عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم:

فضای داخل خودرو درصورت حفظ شئونات اجتماعی، حریم خصوصی است

عصر خودرو- عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: فضای داخل خودرو زمانی حریم خصوصی است که مالک و سرنشینان هنجارها و شئونات اجتماعی را حفظ و از نظر عرفی این حریم را مصون نگه دارند.

Tuesday 11 July 2017 - 16:41:00

فضای داخل خودرو درصورت حفظ شئونات اجتماعی، حریم خصوصی است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمود صلواتی  افزود: در ارتباط با این موضوع که 'درون خودرو شهروندان جزو حریم خصوصی آنان هست یا نیست'، باید دید آن خودرو در چه موقعیت، فضا و محدوده ای قرار می گیرد.
وی ادامه داد: به صورت طبیعی، فضای داخل خودرو، شیشه ها، صندلی ها و ... تحت پوشش حریم خصوصی می باشد ولی اگر مالک کاری کند که فضای داخل خودرو با بیرون تفاوتی نداشته باشد و یا صدای موسیقی آن مزاحم سایر عابران شود، اینجا دیگر حریم خصوصی به حریم عمومی تبدیل می شود.
وی ادامه داد: اگر مالک همین خودرو، حریم خود را حفظ و فضای خودرو را بسته نگه دارد و یا شیشه های آن دودی باشد،حریم خصوصی است و کسی حق نگاه کردن به داخل آن را ندارد.
صلواتی افزود: گاهی یک راننده در خیابان وسط جمعیت اقداماتی را مرتکب می شود که در شان اجتماع عمومی نیست، در اینجا حریم خصوصی او خود به خود نقض می شود، بنابراین، از یک جهت حریم خصوصی است که مالک حریم و خصوصی بودن آن را حفظ کند.
وی گفت: اگر درجاده ای خلوت، برخی موارد جزئی درخودروها رخ دهد چون در معرض دید نیست و به کسی لطمه وارد نمی کند اشکالی ندارد ولی اگر به گونه ای باشد که به صورت عرفی، حرمت حریم خصوصی را نگه نداشته باشد، دیگر داخل خودرو حریم خصوصی نیست.

برچسب ها

حریم خصوصیحریم خصوصی در خودروها
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top