شهردار اردبیل مطرح کرد؛

افزایش 5 برابری خودروهای برف‌روب اردبیل

عصر خودرو- شهردار اردبیل از افزایش پنج برابری خودروهای برف‌روب شهرداری به دلیل افزایش حجم عملیات برف‌روبی در دو روز گذشته خبر داد.

Saturday 04 February 2017 - 16:18:00

افزایش 5 برابری خودروهای برف‌روب اردبیل

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حمید لطف‌اللهیان بعد از ظهر شنبه در تشریح اقدامات برف‌روبی شهرداری اردبیل طی روزهای اخیر تصریح کرد: در روزهای اول بارش شهرداری از 20 دستگاه خودرو استفاده می‌کرد که به دلیل افزایش حجم کار این تعداد به 100 دستگاه افزایش یافت.

وی افزود: در چهار منطقه شهری اردبیل به صورت 24 ساعته عملیات برف‌روبی انجام شد و در ابتدا معابر درجه یک، بعد معابر درجه دو و در نهایت کوچه‌ها برف‌روبی شدند.

شهردار اردبیل با تقدیر از شهروندانی که در این مدت با شهرداری همکاری داشتند، اضافه کرد: برخی شهروندان در پارک خودرو در محل مناسب و همچنین جلوگیری از ریختن برف پشت‌بام در معابر عمومی همکاری مطلوبی داشتند.

لطف‌اللهیان افزود: با وجود توصیه‌ها همچنان برخی شهروندان بی‌توجه به ضرورت‌ها بوده و به عنوان مثال قبل از تخلیه برف معابر، برف پشت‌بام خود را به معابر می‌ریختند.

وی یکی از مشکلات شهرداری در این ایام را اصرار بیش‌ازحد شهروندان به نمک‌پاشی دانست و افزود: متأسفانه نمک‌پاشی به آسفالت معابر و محیط‌زیست شهری صدمه وارد می‌سازد و ما موافق نمک‌پاشی به میزان قابل‌توجه نیستیم.

شهردار اردبیل تأکید کرد: نمک‌پاشی هزینه سنگینی نداشته و اجرای آن نیز برای شهرداری چندان سنگین نیست اما به دلیل زیان وارده به اندازه لازم انجام می‌شود.

به گفته لطف‌اللهیان نمک‌پاشی موجب از بین رفتن آسفالت می‌شود و در ادامه در تابستان شهرداری ملزم می‌شود که نسبت به بهسازی و لکه‌گیری معابر که هزینه به مراتب قابل‌توجهی دارد اقدام کند.

وی افزود: در وضعیت فعلی از مخلوط ماسه و نمک با ترکیب 40 درصد نمک و 60 درصد ماسه استفاده می‌شود و فرهنگ موجود در خصوص نمک‌پاشی نیازمند اصلاح و تغییر است.

    

برچسب ها

خودرو برفی
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top