علی خندانی عضو کمیسیون پیگیری سندخودرو؛

راهنمایی و رانندگی تنها پلاک خودرو را انتقال می‌دهد

عصر خودرو- راهنمایی و رانندگی در خصوص تعویض پلاک، مالکیت پلاک را از شخصی به شخص دیگر انتقال می‌دهد نه مالکیت خودرو.

Thursday 24 August 2017 - 12:21:00

راهنمایی و رانندگی تنها پلاک خودرو را انتقال می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از قانون، مردم رغبتی به ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی ندارند؛ این موضوع را مسئولان کانون سردفتران اعلام می‌کنند و معتقدند این عدم رغبت، ناشی از اظهارنظرهای پلیس بوده که بارها اعلام کرده برگ سبزی که نیروی انتظامی، تحت عنوان سند مالکیت خودرو به هموطنان ارائه می‌دهد، سند قطعی است و هیچ نیازی به سند محضری نیست. البته این امر به‌موجب تفاسیر گوناگون از قانون، به‌ویژه ماده 29 قانون راهنمایی و رانندگی و برخی قوانین دیگر بوده که در نهایت نیز سبب سرگردانی مردم شده است. این درحالی است که علی خندانی، عضو کمیته پیگیری سند خودرو معتقد است مردم باید از عواقب عدم ثبت رسمی خودرو آگاه باشند و بدانند که طبق بخشنامه ریاست قوه قضاییه، محاکم از پذیرفتن اسنادی که ثبت رسمی نشده باشند معذور هستند.
 ازسوی دیگر از آنجا که بابت تعویض پلاک به نیروی انتظامی هزینه پرداخته می‌شود و برای ثبت رسمی نیزهزینه جداگانه‌ای باید به دفاتر اسناد رسمی پرداخته شود، این دلیلی برای بی‌رغبتی به تنظیم سند رسمی شده است. برخی نیز بیان می‌کنند که بابت تنظیم سند رسمی در دفترخانه، مبالغ زیادی اخذ می‌شود. اما آیا واقعا این هزینه‌ بالاست؟با توجه به اهمیت موضوع با علی خندانی، عضو هیات مدیره و رییس بازرسی کانون سردفتران و دفتریاران و عضو کمیته پیگیری سند خودرو، گفت‌وگویی انجام دادیم که از نظرتان می‌گذرد.
جناب خندانی یکی از مشکلات مردم در ثبت خودرو در دفاتر ثبت، هزینه بالای آن است، در بازرسی از دفاتر اسناد رسمی آیا مواردی بوده که سردفتر مبالغ اضافی بابت ثبت سند خودرو از افراد اخذ کرده باشد؟در صورت مشاهده تخلف با این سردفتر چه برخوردی خواهد شد؟
البته درمورد خودرو امکان دریافت مبالغ اضافی توسط سردفتر وجود ندارد؛ زیرا مبالغ کاملا مشخص است و مردم اطلاعات کاملی نسبت به مبالغ ما دارند و تحریرها نیز در حد معقول است، پس میزان تخلف در این زمینه ناچیز است.
اما با این وجود در صورتی که سردفتری خارج از تعرفه قانونی مبالغی را از افراد اخذ کند، حتما این عمل به‌عنوان تخلف انتظامی به دادگاه انتظامی سردفتران گزارش داده‌می‌شود و جهت سلب صلاحیت، وی را به سازمان ثبت ارجاع خواهیم داد . شدیدترین برخورد دردادگاه انتظامی،درباره بحث اضافه دریافتی سردفتر بابت تحریر اسناد است.
در برخی موار پس از چند بار خریدوفروش، فقط تعویض پلاک انجام می‌شود و سندی به‌صورت رسمی تنظیم نمی‌شود.آیا دفترخانه مجاز به تنظیم سند برای این خودرو هست؟
دفاتر اسناد رسمی، برای انتقال و تنظیم هرنوع سند ملزم به اجرای قواعد و قوانین و شیوه‌نامه‌های خاصی هستند، از جمله قوانین عمومی کشور، قوانین ثبتی، قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی و بخشی از قواعد نیز مربوط به راهنمایی رانندگی است.
در بحث نقل و انتقال و تنظیم سند ملک، باید از شهرداری(بابت مفاصاحساب و پایان کار)، ثبت و دارایی استعلام گرفته شود. تنظیم سند در مورد خودرو نیز به همین منوال است به‌عبارت دیگر تنظیم سند در دفاتر اسناد باید مستند به سند رسمی باشد و اگرخودرو فاقد سند رسمی باشد، سردفتر حق تنظیم سند ندارد؛ ضمن اینکه سردفتر موظف به رعایت توالی اسناد است. یعنی سردفتر موظف است از زمان تولد این سند که به طور معمول از طریق کارخانه سازنده صادر و برگه فروش به نام فرد می‌شود تا انتقال آخر را کنترل کند.
در صورت عدم رعایت توالی سند توسط سردفتر آیا این امر تخلف محسوب می‌شود؟ و در صورت تخلف بودن با وی چه برخوردی صورت می‌گیرد؟
اگر خودرویی چند مرحله فقط تعویض پلاک شده اما سند به صورت رسمی ثبت نشده باشد، یا سردفتر توالی سند را رعایت نکرده و برای مثال سند را از نفر اول به نام نفر سوم منتقل کرده باشد،این امر تخلف از قواعد است و ما در بازرسی کانون در صورت مشاهده، با این موارد به‌شدت برخورد خواهیم‌کرد و در مورد این افراد درخواست اعمال ماده 42 قانون ثبت می‌شود؛ به‌عبارت دیگر سازمان ثبت می‌تواند سردفتر را به‌دلیل رعایت نکردن شئونات اخلاقی، رفتاری و عدم رعایت قوانین، بدون مراجعه به دادگاه از خدمت منفصل کند . در این زمینه برخورد، جدی و قاطع است.
برای کاهش این تخلفات چه اقداماتی انجام شده است؟
ما برای همکاران در جلسات گوناگون راهنمایی لازم را انجام دادیم. اکثریت سردفتران نیز تابع این قواعد و قوانین بوده و آن‌ها را رعایت می‌کنند.البته بازرسی‌های دوره‌ای نیز از دفاتر انجام می‌شود و در این زمینه با سازمان ثبت هماهنگ کردیم؛ آن‌ها نیز در راستای اجرای قانون ماده 29 به ما کمک می‌کنند.
