مدیر بازاریابی «شهر خودرو» در گفت‌و‌گو با «عصرخودرو»:

امسال 12هزار خودرو به بازار عرضه می‌کنیم

عصر خودرو- «انتخاب خودرو از برند‌های متنوع در یک نمایشگاه با موعد تحویل فوری و قیمت و شرایط فروش مناسب» تعریفی ساده از یک بازار ایده‌آل است که به‌سختی در بازار خودرو ایران در کنار هم می‌توان آن را پیدا کرد. مجموعه «شهر خودرو» با سابقه حدود 14 سال در زمینه واردات خودرو حدود یک سال و نیم است که برای تحقق این تعریف ساده اما ایده‌آل فعالیتش را آغاز کرده است.

Wednesday 27 September 2017 - 16:36:00

امسال 12هزار خودرو به بازار عرضه می‌کنیم

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این شرکت هم‌اکنون تمام برند‌ها و مدل‌های خودرو را گرد هم آورده تا مشتریان بتوانند با دستی باز خودرو مورد نظرشان را با شرایط فروش ایده‌آل و قیمت روز انتخاب کنند و با مفهوم واقعی «تحویل فوری» در همان روز خرید، خودروشان را تحویل بگیرند. مجموعه شهر خودرو همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و با‌سابقه‌ترین واردکنندگان خودرو کشور که بدون واسطه این فعالیت را در تیراژ گسترده تاکنون انجام داده است، در کنار خودرو‌های تولید داخل، تنوع قابل توجهی از برند‌های وارداتی را نیز به متقاضیان عرضه می‌کند. شهر خودرو در ابتدای راه و در زمانی محدود، تازه‌های بسیاری را به بازار خودرو کشور معرفی کرده و این روند رو به رشد با طرح‌های نوین همچنان ادامه دارد. به همین بهانه برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های گسترده مجموعه شهرخودرو با معین شهام، مدیر بازاریابی این شرکت گفت‌و‌گویی داشتیم که مشروح آن را در ادامه خواهید خواند‌:
شهر خودرو با تبلیغات گسترده به سرعت بر سر زبان مردم پایتخت افتاد، به گفته مدیر بازاریابی این شرکت، مجموعه شهر خودرو از حدود یک‌سال‌و‌نیم قبل فعالیتش را با این برند آغاز کرده است اما در حقیقت حدود 14 سال سابقه دارد. شهام در تشریح عملکرد تیم شهر خودرو طی حدود 14 سال قبل  گفت‌: ما فعالیتمان را از سال 1383 با واردات خودرو آغاز کردیم و هم‌اکنون با برند شهر‌خودرو، یکی از بزرگ‌ترین شوروم‌های خصوصی خودرو در ایران را در اختیار داریم.
شهام در ادامه ضمن اشاره به گستردگی خدمات شهر خودرو زیر یک سقف گفت‌: ما در این مجموعه همه خودرو‌ها‌ از پراید تا ب‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز S500 را به صورت نقد و اقساط به متقاضیان عرضه می‌کنیم و خدمات جانبی نظیر حمل خودرو با خودروبر‌، تعمیرگاه‌، بیمه با تخفیف ویژه‌، تیونینگ خودرو و ... را نیز به مشتریانمان در همین مجموعه عرضه می‌کنیم. شهام مهم‌ترین دلیل ارائه این خدمات را فراهم‌آوردن فضایی استاندارد و ایده‌آل برای خرید خودرو توسط خانواده‌ها عنوان کرد و افزود‌: معمولا فضاهای خرید خودرو در ایران مناسب حضور دسته‌جمعی خانواده‌ها نیست اما ما در شهر خودرو سعی کرده‌ایم تعریف را اصلاح کنیم.
مدیر بازاریابی شهر خودرو از برنامه راه‌اندازی مرکز خودرویی-تفریحی شهر خودرو با 16 فعالیت متنوع تا سال 2020 خبر داد و در ادامه گفت‌: این مجموعه شامل بخش‌هایی مانند زمین بازی کودکان‌، رستوران‌، کافی‌شاپ و ... نیز خواهد بود. به گفته شهام، مجموعه شهر خودرو در نظر دارد تا در سال 1396‌،  12‌هزار خودرو به بازار کشور عرضه کند که حدود 70 درصد این آمار به خودرو‌های تولید داخل مربوط می‌شود و 30 درصد باقی‌مانده نیز خودرو‌های وارداتی هستند. به گفته شهام، این شرکت سال گذشته موفق به عرضه حدود 6500 دستگاه خودرو به بازار شده ‌که 4500 دستگاه از این آمار خودروهای تولید داخل بوده‌اند و 2000 دستگاه نیز مربوط به خودرو‌های وارداتی است.
شهام میزان آمار تماس‌های روزانه مشتریان با «شهر خودرو» را حدود 700 تا 800 تعداد عنوان کرد و افزود‌: از این آمار معمولا حدود 30 تماس به قرارداد‌های فروش منجر می‌شود. وی افزود‌: ما معمولا بر اساس گزارش‌های  رسیده و درخواست‌های مردم خودرو‌های مورد نیاز را سفارش‌گذاری می‌کنیم. بخشی از سفارشات توسط تیم فروش به ما اعلام می‌شود و بخشی نیز از طریق واحد دریافت تماس‌های تلفنی مشتریان گزارش می‌شود تا همواره خودرو‌های مورد نیاز مشتریان را به صورت آماده و تحویل فوری در اختیار داشته باشیم.
مدیر بازاریابی شهر خودرو در تشریح عملکرد واحد پاسخگویی تلفنی (Cal Center) این شرکت گفت‌: واحد پاسخگویی تلفنی ما کاملا هوشمند اطلاعات مشتریان و کسانی که تماس می‌گیرند را ذخیره می‌کند و به کارشناسان فروش ارجاع داده می‌شوند. به گفته شهام، بر اساس افکارسنجی‌ای که صورت‌گرفته 93درصد مشتریان شهرخودرو از عملکرد این شرکت رضایت دارند و عمده نارضایتی‌ها نیز به مسائلی مرتبط می‌شود که دراختیار شهر خودرو نیست و عمدتا به مسائل شماره‌گذاری یا حذف برخی آپشن‌ها توسط تولیدکنندگان مربوط می‌شود. شهام مهم‌ترین عامل استقبال مشتریان از شهرخودرو طی 1.5 سال فعالیت را مشتریان این مجموعه می‌داند که پس از خرید از این مجموعه به صورت تبلیغ دهان به دهان موجب گسترش شناخت مردم از فعالیت‌های این مجموعه می‌شوند.
تحویل به‌موقع و فوری مهم‌ترین رکن فروش خودرو در شهر خودرو است. مدیر بازاریابی شهر خودرو ضمن تاکید بر این موضوع گفت‌: اگر مشتریان تا قبل از ساعت 15 خرید خود را نهایی کنند، خودرو مورد نظرشان در همان روز تحویل داده می‌شود و در تحویل‌های بلندمدت نیز حتی در موعد 120 روز کاری تلاش کرده‌ایم این اتفاق در روز 119اُم بیفتد. به گفته شهام، تمامی کارمندان این مجموعه بر اساس استاندارد‌های یک منشور عمل می‌کنند که رکن اصلی آن رعایت حقوق مشتریان است.
مدیر بازاریابی شهر خودرو در تایید توان بالای این مجموعه در واردات خودرو گفت‌: مجموعه شهر خودرو از قدم نخست واردات خودرو تا تحویل به مشتری را بدون هیچ واسطه‌ای انجام می‌دهد که شامل دفاتر خارج از ایران‌، دفتر گمرک بوشهر‌، کشتی حمل و خودروبر می‌شود و در نهایت این واردات بدون واسطه باعث می‌شود تا خودرو‌های وارداتی در ارزان‌ترین شرایط به دست مشتری برسد.
به گفته شهام، مجموعه شهر خودرو هم‌اکنون در سطح تهران 5 شعبه دارد که تمامی مناطق شهر را پوشش می‌دهد. وی  افزود‌: تا پایان سال جاری 3شعبه جدید به شهر تهران اضافه می‌شود و ما همچنین با هدف‌گذاری 18 شهرستان  برنامه ورود به شهرهای دیگر را داریم و تا پایان امسال در تلاشیم تا 3 شعبه را نیز در شهرستان‌های کشور افتتاح کنیم که احتمالا شهر رشت در اولویت قرار دارد.
مدیر بازاریابی شهر خودرو فضای دفتر مرکزی شهر خودرو در جاده مخصوص کرج را 15هزار متر مربع عنوان کرد و گفت‌: این شوروم بزرگ‌ترین شوروم خصوصی خودرو در ایران است که در آینده 6000 متر تعمیرگاه و انبار ، 3000 متر کارواش و خدمات خودرویی نیز در آن راه‌اندازی خواهد شد. شهام همچنین در ادامه ضمن اشاره به اشتغال حدود 200 نفر در مجموعه شهر خودرو افزود‌: ما در تلاشیم تا با الهام‌گیری از باشگاه مشتریان برند‌های معتبر جهان‌، باشگاه قوی را راه‌اندازی کنیم که اعضای آن می‌توانند به غیر از استفاده از خدمات خودرویی از تخفیف بیش از 2000 مرکز غیر خودرویی نظیر پوشاک‌، رستوران و ... استفاده کنند.

برچسب ها

شهر خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top