فونیکسریمکسبهتام

استاندارگیلان:

پرداخت عوارضی موقتا در آزاده راه رشت – قزوین قطع می شود

عصر خودرو- استاندار گیلان با اشاره به مشکلات ترافیکی بوجود آمده در تعطیلات عید فطر، با تاکید بر ضرورت تکمیل هرچه سریع تر باقی مانده آزادراه رشت - قزوین، توسعه راه ها از جمله این مسیر را موضوعی ملی دانست که صرفاً برای گیلان و گیلانی ها نیست.

پرداخت عوارضی موقتا در آزاده راه رشت – قزوین قطع می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه خدمات سفر که امروز با حضور فرمانداران و دستگاه‌های عضو این ستاد تشکیل شد با اشاره به این‌که در صبح چهارشنبه شاهد ترافیک سنگین به دلیل پرداخت عوارض در آزاده راه قزوین-رشت بودیم، گفت: با توجه به این‌که در زمان برگشت نیز خودروها برای پرداخت عوارض ناچار به توقف هستند و این امر به ترافیک آزاده را اضافه می‌کند با تایید نیروی انتظامی در مسیر برگشت، از عصر امروز و فردا خودروها نیاز به پرداخت عوارض ندارند.

    وی ادامه داد: هرچند که ما به دنبال ضرر کردن سرمایه گذار نیستیم اما باید صلاح مردم را در نظر بگیریم، پرداخت عوارض در این زمان از پیک سفر شرایط را برای عبور و مرور سخت می‌کند و باعث ترافیک هرچه بیشتر می شود.

    استاندار گیلان متذکر شد: درصورتی که مردم برای پرداخت عوارض ساعت‌ها ناچار باشند پشت ترافیک قرار گیرند این امر عوارض بدتری را به همراه دارد و می‌تواند فاجعه هایی را در پی داشته باشد.

    محمدعلی نجفی  بیان کرد: جلسه های متعددی با وزارت راه و شهرسازی بدلیل اهمیت موضوع داشته ایم اما متاسفانه دستگاه های ملی، ما را نمی بینند و با وجود پیگیری های انجام شده، تاکنون اعتبار مناسبی برای تکمیل این مسیر اختصاص داده نشده است.
    وی میزان اعتبار اختصاص یافته در سال 94 برای تکمیل این آزادراه را 310 میلیارد ریال و در سال 95، 580 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: با این میزان اعتبار، باقی مانده آزادراه رشت - قزوین تکمیل نمی شود.
    استاندار گیلان پیمانکار و شرکت ساخت را به علت سهل انگاری در تکمیل آزادراه و بوجود آمدن ترافیک شدید و مشکلات ناشی از آن در این محور مقصر دانست و گفت: قبل از عید نوروز، سه کیلومتر آزادراه به طور موقت بازگشایی شد و اکنون در چنین شرایطی بسته است.
    نجفی با ابراز ناراحتی از مشکلات بوجود آمده برای مردم در ترافیک بیان کرد: بسیاری از مردم بدلیل داشتن مشغله این تعطیلات را برای سفر انتخاب کرده بودند، اما نگرانی هایی در مسیر برای آنها ایجاد شد در حالیکه تلاش ما و همه دستگاه ها، ایجاد آرامش و فراهم کردن امکانات برای مسافران و گردشگران بوده است.
    وی گفت: ما نمی توانیم برای سفر مردم برنامه ریزی کنیم ولی باید آمادگی لازم را برای ورود و میزبانی از آنها داشته باشیم.
    استاندار گیلان از تمامی دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان که از قبل از عید فطر تا حال حاضر به گردشگران و مسافران خدمات ارائه کردند، قدردانی و اضافه کرد: اگر این همت شبانه روزی نبود، این موضوع به فاجعه ای تبدیل می شد.
    وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن گیلان و جمعیت دو و نیم میلیون نفری استان گفت: در بیشتر ایام سال، پنج میلیون نفر در استان حضور دارند ولی امکانات و اعتباراتی که برای آن اختصاص می یابد، به اندازه همان دو و نیم میلیون نفر است.
    وی همچنین بر ضرورت آماده بودن همه دستگاه ها از جمله شرکت پخش فرآورده های نفتی برای تامین سوخت مردم تاکید و خاطرنشان کرد: مردم ممکن است بدلیل کوتاه بودن برخی مسیرها ، پیش بینی های لازم در این خصوص را نکرده باشند ولی ما باید آمادگی کافی در چنین شرایطی را داشته باشیم.
    نجفی در خاتمه سخنانش بر ضرورت نظافت مسجدهای بین راهی و مکان های بهداشتی و اقامتی در مسیرهای ارتباطی آنگونه که شایسته و در شأن مردم ایران است، تاکید کرد.
    بر اساس اعلام اداره کل حمل و نقل و پایانه های گیلان، از پانزدهم تیرماه تا بامداد امروز (جمعه) بیش از 300 هزار خودرو وارد استان شده است. اوج ورود خودروها به گیلان، روز عید فطر بوده که به دلیل نیمه تمام بودن آزادراه رشت - قزوین محدوده منجیل و رودبار، ترافیک سنگینی در این قسمت ایجاد و دشواری هایی برای مردم ایجاد شده بود.
    آزادراه رشت - قزوین به طول کلی 137.4 کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.
    11 کیلومتر از این مسیر در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار، هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو