمه ایستگاه و رانندگان اتوبوس، بیشتر از بقیه مردم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند.

خطر این بیماری در مردانی که بیش از 10 سال چنین مشاغلی داشتند، تا 20 درصد بیشتر از کسانی بود که در این مدت در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار نداشتند.

به گفته دکتر دیکرسون، این پژوهش، برای درک علل بیماری لوگهریگ، نیاز به توجه و کار بیشتری دارد.

برچسب ها

اگزوزدودزا
مطالب مرتبط بیشتر
نیویورک برای اگزوزهای پر سر و صدا جریمه تعیین کرد سیستم اگزوز خودرو را بیشتر بشناسید نصب دوربین‌های کنترل معاینه فنی در 36 نقطه اطراف تهران و برخورد جدی با وسایل نقلیه دودزا روغن سوزی چه موقعی رخ می‌دهد و نحوه تشخیص آن چگونه است؟ تکمیل و عرضه 5 هزارو 299 دستگاه خودرو دردو روز رنگ‌های مختلف دود اگزوز نشان دهنده چه خرابی در خودرو است (+جزئیات) فعالیت برخی مراکز معاینه فنی پس از قطعی چند ساعته برخورد پلیس با خودروهای دودزا پیشنهاد ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا با تأیید پلیس فریاد خش‌دار تهران زیر دود عوارض مخرب آلودگی هوا و دستگاه‌های بی‌تاثیر تصفیه اعلام موارد نقص معاینه فنی برای خودروها طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز اجرا شد ساخت دستگاه حذف آلاینده‌های گازی از اگزوز موتورسیکلت جلوگیری از تردد اتوبوس های دودزا شهروندان اتوبوس‌های دودزا را گزارش کنند تردد خودروهای دودزا در فصل سرما متوقف می شود رفع دودزایی معاینه فنی جدید اتوبوس‌های شرکت واحد برخورد قانونی با 2 هزار خودرو دودزا در مشهد تردد اتوبوس‌های دودزا در خیابان‌های همدان ممنوعیت 24 ساعته تردد خودروهای سنگین دودزا در شهر تهران حضور 100 درصدی مأموران پلیس راهور برای برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز تشدید برخورد قانونی با خودروهای آلاینده در البرز اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا وفاقد معاینه فنی در هشتگرد تأثیر آبکاری لوله اگروز بر راندمان موتور برخورد قاطع با واحدهای آلاینده و کامیون‌های دودزا در استان تهران خودروهای آلاینده درالبرز به تعمیرگاه منتقل می شود برخورد قاطع پلیس با تردد هرگونه خودروی دودزا و آلاینده تردد کامیون‌های دودزا در تهران ممنوع شد خودروهای دودزا 50 هزار تومان جریمه می شوند شارژ آلودگی هوا با خودروهای آلاینده برخورد با خودروهای دودزا در اصفهان 31 درصد افزایش یافت اجازه حرکت به خودروهای دچار نقص فنی داده نشود نصب پلاک تعمیری بر روی 3000 خودروی دودزا در پایتخت طرح تشدید برخورد پلیس با خودروهای آلاینده و دودزا درالبرز طرح برخورد با خودروهای دودزا در تهران رقم خورد تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه‌فنی در خواست محیط زیست استان تهران از پلیس برای تشدید برخورد با خودروهای آلاینده برخورد پلیس پایتخت با خودروهای دودزا و تخلفات شبانه رانندگان سیستم اگزوز خودرو چگونه کار می‌کند؟ تشدید برخورد با خودروهای دودزا/هشدار به موتورسیکلت های فاقد پلاک چگونگی تشخیص ایراد خودرو از روی رنگ و بوی دود شگرد دودزای سارقان برای فرار از دست پلیس جواب نداد 10 نشانه مهم خرابی خودرو قیمت‌های دودی تحقیقات آمریکا از نشت دود اگزوز فورد اکسپلورر زیبای مخوف آلمان‌ها وقتی اگزوز خودرو به داک موسیقی تبدیل می شود!
Back to top