فونیکسریمکسبهتام

زنده‌گیری مار ۱.۵ متری از داخل موتور خودرو سواری

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان گفت: آتش نشانان همدان پس از دوساعت تلاش مار ۱.۵ متری را که در موتور یک خودرو سواری پنهان شده بود خارج کردند.

زنده‌گیری مار ۱.۵ متری از داخل موتور خودرو سواری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، محمدرضا بیاناتی ظهر شنبه در توضیح عملیات امدادی پرسنل آتش نشانی همدان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ساعت 19.30 روز جمعه 18 تیرماه یکی از شهروندان در تماس باسامانه 125 اعلام کرد داخل موتور خودرو سواری خود مار مشاهده کرده است.

    وی عنوان کرد: پس از دریافت این گزارش اکیپ امداد و نجات ایستگاه شماره 12 با 3 نفر آتش نشان برای بررسی موضوع به محل اعلام شده در بلوار بعثت همدان اعزام شد.

    بیاناتی افزود: آتش نشانان با حضور در محل و مشاهده یک حلقه مار که از قسمت پایین گلگیر وارد موتور سواری خودرو دوو شده بود عملیات مهار و زنده گیری آن را آغاز کردند.

    وی با بیان اینکه موقعیت خاص قرار گرفتن مار داخل موتور خودرو و جابجایی سریع آن عملیات نجات را با کندی مواجه کرده بود، گفت: آتش نشانان پس از تلاشی 2 ساعته مار 1.5 متری را مهار و زنده گیری کردند.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان یادآور شد: در عملیات مشابه دیگری که ساعت 13 روز پنج شنبه 17 تیرماه انجام شد آتش نشانان ایستگاه شماره 18 یک حلقه مار را که وارد یک منزل مسکونی در بلوار شهید چیت سازیان همدان شده بود مهار کردند.

    بیاناتی عنوان کرد: در عملیات دیگری که روز چهارشنبه توسط آتش نشانان ایستگاه شماره 12 و در روستای فقیره انجام شد آتش نشانان موفق شدند در مدت زمان 10 دقیقه یک حلقه مار را از داخل منزل مسکونی مهر زنده گیری کنند.

    وی تاکید کرد: مهار حیوانات و به طور خاص مهار حیوانات وحشی در محیط های انسانی از عملیاتی است که سازمان آتش نشانی به انجام می رساند.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی همدان عنوان کرد: آتش نشانان همدان در سه ماهه  اول سال جاری 49 مرتبه این ماموریت را با موفقیت انجام داده اند.

    وی همچنین به انجام یک عملیات دیگر در تعطیلات اخیر اشاره کرد و گفت: آتش نشانان ایستگاه شماره 15 همدان با حضور به موقع مرد میانسالی را که در منزل مسکونی خود به درون چاه آب سقوط کرده بود نجات دادند.

    وی گفت: ساعت 13.30 روز جمعه در پی تماس های مردمی با سامانه 125 سقوط فردی به درون چاه آب به سازمان گزارش شد.       

    وی گفت: با دریافت این خبر بلافاصله دو اکیپ عملیاتی از ایستگاه های مرکزی و 15 به همراه 5 نفر آتش نشان به محل اعلام شده در روستای شورین اعزام شدند.

    بیاناتی گفت: اکیپ امداد و نجات ایستگاه 15 که در مدت زمان 7 دقیقه خودرا به محل حادثه رسانده بود پس از بررسی اولیه صحنه و مشاهده سقوط یک مرد حدود 50 ساله درون چاه آب 10 متری بلافاصله عملیات نجات وی را آغاز کرد.

    وی گفت: آتش نشانان در کمترین زمان ممکن با رعایت اصول ایمنی فرد حادثه دیده را که از ناحیه ستون فقرات و پا دچار آسیب دیدگی شده بود از داخل چاه خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو