لامپ اتومبیل‌های جدید همه اطلاعات مورد نیاز را نمایش می‌دهد

عصر خودرو: لامپ‌هایی که به واسطه سیستم هوشمند جدید ساخته می‌شود نور را با بیش از 2 میلیون پیکسل در خطوط مُقطع به نمایش می‌گذارد.

Tuesday 13 December 2016 - 13:04:00

لامپ اتومبیل‌های جدید همه اطلاعات مورد نیاز را نمایش می‌دهدلامپ اتومبیل‌های جدید همه اطلاعات مورد نیاز را نمایش می‌دهدلامپ اتومبیل‌های جدید همه اطلاعات مورد نیاز را نمایش می‌دهدلامپ اتومبیل‌های جدید همه اطلاعات مورد نیاز را نمایش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، شرکت مرسدس لامپ‌های هوشمندی برای نسل جدید خودروها تولید کرده است که نه تنها میزان نوردهی آن بسته به میزان روشنایی محیط تغییر می‌کند، بلکه با کیفیت بسیار بالا جاده را روشن می‌کند و خطوط سفید مُقطع را اطراف جاده نمایش می‌دهد تا زمانی که راننده فضای پیش‌‌رو را می‌بیند، مسیر را به درستی تشخیص دهد.
این سیستم هوشمند Digital Light نامگذاری شده است و لامپ‌هایی که به واسطه آن ساخته می‌شود نور با بیش از 2 میلیون پیکسل را در خطوط مُقطع به نمایش می‌گذارد.


الگوریتم‌های پیچیده و حسگرهایی که برای این لامپ‌ها در نظر گرفته شده است می‌تواند محیط پیرامون اتومبیل و وضعیت جاده مقابل را تشخیص دهد و بسته به شرایط، نحوه نوردهی و نمایش خطوط سفید که شبیه به خطوط راهنمایی و رانندگی هستند را عوض کند.


این خطوط به گونه‌ای نمایش داده‌ می‌شوند که فاصله اتومبیل تا محل پیچ جاده را بر حسب متر مشخص می‌کنند و دیگر علایم راهنمایی را هم در مقابل راننده به نمایش می‌گذارد.

نکته جالب در مورد سیستم Digital Light این است که با دو میلیون پیکسل خود می‌تواند هر شکل و تصویری را در فضای پیش‌رو نمایش دهد و هر آنچه از محیط پیرامون می‌بیند را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، توجه کنید در یکی از جاده‌های یک کشور خارجی در حال رانندگی هستید و از نوشته‌های روی تابلوها سر در نمی‌آورید. سیستم مذکور می‌تواند مجموعه اطلاعاتی که در اطراف شما وجود دارد را ترجمه کند و زبان قابل تشخیص برای شما به نمایش بگذارد.

برچسب ها

لامپ‌ ‌هالوژنی
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top