بررسی بازار نقاشان انواع خودرو + فهرست قیمت

بازار رنگـــرزی خـــودرو

عصر خودرو- در این مطلب سراغ بازاری خواهیم رفت که اغلب بعد از صافکاری باید به آن مراجعه کنید. بازاری که آن را در این شماره مورد هدف قرار دادیم بازار نقاشان خودرو نام دارد.

Sunday 29 January 2017 - 14:52:00

بازار رنگـــرزی خـــودرو

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این بازار همه نام و اعتبار یک مرکز خوب را هنر نقاش نشان می‌دهد و این هنر اوست که قیمت یک خودرو را بعضا از زمین تا آسمان تغییر می‌دهد. برای کسب شناخت کلی بازار رنگرزی انواع خودرو داخلی همراه ما باشید.

وضعیت قیمت‌گذاری در این بازار
حقیقت امر این است که در بازار نقاشان خودرو به هیچ عنوان نمی‌توانید به دنبال نرخی معین و حتی مصوب باشید. گر‌چه این نرخ‌گذاری هر‌ساله از سوی اتحادیه‌های معتبر هر شهرستان به این مراکز اعلام می‌شود اما‌ میزان کیفیت کار و هنر نقاش در پاشیدن رنگ و البته ساخت آن است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند.
برای نقاشی بدنه خودروهای ایرانی ابتدا باید با توجه به کد رنگ اتومبیل مورد‌نظر رنگ مربوطه را خریداری کنید.
نکته حائز اهمیت در اینجاست که شما هر چقدر هم که رنگ باکیفیت و متناسب با کد رنگ خودرو را خریداری کنید، باز هم یک نقاش باید با افزودنی‌های مورد نظر خود رنگ خودروی شما را بسازد و این ساختن رنگ است که می‌تواند یا به رنگی مانند رنگ خودروی شما تبدیل شود و یا به طرز فاجعه‌باری حتی در شب هم مشخص کند که خودروی شما اصطلاحا رنگ‌دار است. با این حساب اگر دنبال کار خوب، کیفیت بالا و همچنین یکسان‌سازی رنگ خریداری شده با رنگ خودروی خود هستید، پیشنهاد می‌شود برای به نتیجه رسیدن در این بازار خساست به خرج ندهید. اما به طور کلی گفته می‌شود قیمت‌های مصوب برای هر سال بین 5 تا 8 درصد افزایش داشته و امسال نیز شاهد افزایش قیمت 10 درصدی در این بازار بوده‌ایم.

میزان رضایت و مشکلات مردم
اگر مالک خودروهای ایرانی هستید، شما می‌توانید با مراجعه به نقاشی‌های مختص خودرو در سراسر کشور، قطعه مورد نظر خود را رنگ کنید. اما برای افزایش کیفیت کلینیک‌های تخصصی در شهرهای بزرگ وجود دارند که با بهره‌گیری از ابزارهای بسیار پیشرفته و تکنیک‌های مدرن امروزی اقدام به رنگ‌کردن خودروی شما می‌کنند که تنها با قیمت گرفتن از این مراکز متوجه تفاوت حداقل 2 برابری نرخ‌ها با مغازه‌های آزاد در سراسر کشور خواهید شد که مسلما پول خوب حاصل کاری بی‌بدیل را به شما هدیه خواهد داد.
با پرس‌و‌جو از مشتری‌های مختلف در این بازار، متوجه شدیم اکثر مردم از نتیجه کار راضی هستند منتها بعضی از آنان از کیفیت بتونه استفاده شده ‌روی بدنه خودروی خود راضی نبودند که این عامل را می‌توان حاصل کم‌کاری نقاش و یا ارزان تمام‌کردن یک کار نامید.

دور رنگ و نقاشی خودروهای کلاسیک
در این بازار و در حال حاضر پدیده‌ای به نام دور‌رنگ برای خودروهای کلاسیک و همچنین خودروهایی که مدت زیادی از سن آنها گذشته است، روی بورس بوده و البته دستمزد زیادی هم می‌طلبد. پدیده دور‌رنگ اغلب با رنگ‌های روشن برای خودروهای ایرانی قدیمی صورت می‌گیرد که به گفته چند تن از بازاری‌ها کار کمتر و به مقدار نامحسوسی هزینه کمتری از رنگ‌های تیره و البته دو‌رنگ می‌طلبد.

قلم‌گیری
این عمل زمانی انجام می‌شود که بتونه ترک خورده باشد و یا در صافکاری‌های بی‌رنگ برای رنگ‌پریدگی‌ها استفاده می‌شود. قلم‌گیری را حتی خود صافکارها هم انجام می‌دهند اما کیفیت کار آنها مانند نقاشان نبوده و از ابزارهای مناسب برای این کار استفاده نمی‌کنند. قلم‌گیری اصولا هزینه زیادی نداشته و همچنین وقت زیادی را هم از مشتری تلف نمی‌کند اما ظرافت انجام این کار بسیار زیاد است و زمان صرف شده برای آن در نتیجه کلی بسیار تاثیر‌گذار است.

برچسب ها

نقاشی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top