رشد 13 درصدی قیمت سهام رایان سایپا

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت لیزینگ رایان سایپا گفت: علیرغم افزایش سرمایه 88 درصدی شرکت در شهریور ماه سال 95 قیمت سهام شرکت پس از افزایش سرمایه در اسفند ماه از رشد حدودا 13 درصدی برخوردار بوده است.

Sunday 23 April 2017 - 12:17:00

رشد 13 درصدی قیمت سهام رایان سایپا

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، حسن رضوان فر مدیر عامل شرکت لیزینگ رایان سایپا اظهار داشت: فروش فرودین ماه رایان سایپا علیرغم تعطیلی ١٥ روزه خودروسازان، نوید سال خوبی رو برای سهامداران رایان می دهد.

وی افزود: سهامداران قبل از مجمع اخبار مثبت بیشتری رو از سهم خواهند شنید.

وی اضافه کرد: بحمدالله  قیمت  سهم رشد قابل قبولی بعد از افزایش سرمایه  سهم داشته که نشاندهنده اقبال بازار سرمایه بر سهم رایان می باشد.

مدیر عامل شرکت لیزینگ رایان سایپا خاطرنشان ساخت: سود امسال سهم ٢٨٨ ریال و سود سال بعد آن با اندکی افزایش 300  شده که به اطلاع سهامداران می رساند با توجه به سیاستهای شرکت سایپا در سالهای قبل بیش از 80 درصد سود توزیع شده است که امیدواریم امسال هم این امر محقق شود

شرکت لیزینگ رایان سایپا در اسفند ماه سال 1376 با سرمایه اندک تحت عنوان شرکت تولید قطعات الکترونیکی به صورت سهامی خاص به ثبت رسید و از  سال 1380 با تغییر ماموریت ، فعالیت خود را در زمینه واگذاری اقساطی خودرو به همراه دو شرکت زیرمجموعه بصورت هلدینگ آغاز نمود .

وی افزود: این شرکت با پیوستن به بورس اوراق بهادار در سال 1383، چشم انداز جدیدی را برای کسب مزیت رقابتی پایدارو سودآور برای خود ترسیم نمود بطوری که هم‌اکنون بعنوان اولین لیزینگ دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از شناخته شده ترین ها در بورس اوراق بهادار تهران در صنعت لیزینگ و با نماد ولساپا در حال معامله است.

رضوان فر اضافه کرد: حدود 100 شرکت لیزینگ در کشور فعال می باشند و این در حالی است که تعداد شرکت های لیزینگ پذیرفته شده در بازار بورس بسیار اندک است و از پنج شرکت فراتر نمی رود و بالغ بر 70 درصد سهم بازار را از آن خود دارند و رایان سایپا در سال 95 با سودی معادل 288 ریال به ازای هر سهم را پیش بینی نموده است.

وی به اشاره به وضعیت گذشته این شرکت گفت: سال گذشته شرکت لیزینگ رایان سایپا توانسته است تعداد فروش 71940 دستگاه خودور همگن را محقق نماید که این میزان معادل 84 درصد از پیش بینی فروش سال 95 بوده است .

وی افزاود: شرکت در سال 1396 پیش بینی فروش 100 هزار دستگاه همگن را مد نظر قرارداده است که نشان از افزایش 18 درصدی در مقایسه با سال 95 می باشد. هم چنین افزایش 4 درصدی سود هر سهم نسبت به سال 95 در دستور کار شرکت قرارگرفته است.

رضوان فر درخصوص تسهیلات اعطایی این شرکت گفت: شرکت لیزینگ رایان سایپا در کنار افزایش تعداد فروش همگن و میزان تسهیلات اعطایی توانسته است مقادیر هزینه تامین منابع مالی و سایرهزینه ها را به ترتیب با 11 و 27 درصد کاهش پیش بینی نماید.

وی جدول مقایسه روند قیمت سهام شرکت لیزینگ رایان سایپا در سه ماهه پایان سال 1395 را اینگونه اعلام کرد:

وی خاطرنشان ساخت: این جدول نشان می دهد که علیرغم افزایش سرمایه 88 درصدی شرکت در شهریور ماه سال 95 قیمت سهام شرکت پس از افزایش سرمایه در اسفند ماه از رشد حدودا 13 درصدی برخوردار بوده است که نشان از چشم انداز خوب قیمت سهام این شرکت برای سال جاری می باشد.

برچسب ها

رایان سایپالیزینگ رایان سایپا
Back to top