عدم توالی سند به‌خصوص درمورد خودرو چه مشکلاتی را می‌تواند به‌دنبال داشته باشد؟
رعایت نشدن توالی سند، مشکلاتی را به همراه دارد. اولین مورد، ضایع شدن حقوق دولتی است زیرا در هر نقل و انتقال باید مطابق قانون، یک سند قطعی در دفترخانه تنظیم شود تا حق‌الثبت، مالیات و ... به حساب خزانه دولت واریزشود. پس وقتی سند به صورت رسمی تنظیم نشود این مبالغ به حساب خزانه واریز نمی‌شود. بنابراین ما به‌عنوان مجری قانون مدافع حقوق بیت‌المال هستیم.اما در سال‌های اخیر نیروی انتظامی بارها اعلام کرده که نیازی به مراجعه به دفترخانه برای سند رسمی نیست! البته این بحث فرسایشی شده و بحث‌های زیادی پیرامون آن مطرح می‌شود. در مورد تفاوت سندرسمی و تعویض پلاک نیز باید گفت، راهنمایی رانندگی در خصوص تعویض پلاک، مالکیت پلاک را از شخصی به شخص دیگر انتقال می‌دهد (هرچند که مالکیت پلاک به قوت خود باقی است، زیرا پلاک فک شده و در بایگانی نگه داشته می‌شود و برای همان فرد در انتقال بعدی از آن استفاده می‌شود)درحالی‌که شناسنامه مالکیت برای این است که اصالت خودرو هنگام نقل و انتقال مشخص باشد. اما بحث انتقال مالکیت بحث دیگری است؛ برای مثال فردی ممکن است برای ملک خودش از شهرداری پایان‌کار بگیرد یا از ارگان دیگری نامه بگیرد. آیا این کار، انتقال محسوب می‌شود؟ شهرداری با دادن پایان کار وضعیت ساختمان را مشخص می‌کند و ارتباطی به سند ندارد. بحث تعویض پلاک نیز به همین صورت است.
تعویض پلاک در صلاحیت نیروی انتظامی است اما تغییر مالکیت و انتقال مالکیت در حیطه وظایف دفاتر اسناد رسمی است و تنظیم سند رسمی به این دلیل است که افراد روزی از موهبات آن بهره‌مند شوند. آن روز زمانی است که افراد با مشکل مواجه شوند و منجر به شکایت شود و قوه قضاییه بتواند از آن‌ها حمایت کند. پس سند رسمی حامی افراد است و قابلیت انکار و تردید ندارد.
اگر مالک خودرویی که فقط تعویض پلاک انجام داده فوت کند، آیا نیروی انتظامی می‌تواند به وراث کمک کند؟
اگر فردی فوت کند درحالی‌که فقط تعویض پلاک برای خودروی خود انجام داده باشد و سند رسمی تنظیم نکرده باشد، پروسه جدیدی ایجاد می‌شود. در صورتی‌که فرد برای ملک یا خودروی خود سند رسمی تنظیم کرده باشد، وارثان باید انحصار وراثت بگیرند، مالیات بر ارث بپردازند و میزان ارث سهم‌بندی شود که هر ورثه چه میزان سهم دارد.
در حالی‌که این اعمال در راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر نیست و شخصی که فقط تعویض پلاک انجام داده باشد، نیروی انتظامی نمی‌تواند پلاک را به چند قسمت یا چند دانگ تقسیم کند. هر پلاک مخصوص یک نفر است و یک پلاک را نمی‌توان به چند نفر داد. این امر یکی از معضلاتی است که وجود دارد. اما در مواردی که فردی بخواهد سند اتومیبل خود را در رهن بانک یا موسسه‌ای قرار دهد تا وام یا پولی بگیرد، باید سند رهنی تنظیم شود و این سوال مطرح می‌شود که آیا راهنمایی رانندگی می‌تواند سند رهنی را تنظیم کند؟
فردی که سند رسمی برای خودروی خود تنظیم نکرده در صورتی‌که با مشکلی مواجه شود که منجر به شکایت شود، چگونه می‌تواند حق خود را استیفا کند؟
در حال حاضر اگر فردی در خصوص خودرو با مشکلی برخورد کند، در صورت عدم سند رسمی، اجرای ثبت نمی‌تواند کمکی به این فرد کند. وی باید شکایت خود را در مراجع قضایی مطرح کند. البته با توجه به بخشنامه رییس قوه قضاییه، محاکم از پذیرفتن و رسیدگی به پرونده‌هایی که فقط دارای برگ سبز خودرو هستند، معذورند و نمی‌توانند به آن‌ها رسیدگی کنند. این بزرگ‌ترین معضل بوده و در این موارد افراد به حقوق خود نمی‌رسند.
آقای خندانی، برخی مردم گلایه‌هایی مبنی بر بالا بودن هزینه نقل و انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی دارند؛ آیا به نظر شما واقعا این هزینه‌ها بالاست؟
هزینه نقل و انتقال در اختیار دفاتر اسناد نیست بلکه به‌واسطه قانون و مصوبه مجلس تعیین می‌شود. ما نیز مجری قانون هستیم. قانون می‌گوید چه میزان باید مالیات و حق‌الثبت اخذ شود. حق‌التحریر نیز در اختیار سازمان ثبت است. البته ما معتقدیم که مالیات و حق‌الثبت سنگین است و چندین بار نیز از نمایندگان مجلس خواستیم که میزان مالیات و حق‌الثبت تعدیل شود. البته در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با نمایندگان مجلس انجام دادیم و طرح آن را تدوین و به مجلس ارائه کردیم که در حال بررسی است. هدف ما این است که با تعدیل شدن هزینه‌ها، مردم برای ثبت سند رسمی بیشتر ترغیب شوند.
توجیه پلیس، برای عدم مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی این است که به مردم هزینه زیاد تحمیل نشود. به نظر شما این توجیه درستی است؟
بحث هزینه مردم مطرح نیست. وقتی قرار است سندی تنظیم شود که قابلیت اجرا داشته باشد و از آن حمایت شود، باید مردم برای این سند حق‌الثبت بپردازند. این حق‌الثبت برای این است که اگر فرد با مشکل مواجه شد، قوه قضاییه به فرد کمک کند تا بتوانند حقوق خود را استیفا کند.
آیا مسئولان نیروی انتظامی که اصرار بر تعویض پلاک دارند، برای خودروهای خودشان نیز فقط تعویض پلاک انجام می‌دهند یا اینکه سندرسمی ثبت می‌کنند؟
در این زمینه باید بگویم همان زمانی که بحث میان کانون سردفتران و پلیس بالا گرفت و منجر به صدرو بخشنامه رییس قوه قضاییه شد، دوستانی که در مراکز مختلف، مردم را از رفتن به دفترخانه برای تنظیم سند نهی می‌کردند، خودشان سند اتومبیل‌شان را در دفترخانه تنظیم می‌کردند. البته ممکن است این سند به نام همسرشان تنظیم شده باشد.
برای مثال هفته‌ گذشته در یکی از شهرستان‌های شمالی کشور، معاون مرکز تعویض پلاک، خودروی خود را در دفترخانه به صورت رسمی ثبت کرد. البته خود دوستانی این بحث‌ها را مطرح می‌کنند که نیازی به ثبت سند در دفترخانه نیست، خودشان قایل به این حرف‌ها نبوده و سند خودروی خود را در دفترخانه تنظیم می‌کنند، زیرا به مشکلات عدم تنظیم سند واقف هستند و می‌دانند که در صورت بروز مشکل، این‌گونه پرونده‌ها در مراجع قضایی پیگیری نمی‌شود، ولی متاسفانه به هر دلیلی به این بحث ورود می‌کنند.
به نظر شما دلیل اصرار پلیس در این زمینه چیست؟
به اعتقاد بنده، این میزان که پلیس اصرار و پافشاری بر این دارد که مردم نیازی به ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی ندارند، اگر نسبت به وظایف ذاتی خود عمل کرده بود، تا این حد شاهد مشکلات نبودیم. برای مثال در بحث مواد مخدر یا تصادفات جاده‌ای که همه ساله تعداد زیادی از افراد در تصادفات کشته می‌شوند، اگر پلیس همین جدیت را نسبت به این موضوعات داشت ما امروز شاهد کاهش اعتیاد و تصادفات جاده‌ای بودیم. بحث تعویض پلاک در دنیا، بحثی منسوخ شده است.
حرف ما این است که این شیوه تعویض پلاک ایراد دارد و باید تغییر کند و به سال 1383 بازگردد. در آن سال‌ها مردم به سهولت به دفترخانه‌ها مراجعه می‌کردند و سند را به‌صورت رسمی تنظیم می‌کردند و مدارک را به راهنمایی رانندگی تحویل داده و این اداره نیز پس از تایید ، آن را برای فرد ارسال می‌کرد. همین عملی که ما نسبت به املاک انجام می‌دهیم. مردم نیز از این پروسه راضی هستند. شاید عزیزانی که این بحث‌ها را مطرح می‌کنند، از این واهمه دارند که مراکز تعویض پلاک جمع‌آوری شود.
آیا به جز نیروی انتظامی اصناف دیگری نیز هستند که تمایل ندارند سند رسمی برای خودرو تنظیم شود؟
بله، متاسفانه صنف خریدوفروش اتومبیل و موتورسیکلت به کمک پلیس آمده و با آن‌ها هم‌نوایی می‌کنند زیرا آن‌ها معتقدند برای نقل و انتقالات در دفترخانه باید هزینه پرداخت کنند و با تعویض پلاک، نقل و انتقال راحت‌تر انجام می‌شود، هرچند که نمایشگاه‌داران خودشان بابت نقل‌و‌انتقال خودرو هزینه‌ای نمی‌پردازند بلکه از خریدار و فروشنده اخذ می‌کنند.
مطابق ماده 29 قانون راهنمایی و رانندگی، ابتدا افراد باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه و بعد در دفاتر اسناد رسمی سند تنظیم کنند. به‌عبارت دیگر مطابق این ماده، تعویض پلاک مقدمه تنظیم سند شناخته شده است.
این قانون شفاف است. بحث تنظیم سند رسمی برای خودروها، بارها و بارها توسط مجلس و قوه قضاییه مطرح شده و کمیسیون اصل 90 اعلام کرد که سند باید در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود (که البته دوستان این نظریه را به نفع خود تفسیر می‌کنند) یا اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری در بخشنامه‌ای اعلام کرد تنظیم سند خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود یا بخشنامه رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه محاکم از پذیرفتن اسنادی که به‌صورت رسمی ثبت نشده باشند، خودداری کنند و همچنین نظریه حقوقدانان و مشاهیر نیز گویای این است که خودروها باید به صورت رسمی ثبت شوند و تعویض پلاک، وجاهت قانونی ندارد.

برچسب ها

راهنمایی و رانندگیسند خودروپلاک خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
اعلام جزئیات و مراحل شماره‌گذاری خودرو مقابل منزل شگرد قاچاقچیان برای پلاک‌کردن "خودروهای لوکس قاچاق" در پایتخت و مراکز استانها دارندگان خودروهای اروندی نسبت به تغییر پلاک اقدام کنند امکان ثبت نام خودرو برای دارندگان پلاک فعال با عمر 5 سال رهن گرفتن سند خودرو شامل کدام طرح‌های خودرویی می‌شود؟ توضیح شورای رقابت در مورد حذف شرط رهن سند خودرو حذف مانع سفته‌بازی خودرو پذیرش خودروهای مزایده‌ای فاقد پلاک در تمامی مراکز معاینه فنی کشور خودرو‌های پلاک گذرموقت پلاک ملی نمی‌گیرند تا چه زمان بعد از فروش خودرو، پلاک به اسم شخص فعال است؟ دستورالعمل پلاک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت تغییر کرد جریمه دستکاری پلاک خودرو از 60 هزار تومان تا یکسال حبس پلیس با مخدوش کردن پلاک‌ها مقابله کند پلاک سوم روی وسایل نقلیه می‌نشیند لزوم به روزرسانی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در پایتخت رانندگان در کدام مسیر‌ها اقدام به تخلف می‌کنند؟ خانواده معلولان شدید و خیلی شدید از امتیاز پلاک ویژه معلولان برخوردار می‌شوند نکات مهمی که رانندگان باید در زمستان رعایت کنند طرح پلاک سوم خودرو بزودی اجرا خواهد شد تردد خودروهای پلاک تاریخی ممنوع نیست ضرورت توجه به سلامت روان در صدور یا تمدید گواهینامه شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان یکسان‌سازی پلاک‌های ترانزیت و تعویض پلاک‌های ملی افغانستان در ایران سمند سورن پلاس شماره‌گذاری می‌شود نمی‌توانیم خودرویی را که یک سال در فضای باز بوده با مدل 1401 پلاک کنیم راه اندازی سامانه درخواست آنلاین دریافت و تعویض اسناد ترانزیت پلاک‌های ترانزیت فراخوانده شدند پلاک خودرو نایاب شد پلاک جدید گردشگری برای خودروها بزودی رونمایی می‌شود برگ سبز سند رسمی خودرو است هزینه نصب پلاک بر روی خودروهای صفر اعلام شد صفر تا صد اجرای قانون پلاک سوم خودرو پس از 17 سال قانون پایستگی هزینه نقل‌وانتقال خودرو: با تبدیل شدن برگ سبز به سند مالکیت، هزینه‌ها کمتر نشد! مردم برای تنظیم سند خودرو مراجعه نمی‌کنند وزیر کشور: ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی ضرورت ندارد برای دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان، پشت نوبتی نداریم پایان جدال بر سر «سندرسمی وسایل نقلیه»؛ برگ سبز پلیس کافی است اقدام دولت برای تعیین تکلیف مرجع صدور سند خودرو مردم را از بلاتکلیفی نجات داد نیروی انتظامی مرجع صدور سند شد آغاز برخورد دادستانی‌ها با قانون‌گریزی دفاتر اسناد رسمی درباره سند خودرو + تصویر رأی انتقاد به بی توجهی به تکمیل ظرفیت پلاک گذاری خودرو در تهران ارسال خودروها بدون پلاک انتظامی به محل نمایندگی ها "دفاتر اسناد رسمی" به‌صورت کامل از چرخه صدور سند خودرو حذف می‌‌شوند سرقت پلاک خودرو را سریعا به پلیس اطلاع دهید ادعای خلاف دفاتر اسناد رسمی مبنی بر کاهش هزینه ثبت سند خودرو! آیا می‌توان پلاک خودرو را به ارث گذاشت؟ مجلس "رسمی شدن برگ سبز خودرو" را کلید زد دیوان‌عالی بررسی "ثبت سند خودرو" را از دستور کار امروز خارج کرد تمامی محصولات ایران خودرو با نصب پلاک انتظامی به مشتریان تحویل می‌شوند توضیحات پلیس راهور درباره خروج خودرو‌های بدون پلاک از کارخانه خروج و تردد خودرو بدون پلاک از کارخانه ممنوع شد پلیس ابوظبی: وسایل نقلیه حامل دوچرخه نیاز به پلاک اضافی دارند برگه سبز خودرو همان سند رسمی است هنوز کمیسیون حقوقی وارد بررسی طرح‌های مربوط به ثبت سند مالکیت خودرو نشده است متنی که درباره نقل و انتقال سند خودرو منتشر شده دیدگاه معاونت قوانین مجلس نیست سند نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود پلیس سند رسمی مالکیت وسیله نقلیه صادر کرد کلاف ثبت سند خودرو همچنان سردرگم تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش و دستکاری شده در تهران از امروز از نظر مجلس برگ سبز خودرو سند رسمی است پلیس: برگ سبز خودرو سند مالکیت قطعی است خودرو‌هایی با عجیب‌ترین پلاک‌های جهان + تصاویر قانون ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیاز به شرح و تفسیر ندارد چراغ سبز مجلس به سندیت برگ سبز خودرو برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد جزئیات طرح پلاک سوم در روند شماره گذاری خودرو طرح جدید گوگل برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مخدوش کردن پلاک جرم است مجلس درباره سند رسمی خودرو تصمیم‌گیری می‌کند واکنش پلیس به انتشار دوباره شایعات درباره مؤسسه رهگشا "برگ سبز خودرو" سند رسمی است؛ آقایان "کانون‌های سردفتری" بازی را باخته‌اید! تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در کمتر از 15 دقیقه در دفاتر اسناد رسمی بخشنامه جدید ربطی به جایگزینی برگ سبز با گواهی نقل و انتقال ندارد «برگ سبز» برای نقل و انتقال خودرو کافی است مخدوش کنندگان پلاک خودرو به دستگاه قضا معرفی می‌شوند برگ سبز به عنوان سند رسمی مالکیت خودرو بلامانع است چه زمانی مرجع قضایی از پلاک خودرو شما شکایت می کند؟ ماجرای یک بام و دو هوای سند خودرو اختلاف درباره سند خودرو از طریق مجلس رفع شود سندیت برگ سبز خودرو تفسیر شود بخشنامه دادستان کل کشور درباره الزامی نبودن «تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی» را قبول نداریم پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود مردم برای انتقال سند خودرو به دفترخانه‌ها نروند تبعات اکتفا به برگ سبز به جای سند خودداری دفترخانه‌ ها از زدن وکالت نقل و انتقال خودرو تخلف است اتحادیه خودرو تهران: برای سند خودرو همان برگ سبز کافیست تشکر پلیس راهور از دادستان برای تایید سندیت برگ سبز خودرو تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد غیرلازم است استعلام پلاک خودرو فعال از روی کد ملی و مراحل آن سند خودرو محضری می‌شود یا نه؟ نقل و انتقال خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی پس از سرقت پلاک خودرو چه کار کنیم؟ متقاضیان تعویض پلاک فقط با نوبت اینترنتی مراجعه کنند ثبت معامله خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست الزام به تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی آغاز فعالیت مراکز تعویض پلاک در شرق استان تهران 6 ماه تا یک سال حبس برای مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو در تهران خدشه به محدودیت‌های کرونایی با پلاک مخدوش تغییر ارقام مصداق مخدوشی پلاک است و جرم تلقی می‌گردد هر مرجعی سند خودرو را تنظیم کند، موظف به وصول حقوق دولتی است رانندگان به جای جاده هراز از مسیر فیروز کوه تردد کنند برخورد قاطع با مخدوش کنندگان پلاک سه هفته دیگر ابهامات سند خودرو رفع می‌شود نمی‌دانم موضوع سند خودرو چرا اینقدر مهم شده است خودروهای بدون پلاک و شیشه دودی توقیف می شوند الزامی برای حضور در دفاتر رسمی برای انتقال خودرو نیست واقعا چرا بین خطوط نمی‌رانیم؟ صفر تا صد چگونگی تعویض پلاک خودرو ساعت 24 هر روز ظرفیت جدید برای نوبت‌دهی اینترنتی شماره‌گذاری و تعویض پلاک اضافه می‌شود تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزام قانونی دارد اولتیماتوم به مخدوش‌کنندگان پلاک خودرو برگ سبز خودرو سند رسمی نیست پلاک گذاری کامیون‌های سه ساله اروپایی سرعت گرفت ادامه طرح «برخورد با پلاک‌های مخدوش» در تهران انتقال مالکیت خودرو فقط از طریق تنظیم سند رسمی «دور زدن قانون» به اسم دیگران اما به کام خود استفاده از پهبادهای نسل جدید برای رصد جاده‌های کشور هزینه انتقال سند خودرو چطور محاسبه می شود؟ هزینه انتقال سند خودرو بر مبنای عرف مشخص می‌شود سند پلیس سند رسمی خودرو است تنظیم سند وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی اجباری است نقل و انتقال خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی چقدر از درآمد تنظیم سند وسایل نقلیه، به جیب دفاتر اسناد رسمی می رود؟ مسئله "محضری شدن ثبت سند خودرو" و سردرگمی خریداران رانندگان در حاشیه بزرگراه‌ها توقف نکنند خبرخوش رییس پلیس راهور ناجا به رانندگان دارای جریمه معوقه پلاک گذاری اولین کامیون سه سال ساخت اروپایی اولین کامیون وارداتی سه ساله اروپایی پلاک شد رای دیوان عدالت اداری نافی اجباری بودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی نیست رای دیوان عدالت اداری برای دعوای قدیمی; برگ سبز یا سند رسمی؟ پوشاندن پلاک برای تردد شبانه توقیف خودرو را در پی دارد بازگشت 32 میلیون پلاک فک شده خودرو به چرخه شماره‌گذاری جزئیات آزادسازی 32 میلیون پلاک بلااستفاده نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی؛ از سیر تا پیاز مهلت ترخیص موتور سیکلت‌های رسوبی تمدید شد رانندگان خودروهای با پلاک مخدوش به مقام قضایی معرفی می‌شوند ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است خودرو‌های یورو 4 مدل 99، پلاک نمی‌شوند 20 هزار خودرو معطل پلاک و شماره‌گذاری برخورد جدی پلیس با خودروهای پلاک مخدوش بازگشایی مراکز تعویض پلاک در مراکز استان‌های نارنجی از شنبه نوبت‌دهی اینترنتی "تعویض پلاک" کشوری شد نظر پلیس پایتخت در مورد فعالیت آمبولانس های بدون پلاک تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی با پلاک قدیم ممنوع شد اجرای نوبت دهی اینترنتی تعویض پلاک در 10 استان دیگر صدور سالانه سه هزار پلاک خودرو ویژه معلولان خودروی پلاک نشده نخرید 5 هزار تاکسی پلاک نشده در مراحل پایانی رفع مشکل وقتی خودروهای رنو پلاک نمی‌شوند ساعت کار جدید مراکز تعویض پلاک اعلام شد دستکاری در پلاک خودرو چه مجازاتی دارد؟ چگونگی دریافت پلاک ویژه جانبازان و معلولان دستکاری در اعداد و حروف پلاک 6 ماه تا یکسال حبس دارد پلاک سوم چیست؟ چه اقداماتی بعد از مفقودی یا سرقت پلاک خودرو انجام دهیم؟ سند خودروهای پیش فروش یک ساله در رهن خودروساز خواهد بود شماره گذاری 500تاکسی نوسازی شده در انتظار قول مساعد محیط زیست بررسی اصلاح ماده 5 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی درباره فک پلاک در هیات دولت آیا افرد دارای پلاک فعال می توانند در طرح فروش فوری خودروسازان ثبت نام کنند؟ خریداران خودروهای صفر دقت کنند تمام خودروهای احتکارشده فاقد شماره‌گذاری و پلاک بوده‌اند تشریح جزئیات طرح پلاک سوم خودروها برخورد با خودروهای شماره گذاری نشده در خارج از کارخانه مسئولیت ناشی از تحویل خودروی بدون پلاک با خودروسازان خواهد بود تبدیل پلاک‌های قدیمی به پلاک ملی برای خودروهای کلکسیونی وجود خودروی بدون پلاک در پارکینگ‌ها احتکار است اعمال محدودیت های جدید برای جلوگیری ازحضور سوداگران در بازار خودرو پروانه تردد خودروهای ارس پلاک حضوری صادر می‌شود افزایش 33 درصدی مراجعان به مراکز شماره‌گذاری خودرو پلاک تهران در لرستان صادر نمی‌شود خودروهای تسلا می‌توانند علائم و چراغ‌های راهنمایی رانندگی را ببینند کشف خودرو سرقتی با پلاک جعلی مراکز تعویض پلاک خودرو در مازندران از شنبه فعال می‌شوند کرونا در کمین مراجعان به مراکز تعویض پلاک بازگشایی مراکز تعویض پلاک تا چند روز دیگر چرا مراکز تعویض پلاک خودرو هنوز به روش سنتی و آفلاین کار می‌کنند؟ قرار دادن پلاک خودرو در پشت شیشه تخلف است ماشین‌های کشاورزی پلاک‌دار بدون مراجعه حضوری سوخت دریافت می‌کنند پلاک تهران، بیشترین ترددکنندگان در آزادراه‌های استان زنجان شش رنگ پلاک خودروها در ایران را بشناسید تردد خودروهای پلاک تهران و البرز در دو استان بلامانع است ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شهرستان به تهران ورود به شهرها فقط با پلاک و بیمه‌نامه مربوط به همان شهر تعطیلی مراکز شماره گذاری خودرو در سراسر کشور از فردا جریمه 30 هزار تومانی پرتاب زباله از خودرو تعویض پلاک خودروها از فردا زوج و فرد می شود 6 ماه حبس برای رانندگانی که پلاک های خودرو خود را دستکاری می کنند صدور سند مالکیت خودرو در صلاحیت پلیس نیست اعلام مدارک احراز محل سکونت در هنگام تعویض پلاک دستکاری پلاک خودرو چه مجازاتی دارد؟ نقل وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی شد 3 نکته طلایی برای نقل و انتقال سند خودرو «مخدوش‌کنندگان پلاک» نقره‌داغ می‌شوند ایموجی ها به پلاک خودرو اضافه می شوند 6 ماه تا یک سال حبس برای پلاک مخدوشان پایتخت دردسر پلاک جعلی برای راننده تیبا تشدید برخورد پلیس با خودرو‌های پلاک شهرستان 350 دوربین پلاک‌خوان دارای کد پلیس هستند 11 محور مواصلاتی مسدود است پلاک خودروی هوشمند ساخته شد جریمه و مجازات پوشاندن پلاک خودرو چیست؟ پوشاندن پلاک بی‌فایده است پلیس کوتاه آمد، صدور سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی زمان اجرای طرح ترافیک در نیمه دوم سال تغییر کند رکستون G4 پلاک شد تکمیل طرح شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو در کیش تا پایان سال چرا راهور تازه به فکر پلاک نکردن پراید افتاده است؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت پلاک و شماره گذاری خودرو تنظیم اسناد وکالت انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی قانونی است اجرایی شدن مرخصی دوماهه خودروهای اروندی از امروز تصاویر انحراف کامیون‌های حامل محصولات پتروشیمی به سوی بازار آزاد در اختیار دادگاه است قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی حذف شد ایرادات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی باید برطرف شود تعلل پلیس راهور در استعلام پلاک خودروها برگ سبز همان سند رسمی است مجازات حبس برای پوشاندن پلاک خودرو ممنوعیت تردد خودروهای پلاک سیاسی از خطوط ویژه اتوبوس برگ سبز، همان سند رسمی است رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟ سال 98 سال دگرگونی و تحول در پلیس راهور فاتب پلاک‌های مخدوش قابل شناسایی است شناسایی متهم با قمستی از پلاک خودرو "ایموجی" به پلاک‌ خودرو‌ها اضافه می‌شود! آیا راهنمایی و رانندگی و بیمه اطلاعات صاحبان خودرو را می‌فروشند؟ تصویب دستورالعمل استفاده و ساماندهی تابلوهای ترافیکی لزوم پرداخت سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ دستورالعمل علایم افقی راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی در هفته‌های آتی دستکاری پلاک خودرو چه مجازاتی دارد؟ حتی شما هم به استعلام پلاک خودرو احتیاج دارید! کنترل مکانیزه و هوشمند رفتار رانندگان فردا؛ پایان طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها خودروی پلیس خراسان شمالی به دوربین پلاک خوان تجهیز شد مذاکره پلیس با اتوبوسرانی درخصوص معاینات فنی و پلاک اتوبوس‌های شرکت‌های واحد جدید ترین و پر تکرار ترین نمونه سوالات گواهینامه رانندگی انتقال سند خودرو با طی چه مراحلی صورت می گیرد؟ آغازبکار پلاک‌های دیجیتال خودرو در کالیفرنیا فردا چالوس و هراز به سمت تهران یک طرفه می‌شود آدرس مراکز رسیدگی به اعتراضات تخلفات رانندگی آغاز موج دوم سفرهای تابستانی پس از نماز عید فطر پلاک دیجیتالی برای خودروها آزمایش شد افزایش محدوده تردد خودروهای ارس پلاک با دستور استاندار آذربایجان شرقی پلاک گذاری خودروهای منطقه آزاد اروند از سرگرفته شد جریمه 60 هزار تومانی برای پلاک‌های گِل‌آلود ترخیص خودروهای پلاک اروند به روال سابق باز می‌گردد آمادگی 85 هزار پلیس پیشگیری همزمان با اجرای طرح نوروزی پلیس آیا خرید و بازسازی خودروهای پلاک سفید یا لیزری تصمیم درستی است؟ ترافیک در اتوبان کرج احتمال سقوط بهمن در محور کرج - چالوس صدور بیش از یک میلیون و 700 هزار شماره پلاک جدید محدودیت‌های تردد و توقف در طول برگزاری راهپیمایی 22 بهمن پلاک رانندگان قانونمدار یا متخلف را به این سامانه اعلام کنید جزئیات بهره مندی ساکنان مناطق محدوده طرح ترافیک از مزایای ویژه دستگیری سارق خودرو 206 توسط ماموران راهنمایی و رانندگی توقیف خودروهای فک پلاک شده در صورت تردد بی‌مورد در شهر تنظیم سند لازمه انتقال خودرو است هزینه انتقال سند خودروهای هیوندای در ایران چقدر است؟ هزینه انتقال سند مدل‌های خودرو سمند در دفاتر اسناد رسمی کاهش زمان تحویل پلاک خودرو به یکساعت افزایش 13 درصدی شماره‌گذاری خودرو در 9 ماهه امسال هزینه انتقال سند 16 خودرودی وارداتی 2018 (+جدول) شماره‌گذاری ١٢٤ هزار خودروی داخلی در آذر ماه هزینه انتقال سند مدل‌های پژو پارس در دفاتر اسناد رسمی رمزگشایی از علامت‌های مختلف روی پلاک خودروها نقل و انتقال خودرو در دفاتر رسمی لازم نیست جزئیات پلاک های جدید ملی اعلام شد نقدی بر فرایند دشوار «الزام به تنظیم سند خودرو» اجرای طرح توقیف خودروهای فاقد پلاک در چرداول هزینه انتقال سند خودروی پژو 405 در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ پایان آذر آخرین مهلت بخشودگی دیرکرد " پرداخت نکردن جرائم رانندگی" ورود خودروهای پلاک قشم و کیش به سرزمین اصلی کلا” منتفی است هزینه انتقال سند پراید در دفاتر اسناد رسمی چقدر است؟ افزایش 30 هزار تومانی هزینه تعویض پلاک + جدول الزام به فک پلاک خودرو چگونه است؟ طرح عابر یار در شهرستان رشت اجرا می‌شود پایان آذر آخرین مهلت بخشودگی 2 برابری جرایم معوق چند پلاک خودرو در ایران وجود دارد؟ طراحی پلاک‌های ملی برای خودروهای نیروهای مسلح پلاک خودرو جدید دبی +عکس عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک حذف شد افتتاح مرکز تعویض پلاک تفت درخواست ابطال گواهینامه و پلاک خودرو در صورت تاخیر 4 ماهه در پرداخت جرایم رانندگی علی دایی سفیر راهنمایی و رانندگی شد رای شورای عالی ثبت بر ضرورت تنظیم سند نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی پلاک خودروهای گذر موقت تغییر کرد اجرای طرح نظارت بر ناوگان عمومی و استفاده از تاکسیمتر از 72 ساعت آینده حاشیه‌های ادامه دار ثبت سند خودرو بخشنامه رییس قوه قضاییه درباره نقل و انتقال خودرو فصل‌الخطاب بود قانون می‌گوید سند خودرو باید در دفترخانه ثبت شود عدم انتقال سند خودرو چه مشکلاتی دارد؟ مسئولیت صدور اسناد مالکیت خودرو با پلیس است معایب «نقل و انتقال خودرو به واسطه برگ سبز» از زبان معاون قوه قضاییه پلاک جدید وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور در قشم رونمایی شد پرونده پلاک‌های قدیمی خودروها امسال بسته می‌شود تکلیف رانندگان در زمان وقوع تصادف جرحی بخشنامه رئیس قوه قضائیه و رای کمیسیون اصل 90 درسند خودرو ملاک عمل نیست تکالیف رانندگان در مواجهه با انواع تصادف دفاتر ثبت اسناد عملا هیچ کاری انجام نمی دهند هزینه تعویض پلاک خودرو 35 هزار تومان تعیین شد دفاتر ثبت اسناد هزینه اضافی از مردم می‌گیرند؟ برگ سبزخودرو از دید وکلای مردم ، سند قابل قبول است برگ سبز خودرو سند قابل قبول است تداوم سرگردانی مردم برای صدور سند خودرو محاکم قضایی برگ سبز خودرو را به رسمیت نمی‌شناسند انتظار دود سفید برای پایان مناقشه پلیس و کانون سردفترداران اطلاعیه کانون سردفتران و دفتریاران درخصوص نقل و انتقال خودرو چه کسی سوت پایان رقابت پلیس و کانون سردفتران را می‌زند؟ برگ سبز ناجا سندرسمی محسوب نمی‌شود پلاک دستنویس، موادفروش‌ها را به‌دام انداخت بررسی فرایند انتقال سند وسایل نقلیه در مالزی برگه سبز پلیس برای خرید و فروش خودرو کفایت می‌کند واکنش به اظهارات سخنگوی ناجا درباره سند مالکیت خودرو بدون تنظیم سند در دفترخانه، مالکیت خودرو انتقال نمی‌یابد مجلس حق را به نیروی انتظامی داد پایان «اختیاری» یک مناقشه میان پلیس و سردفترداران آیا به راستی اختلاف نظر در مورد ثبت سند خودرو پایان یافته است؟ بازداشت 5 شایعه‌ساز درباره مبالغ تعویض پلاک اعتماد کم مردم روسیه به پلیس راهنمایی این کشور خودروهای پلاک اروند، ملی می‌شوند «پلاک» خودروهای مناطق آزاد تغییر می‌کند توقف خودرو از سوی ماموران پلیس راهور بدون احراز تخلف ممنوع شد مدارک و شرایط لازم در صورت مفقودی یا سرقت پلاک اعمال قانون و صدور جریمه برای مسافربرهای شخصی چراغ راهنمایی جدید عابران پیاده در روسیه +عکس پلاک خودروهای مناطق آزاد به زودی تغییر می کند هزینه بالای صدور سند محضری در معاملات خودرو نقل و انتقال خودرو در ایران اجرای محدودیت‌های جدید برای نوگواهینامه‌ها خبر تبدیل خودروهای پلاک اروند به پلاک ملی صحت ندارد تصاویری از توقیف یک دستگاه بنز با پلاک جعلی مراحل کامل نقل و انتقال سند خودرو در زمان خرید و فروش 17 توصیه‌ برای کاهش تصادف فعالیت مراکز تعویض پلاک در آخرین جمعه سال خروج خودروهای پلاک قشم به سرزمین اصلی آزاد شد بخشنامه رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی و ثبتی درباره معاملات خودرو ابهامی برنقل و انتقال خودرو در دفاتر اسنادرسمی باقی نمی‌ماند کانون سردفتران به اشتباه، تکلیف شهروندان را به حضور در دفاتر اسناد رسمی تفسیر می‌کند کمیسیون اصل90 رأی نهایی پیرامون ثبت سند خودرو را اعلام نکرده است نمایندگان با بخشودگی دیرکرد جرائم رانندگی تا پایان سال 95 مواففت کردند پلیس راهور استان مرکزی با خودروهای پلاک کثیف و ناخوانا برخورد می کند انتقاد یک سردفتر به نرخ بالای مالیات و حق‌الثبت سند خودرو عاملان سرقت پلاک خودرو در گناوه شناسایی شدند نظر کمیسیون اصل 90 درباره سند خودرو مشورتی است تعویض پلاک در کشورهای توسعه‌یافته منسوخ شده موضوع نقل‌وانتقال سند خودرو به کجا رسید؟ کمیسیون اصل 90 رأی به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی داد استقرار دفاتر در مراکز تعویض پلاک عوارض و سند زدن یک خودرو چقدر خرج بر می‌دارد؟ نمی توان مردم را ملزم به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی کرد مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال خودرو الزامی شد ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی باید در مجلس بررسی شود با تصمیم مجلس بر ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید شد اشکالات مصوبه کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو تشریح شد در صورت عدم فک پلاک توسط خریدار خودرو باید چکار کنیم؟ تشخیص پلاک مخدوش خودروها با دوربین‌های ویژه برخی بیمه ها بدون سند رسمی خودرو،خسارت نمی دهند معرفی 1500 خودروی پلاک مخدوش پایتخت به مراجع قضایی ثبت سند خودرو در انتظار تعیین تکلیف کمیسیون اصل 90 مجلس مدارک لازم برای دریافت اسناد برگشتی خودرو اعلام شد آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع سند خودرو در مجلس سند خودرو باید ثبت رسمی شود استفساریه برای تنظیم سند خودرو و تعیین تکلیف برگه سبز یا ثبت در دفاتر چگونه می‌توانیم پلاک گذر موقت اخذ کنیم پرونده سند خودرو به صحن مجلس می‌آید سند صادره از سوی شرکتهای خصوصی معتبرنیست پلیس مرجع صدور سند خودرو نیست تنظیم سند خودرو توپی سرگردان در زمین دفاتر اسناد رسمی و تعویض پلاک برگ سبز خودرو مدرک است و سند رسمی محسوب نمی‌شود طرح استفساریه کمیسیون اصل 90 در مورد نحوه نقل و انتقال خودرو گام آخر برای تعیین تکلیف تنظیم سند خودرو برخورد پلیس راهور با صاحبان خودروهای پلاک مخدوش بعد از سرقت یا مفقودی پلاک خودرو چه اقدامی انجام دهیم؟ 259 دستگاه خودرو با پلاک مخدوش در استان مرکزی توقیف شد 6 تا 12 ماه حبس برای دستکاری پلاک خودرو مدارک و شرایط مورد نیاز برای نقل و انتقال خودرو ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی نیست «سند خودرو» در انتظار تعیین تکلیف مجلس تکلیف لشکر میلیونی موتور سیکلت در پایتخت مشخص شود پلاک‌ جدید خودروهای سیاسی رونمایی شد «عدد ممنوعه» گریبان‌ تهرانی‌ها را گرفت جزییات صدور پلاک‌های جدید ملی فعالیت 1200 نیروی پلیس در عملیات ترافیکی اربعین ایران 10 پلاک جدید شهر تهران برای نقل و انتقال خودرو نیازی به دو سند نیست پلیس: کانون سردفتران باید از مردم عذرخواهی کند تنظیم سند خودرو اقدامی حقوقی و بر عهده دفاتر اسناد رسمی است ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست درآمد 300 میلیارد تومانی دفترخانه‌ها از سند خودرو ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی الزامی نیست برای ثبت سند خودرو نیازمند استفساریه نیست؛ هیچ ابهامی نداریم جوابیه کانون سردفتران به اظهارنظر یک نماینده مجلس درباره ثبت سند خودرو پاسخ کانون سردفتران و دفتریاران به اظهارات پورمختار ناجا به ثبت نامه نگاری کرد سندی که پلیس برای خودروها صادر می کند سند مالکیت است حضور نامحسوس پلیس پلاک در ورودی‌های طرح ترافیک مجلس ماجرای سند خودرو را رها نمی‌کند تشکیل جلسه کمیسیون اصل 90 درپی شکایت کانون سردفتران از پلیس نارضایتی مردم از گرانی ثبت سند خودرو در دفترخانه پلاک تقریبا 33 میلیارد تومانی فردا، آخرین مهلت استفاده از شرایط ویژه ترخیص وسایل نقلیه توقیفی جادوی «نوارچسب» برای تغییر شماره «پلاک خودرو» + عکس عدم ثبت سند رسمی خودرو تبعات زیادی به همراه دارد جلسه امروز رسیدگی به اختلاف بین کانون سردفتران و پلیس لغو شد اولتیماتوم مدیر کل ثبت به بنگاه‌های معاملات خودرو درآمد 842میلیاردی دولت و دفاتر از خرید و فروش خودرو صدرو پلاک ویژه برای خودروهای ناشنوایان توافق ناجا و کانون سردفتران بر سکوت رسانه‌ای در خصوص سند خودرو برگ سبز خودرو، مالکیت را اثبات نمی‌کند صحبت‌های نیروی انتظامی در موضوع ثبت سند خودرو از لحاظ حقوقی قابل دفاع نیست اولتیماتوم اژه‌ای به پلیس درباره صدور سند مالکیت خودرو در بحث ثبت سند خودرو دفاتر اسناد رسمی محق‌تر هستند پاسخ نیروی انتظامی به اظهارات مسوولان کانون سردفتران الزامی به ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی نیست ثبت خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد پاسخ پلیس به ابهامات مطرح شده درباره قانونی بودن سند خودرو از سوی کانون سردفتران نقل و انتقال خودرو در پلیس راهور کرمانشاه 46 درصد افزایش یافت برگ سبز خودرو سند رسمی نیست سند خودرو فقط در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود سبقت غیرمجاز و پلاک مشکل دار، تریاک های جاسازی شده خودرو را لو داد سند مالکیت پلیس برای خودروها سند رسمی است سردرگمی مردم در اختلاف نظر برای ثبت سند خودرو جریمه 200هزار تومانی در انتظار راکبان متخلف چطور سند‌ خودرو در دنیا صادر می‌شود؟ مدارک مورد نیاز جهت اعتراض به قبوض جرایم رانندگی اعلام شد برگ سبز سند مالکیت خودرو محسوب نمی‌شود پای معتادان موبایل به راهنمایی رانندگی باز شد تسلا مدل S هیچ مشکلی ندارد تنها 4 پلاک برای خودروهای تاریخی صادر شد پرداخت معادل 16 میلیارد و 938 میلیون تومان برای پلاک شماره 1 در امارات رصد نواقص تابلوها، چراغ‌ها و علائم رانندگی خودروهای پلاک شهرستان با ورود به طرح ترافیک تهران اعمال قانون می شوند برگ سبز، سند مالکیت رسمی خودرو است تابلوهای راهنمایی و رانندگی در موقعیت مناسبی نصب نمی‌شود توقیف خودرو زانتیا با بیش از 68 میلیون ریال خلافی در البرز انعقاد تفاهم‌نامه ترافیکی پلیس راهور و حوزه علمیه قم برای ترویج و معرفی شیوه‌های درست سبک زندگی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در کشور بازنگری می شود تمهیدات راهنمایی و رانندگی تهران برای بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) غیرقانونی بودن ترددخودروهای تقویت شده گذاشتن طلق بر روی پلاک خودرو ممنوع خریداران خودرو پس از تعویض پلاک به دفتراسناد رسمی مراجعه کنند هزینه سندخودرو در دفترخانه، دست‌کم 8 برابر مراکز پلیس تردد با خودروی پلاک شهرستان برای فرار از جریمه خودروهای دیزلی فاقد فیلتر پلاک گذاری نمی‌شوند سوناتا با 80 میلیون ریال خلافی در قرچک توقیف شد باند سارقان مسلح و سند نمره خودرو منهدم شد واژگونی خودرو در فارس اعمال قوانین جدید راهنمایی رانندگی برای اورژانس + عکس ثبت پلاک خودرو متخلف و مراجعه به منازل تاریخچه پلاک‌‌ تهران الف رصد آنلاین سرعت غیرمجاز در معابر پایتخت رونمایی از پلاک خودروهای سیاسی + جزییات دیرکرد جرایم رانندگی بخشیده می‌شود کشف 1800خودرو دوتیکه درمراکزتعویض پلاک ورود اولین گذر موقت پلاک 95 سند خودرو دفترخانه نمی‌خواهد یک سند خودرو، دو متولی آغاز کد پلاک جدید تهران با عدد 10 16 دوربین تخلفات رانندگی در سیستان و بلوچستان ثبت می‌کند افزایش جریمه‌ها موقتی، مسکن و کوتاه‌مدت است برخورد و مجازات حبس برای دستکاری عمدی پلاک خودرو محور خلخال ـ پونل تا اواخر سال مسدود است جولان غول‌های مرگ‌آور در معابر کشور بررسی ساماندهی تابلوهای راهنمایی و رانندگی شهری اولتیماتوم پلیس به خودروهای فک پلاک شده شماره‌گذاری خودروهای جدید متوقف شود فک پلاک خودروهای دودزا در پایتخت 13 هزار برگه جرایم نامحسوس راهنمایی و رانندگی در اردبیل توزیع شد انتقاد از نحوه واگذاری پلاک ویژه به معلولان آموزش خط سفید به بیش از 3 هزار راننده پایتخت اولتیماتوم پلیس درباره پلاک‌های دستکاری شده توضیحات شهرداری درباره حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای پایتخت انتقاد معاون شهردار از عدم برخورد پلیس با پلاک‌ پوشان طرح ترافیک چرا مردم کمتر از پل‌ عابرپیاده استفاده می‌کنند؟ تاریخچه 122 ساله پلاک خودرو نصب تابلوی مسیریابی در ورودی‌های شهر رباط کریم نقش آموزش و پرورش در فرهنگ ترافیک 30 درصد رانندگان گذری از محورهای خراسان شمالی قانون را رعایت نمی کنند چهار تخلفی که باعث توقیف موتورسیکلت می‌شود افزایش 40 درصدی اعمال قانون موتورسیکلت‌های متخلف جمع‌آوری چراغ‌های تبلیغاتی و تلویزیون‌های شهری از کنار چراغ‌های راهنمایی مدارک مورد نیاز و آدرس مراکز تعویض پلاک و نقل و انتقال وسایل نقلیه آموزش و فرهنگسازی خط سفید مهم‌ترین روش برای ایجاد انضباط ترافیکی شهر تهران است برخی پلاک‌های مخدوش خودرو‌های خوزستان رایگان تعویض می شوند القاء عدم لزوم ثبت انتقال خودرو در دفتر اسناد، «نشر اکاذیب» است ثبت یک هزار و 688 تخلف حادثه‌ساز در استان زنجان «صفرِ» دردسر ساز پلاک‌های جدید تهران مالکان هنگام فروش وسیله نقلیه نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کنند ضرورت شماره گذاری وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد پلاک کشور بازدید معاون امور تعاون وزیر کار از تعاونی خدمات خودرویی هزینه تعویض پلاک خودرو دو برابر شد وانت بارهای غیرمجاز شهر همدان جمع آوری می شوند راهنمایی و رانندگی برای ساماندهی ترافیکی تنهاست ‌علایم راهنمایی مناسب با اقلیم خوزستان بازنگری شوند ‌رانندگان کیش به شرط رعایت قوانین راهنمایی‌و‌رانندگی‌ تشویق می‌شوند‌‌ تخریب علایم راهنمایی بر اثر گرما واقعیت ندارد مدارک مورد نیاز در خصوص دریافت اسناد (کارت و سند برگشتی خودرو) وضعیت شماره پلاک‌های تهران بعد از "ایران 99" ممنوعیت پلاک‌های شخصی با نمادهای پنهان نازی‌ها در اتریش سرنوشت خودروهای تهران پس از اتمام پلاک ملی «ایران 99» سرنوشت پلاک‌های نظامی به کجا ختم شد؟ تابلوهای مسیرنمای گرافیکی در محورهای مواصلاتی البرز فعال است‌ آموزش خط سفید به فرزندان کارکنان اتوبوسرانی منطقه 4 ثبت سند خودرو در دفترخانه‌ها الزامی است 2 تابلوی VMS در اسلامشهر نصب شد روزگار سپری شده تهران الف‌ها هزینه مصوب راهنمایی و رانندگی در کجا صرف می‌شود بی‌توجهی 90 درصد رانندگان نسبت به تابلوهای رانندگی مجلس قوانین راهنمایی و رانندگی را به روز کند صدور 3300 پلاک ویژه معلولان در سال جاری اعلام فراخوان "خودروهای با قدمت بیش از 25 سال " برای دریافت پلاک تاریخی
Back to top