کیسه هوای مخصوص سقف خودرو ساخته شد

عصر خودرو- امروزه تقریبا تمام خودروها مجهز به کیسه های هوا برای حفاظت از جان سرنشینان هستند، اما برای اولین بار کیسه هوایی طراحی شده که مانع از پرتاب مسافران از سقف به بیرون می شود.

Tuesday 02 January 2018 - 14:48:00

کیسه هوای مخصوص سقف خودرو ساخته شد

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، این سیستم کیسه هوای فراگیر سقفی که در بخش آفتابگیر خودروهای امروزی نصب می شود در زمان وقوع تصادف امنیت سرنشینان را حفظ کرده و به خصوص از وارد آمدن آسیب های شدید به سر جلوگیری می کند.

کیسه هوای یادشده توسط پژوهشگران شرکت هیوندایی در کره جنوبی ساخته شده و استفاده از آن در اتومبیل ها تا به حال سابقه نداشته است. کیسه هوای یادشده بعد از باز شدن از چرخش و جابجایی شدید و ناگهانی مسافران هم جلوگیری می کند. آزمایش های صورت گرفته نشان می دهد این ابزار ایمن سازی با موفقیت جلوی جراحات و آسیب های مرگبار را می گیرد.

کیسه هوای یادشده در فضایی مابین شیشه آفتابگیر و سپر محافظ نور خورشید نصب می شود و مجهز به حسگرهایی است که با تکان ناگهانی فعال می شوند و در عرض 0.08 ثانیه کل سقف و پشت خودرو را می پوشانند.

انتظار می رود استفاده عملی از این سیستم در سال 2019 آغاز شود و بر روی خودروهایی همچون جنسیس و کونا نصب شوند.

 

برچسب ها

کیسه ایمنی هواکیسه هوا
مطالب مرتبط بیشتر
کیفیت هوای تهران قابل قبول است کیسه‌های هوا از همه‌طرف هوای شما را دارند! معرفی کیسه‌ هوای جدید توسط هیوندای کشمکش خودروسازان و دولت بر سر کیسه هوا بالا گرفت واردات کیسه هوا 40 میلیون دلاری شد پیشنهاد پلیس راهور برای افزایش 6 عددی کیسه هوا در خودروها مصوبه جدید ارزی دولت برای پشتیبانی 2میلیارد دلاری از صنعت خودروهای فاقد کیسه هوا شماره گذاری نمی شوند مزدا 270 هزار دستگاه از خودروهایش را جمع آوری می کند فراخوان رفع عیب برای 2.3 میلیون خودرو در استرالیا کیسه هوای معیوب در خودروهای فورد جان 2 نفر را گرفت لزوم افزایش کیسه‌ هوای خودروها به 4 کیسه کیسه هوا برای عابران پیاده انفجار حیات‌بخش بالشی زیر درب موتور کیسه هوای 2.5 میلیون خودروی جنرال موتور در چین معیوب از کار درآمد روش کنترل کیسه هوای خودرو برای تمدید مهلت تولید پراید لابی نمی‌کنیم خرید کیسه ایمنی هوا به ارزش 103 میلیارد ریال از چین و کره کیسه هوای خودروهای خودران هم از راه می رسد دردسر کیسه هوا برای تسلا و مک لارن خودروسازان آمریکا برای 12 میلیون خودرو فراخوان می‌دهند فراخوان 7 میلیون خودرو در ژاپن گارانتی کیسه هوای خودرو 10 ساله شد دستور دولت ژاپن به خودروسازان برای فراخوان هفت میلیونی اختصاص 189 میلیون دلار برای هزینه فراخوان ایربگها نیسان برای 3.53 میلیون خودرو فراخوان ایمنی داد تولید کیسه هوا صرفه اقتصادی دارد؟ کیسه هوای پوشیدنی برای حفظ جان موتورسیکلت سواران فرار غولهای ژاپنی از ایربگ تاکاتا جزییات قطع همکاری هوندا با یکی از قطعه سازان همکار خرید میلیونی تویوتا از رقیب تاکاتا افزایش فراخوان تویوتا و نیسان ایربگ‌؛از بالش هواپیما تا بدنه خودرو هفتمین کشته کیسه‌های هوای هوندا تایید شد فراخوان خودروهای فراخوان شده جایگزینی کیسه هوای تاکاتا 5 سال طول می‌کشد عبور فراخوان کیسه‌های هوای مرگبار از مرز 33 میلیون خودرو فراخوان کیسه‌های هوا گسترش یافت کامیون 18 تن وارد بازار می‌شود
Back to top