گسترش میدان رقابت در پی افزایش نمایندگی های مجاز خودرو

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه افزایش نمایندگی های مجاز واردات خودرو میدان رقابت را گسترده می کند، گفت: اگر واردات خودرو به چند نمایندگی محدود شود،نمایندگی ها تبانی کرده و قیمت ها را افزایش می دهند.

Saturday 07 January 2017 - 09:14:00

گسترش میدان رقابت در پی افزایش نمایندگی های مجاز خودرو

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به ممنوع شدن ثبت سفارش خودروهای خارجی گفت: در بحث خودرو باید از تولید داخلی حمایت شود و تولید داخلی گرچه توفیقات مناسبی از لحاظ تنوع و کیفیت نداشته؛باید تلاش کند که بامشارکت شرکت های خارجی بتواند در داخل کشور محصولات متنوع و با کیفیت تولید کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تولید مشترک خودروسازان باید به انتقال دانش فنی و اشتغالزایی در کشور کمک کند، افزود:واردات خودرو اگر به چند نمایندگی اختصاص یافته و میدان رقابت محدود شود،به زیان مصرف کننده است و رقابت مناسبی ایجاد نشده و انحصارگرایی در بازارخودرو ایجاد می شود که به نفع مصرف کننده نیست.

سبحانی فر با بیان اینکه واردات کار بازرگان بوده و نوعی تجارت است، ادامه داد:نمایندگی های واردات خودرو نباید به افراد خاصی اختصاص یابد، بلکه هر نمایندگی در هر استان و شهرستانی که می تواند پشتیبانی مناسبی داشته و خدمات پس از فروش بهتر، در دسترس تر و سریعتری به مصرف کننده ارائه دهد، باید مجوز فعالیت دریافت کند.

وی یادآور شد:افزایش تعداد نمایندگی های مجاز فروش خودرو می تواند میدان رقابت را گسترده تر و بیشتر کند، تا خودرو با قیمت دست مصرف کننده برسد،اما اگر واردات خودرو به چند نمایندگی محدود شود، نمایندگی ها می توانند تبانی کرده و با ایجاد تعریفات مصنوعی قیمت ها را بالا ببرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه گرانی خودرو به بهانه ارز هیچ توجیهی ندارد، تصریح کرد:بحث ارز زمانی مطرح می شود که ایران بیشتر قطعات خودرویی  را وارد کند درحالی که یک ماه گرانی ارز بر قیمت ها و مواد اولیه خریداری شده از گذشته تاثیری ندارد.

برچسب ها

اخذ نمایندگی واردات خودرونمایندگی مجاز
Back to top