فونیکسریمکسبهتام

خستگی و خواب آلودگی عامل ۳۹ درصد تصادفات در ایران

عصر خودرو- رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ۳۹ درصد تصادفات تابستان سال گذشته ناشی از خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است.

خستگی و خواب آلودگی عامل ۳۹ درصد تصادفات در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از پایگاه خبری پلیس راهور ناجا، سردار سرتیپ تقی مهری افزود: از رانندگان می خواهیم هر کجا که احساس خواب و خستگی کردند با پارک کردن در جای مناسب استراحت کنند. هیچ چیز جای خواب را نمی گیرد.
    وی با تاکید بر این که مردم برای سفرهای امن و ایمن با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کنند، گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست خطوط قرمز پلیس در سفرهای تابستانی است و پلیس با رانندگانی که قصد سلب آسایش، امنیت و آرامش مردم را دارند قاطعانه برخورد می‌کند.
    مهری گفت: خودروی رانندگان حادثه‌ساز 72 ساعت و رانندگانی که از مواد مخدر و روان گردانها استفاده می کنند یک هفته توقیف خواهد شد.
    رییس پلیس راهور ناجا افزود: از عصر امروز - سه شنبه- تا روز یکشنبه- 20 تیرماه- پایان تعطیلات عید فطر در برخی از جاده‌های کشور به ویژه محورهای شمالی مانند هراز و فیروزکوه محدودیت و ممنوعیت تردد به خصوص برای وسایل نقلیه سنگین اعمال می‌شود.
    مهری از اوج سفرهای تعطیلات عید فطر در عصر امروز خبر داد و افزود: رانندگان باید در این ایام برای سفر به ویژه در جاده های شمالی دو برابر زمان عادی وقت در نظر بگیرند. همچنین قبل از سفر از سالم بودن خودرو به ویزه سیستم ترمز، خنک کننده موتور و روشنایی اطمینان پیدا کنند.
    وی با اشاره به کنترل ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح تابستانی از سوی پلیس راه، از مردم به ویژه سرنشینان صندلی عقب خودرو درخواست کرد در جاده ها کمربند ایمنی خود را ببندند.
    مهری با اشاره به این که طرح تابستانی از امروز- سه شنبه- تا سوم مهر با مشارکت ماموران راهداری ، اورژانس ،‌امداد و نجات هلال احمر و پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه دارد، افزود: طرح تابستانه پلیس با شروع تعطیلات چندروزه عید سعید فطر همزمان شده است و پلیس تمهیدات خاص ترافیک عید فطر را نیز با تعامل دستگاه های خدماتی و امدادی از امروز تا روز یکشنبه در محورهای مواصلاتی کشور اعمال خواهد کرد.
    وی افزود: با توجه به افزایش حجم ترافیک در جاده‌ها به ویژه در محورهای استانهای شمالی و زیارتی کشور، پلیس سعی دارد با بکارگیری همه توان و کمک گرفتن از ماموران دیگر بخشهای نیروی انتظامی، امنیت تردد در جاده‌ها را فراهم کند.
    رییس پلیس راهور ناجا از مردم خواست برای سفر خود از مبدا تا مقصد برنامه ریزی و در طول سفر با صبر و حوصله رانندگی کنند و افزود: مردم برای دریافت آخرین اطلاعات وضعیت راه‌ها می‌توانند با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور از طریق شماره تلفن 88255555 تماس حاصل و یا به سایت راهور 120 مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو