فونیکسریمکسبهتام

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته‌ای که گذشت (+عکس)

عصر خودرو- درز تصاویر از نسل جدید تویوتا کمری۲۰۱۸،آمار پرفرش‌ترین برندهای خودروسازی در اروپا،رونمایی از تصاویر لافراری اسپایدر،و رکوردشکنی مک لارن P۱ در گوود وود سرتیتر داغ خبرهای حوزه خودرو در هفته گذشته بودند.

جذاب‌ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته‌ای که گذشت (+عکس)
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران ،اگر شما نیز به دنیای سریع خودروها علاقه‌مندید و قصد دارید با سرعت یک خودرو مسابقه‌ای فرمول یک اخبار هفته گذشته را رصد کنید، این اخبار را در یک نگاه مرور کنید.

    پرفروش‌های اروپایی

     در اوایل هفته گذشته پرفرش‌ترین برندهای خودروسازی در اروپا مشخص شدند. با وجود رسوایی مرتبط با انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان که اوج حملاتش متوجه گروه خودروسازی فولکس‌واگن بود، این خودروساز به عنوان بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین برند اروپا در شروع سال 2016 باقی ماند.

    بازار خودروهای جدید اروپا در سه ماهه‌ نخست امسال 8.1 درصد رشد داشت. فورد دومین برند قوی درلیست فروش اروپا باقی مانده و اوپل و واکسهال رتبه‌ سوم را از چنگ رنو درآوردند.

    جگوار در امر فروش پیشرفت بهتری داشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل فروش این خودروساز دو برابر شد. فولکس گلف نیز محبوب‌ترین خودروی اروپا در سه ماهه‌ اول سال باقی ماند.

    طی سه ماهه‌ ابتدایی امسال، همه‌ برندهای برتر به جز نیسان و میتسوبیشی شاهد افزایش فروش در اروپا نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌اند.

    لو رفتن تصاویر  GT روباز

     

    اما در اوایل هفته قبل درز تصاویر جدید از مدل GT گروه صنعتی مرسدس "آاِم‌گ" در دنیای خودروها خبرساز شد.به  دلیل استتار شدید  اطلاعات زیادی از این مدل در دسترس نیست. انتظار می‌رود بسیاری از مشخصه‌های این خودرو با نسل قبلی و برادرانش یکسان باشد.

    رنو و پیک‌آپ آلاسکان

    در روزهای اولیه هفته گذشته رنو از یک پیک‌آپ غول پیکر رونمایی کرد که شباهت زیادی به ناوارای نیسان دارد. رنو آلاسکان که در سه کارخانه در کشورهای مکزیک، اسپانیا و آرژانتین تولید خواهد شد، ابتدا در کلمبیا عرضه‌شده و پس از مدت کوتاهی در دیگر بازارهای آمریکای جنوبی به فروش خواهد رسید. آلاسکان در حالی وارد بازار شد که رقبای زیادی پیش ازآن اعتماد بازار را جلب کرده اند.

    اولین قربانی یک خودران

    خبری که شاید در هفته گذشته بیش از بقیه توجه رسانه‌های الکترونیک و مکتوب جهان را به خود جلب کرد، مرگ یک راننده مدلS تسلا در هنگام استفاده از سامانه اتوپایلت این خودرو بود.

    به گزارش آسوشیتد پرس ، این اولین مرگ در هنگام استفاده از تکنولوژی خودران محسوب می‌شود. این تصادف زمانی روی دارد که یک کامیون تریلر در یک تقاطع، گردش به چپ انجام داد و در این میان، هیچ چراغ راهنمایی در جلوی تسلا وجود نداشت. این حادثه در "ویلیستون" فلوریدا اتفاق افتاد و راننده بر اثر شدت جراحات وارده در این برخورد، کشته شد.

    رکود P1 مک لارن در گودوود

    در هفته گذشته نسخه‌ی مکلارن P1 که LM نام دارد، در فستیوال خودرویی "گودوود" در انگلستان رکورد شکنی کرد و مسافت 1.87 کیلومتر را در 47.07 ثانیه طی کرد.

    لاستیک‌های جدید بنز

    در حالیکه تمام شرکت‌های خودروسازی در هر روند و به هر بهانه‌ای به فکر کم کردن وزن خودروهای خود هستند، دایلمر به فکر اضافه کردن مخزنی آب به خودرو است که با اسپری آب به روی لاستیک از گرم شدن آن جلوگیری کند. در این راستا حسگرها نیز روی چرخ خودرو کار گذاشته می‌شوند تا گرمای بیش از حد را به سامانه مرگز آبپاش گزارش کنند. هفته گذشته بنز این اختراع خود را ثبت کرد. احتمالا این اختراع بنز بیشتر به درد ابرخودروها یا فرمول یکی‌ها بخورد.

    فراخوان هیوندای برای 17 هزار توسان

    در اواسط هفته گذشته و عرض کمتر از 10 روز شرکت هیوندای برای جمع‌‌آوری 17 هزار خودروِی توسان در استرالیا فراخوان داد. این فراخوان پس از تصادف یک خودرو در نیوزلند به دلیل باز شدن ناگهانی در موتور (کاپوت) و سد کردن دید راننده به صورت داوطلبانه اعلام شد.

    تصاویر لو رفته از تویوتا کمری2018

    بنز تنها خودروساز هفته قبل نبود که تصاویر جاسوسی از آن خبرساز شد. کمری 2018 به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های بازار آمریکا و خودروهای خوب جهان نیز مورد رصد قرار گرفت و تصاویری از آن منتشر شد. احتمال می‌رود کمری جدید بر روی پلتفرم مدولار جدید تویوتا بانام TNGA ساخته‌شده است.

    اولین محصولی که بر روی این پلتفرم ساخته شد، نسل جدید پریوس است و این پلت فرم پایه‌ای خواهد بود برای نیمی از خودروهای سواری تویوتا که تا پایان دههٔ جاری معرفی می‌شوند. به‌علاوه اقدامات کاهش‌دهندهٔ وزن نیز بخش دیگری از طرح این پلتفرم جدید هستند.

    انتشار تصاویر رسمی از لافراری اسپایدر

    نخستین مجموعه تصاویر رسمی گونه روباز لافِراری منشر شد تا در رقابت با بنز برای طرفداران رانندگی در فضای باز گزینه خاص ایتالیایی را رو کند. این نسخه تولید محدود با سقف سخت فیبر کربنی و یک سقف نرم (هردو جداشدنی) در دسترس خواهد بود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو