فونیکسریمکسبهتام

۴۸ درصد حجم معاملات هفتگی بورس در اختیار صنعت خودرو و ساخت قطعات

عصر خودرو- گزارش هفتگی بررسی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد در هفته گذشته، صنعت 'خودرو و ساخت قطعات' به تنهایی ۴۸ درصد از حجم معاملات و ۳۳ درصد از ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.

۴۸ درصد حجم معاملات هفتگی بورس در اختیار صنعت خودرو و ساخت قطعات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سنا ، در هفته گذشته حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل به ترتیب 8 درصد کاهش و 4 درصد افزایش پیدا کرد و صنعت 'بانک­ها و موسسات اعتباری' 12 درصد از کل حجم معاملات و صنعت ' ساخت محصولات فلزی' 13 درصد از ارزش معاملات را پس از صنعت « خودرو و قطعات« به خود اختصاص دادند.
    همچنین از ابتدای سال 1395 تا پانزدهم تیرماه، شاخص کل ارزش وزنی بورس اوراق بهادار تهران 7.7 درصد و شاخص قیمت ارزش وزنی 11.8 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که شاخص کل هم وزن 2.8 درصد رشد و شاخص قیمت هم­وزن، 0.7 درصد افت داشته است. البته اختلاف بازدهی بین شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن حاکی از عملکرد بهتر شرکت­های متوسط و کوچکتر در مقایسه با شرکت­های بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است.
    در این مدت؛ شاخص فرابورس ایران 2.7 درصد افت و قیمت سکه بهار آزادی 9.5 درصد، قیمت دلار مبادله­ای 1.8 درصد و قیمت یورو مبادله­ای 2.1 درصد رشد داشته است.
    بر این اساس در هفته منتهی به 15 تیرماه امسال، صنعت «محصولات چوبی» با بازدهی مثبت 17.1 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «انتشار، چاپ و تکثیر» با افت 6.1 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد و در میان شرکت­ها نیز «داروسازی‌ امین‌' با مثبت 18.9 درصد و «الکتریک‌ خودرو شرق‌» با منهای 11.4 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشته­اند.
    بر اساس این گزارش؛ در هفته گذشته و در میان صندوق­های سرمایه­گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران، قیمت صندوق فیروزه با 0.6 درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد. در مدت مشابه در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی (NAV)، صندوق سپهر اندیشه نوین با 0.7 درصد افزایش، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی­های را از آن خود کرده است.
    همچنین در میان شاخص بورس­های معتبر جهانی نیز در این بازه زمانی شاخص بورس دبی (DFM-INDEX) با رشد 3.1 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس پاریس (CAC 40) با افت 0.8 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­اند.
    در 30 روز منتهی به پانزدهم تیرماه امسال و در بازارهای جهانی، قیمت تمامی فلزات اساسی مورد بررسی با افزایش همراه بوده و در این میان، قیمت نقره با 20.7 درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت و مس با 2.3 درصد افزایش، کمترین افزایش قیمت را نشان می دهد.
    بر اساس گزارش یاد شده، از ابتدای سال تا پایان پانزدهم تیرماه سال جاری، قیمت انواع نفت با افزایش همراه بوده و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اوپک به ترتیب 21، 19 و 29 درصد رشد داشته است.

     

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو