فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور مازندران:

۲۵ درصد عامل حوادث رانندگی در مازندران موتورسیکلت سواران هستند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: موتورسیکلت سواران ۲۵ درصد عامل حوادث رانندگی در استان را تشکیل می‌دهند.

۲۵ درصد عامل حوادث رانندگی در مازندران موتورسیکلت سواران هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از مهر، سرهنگ مهدی باقری بعدازظهر یکشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان حوادث رانندگی در جویبار، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و در راستای تدابیر و اولویت برنامه فرمانده انتظامی استان مبنی بر ساماندهی اوضاع ترافیکی، برنامه فرهنگی دیدار و عیادت از آسیب دیدگان سوانح رانندگی و خانواده‌های آنان در دستور کار قرار گرفت.

    رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: 25 درصد حوادث رانندگی منجر به فوت و دومین عامل مرگ‌ومیر در سوانح رانندگی در سطح استان را موتورسیکلت‌سواران  تشکیل می‌دهند.

    وی افزود: عدم استفاده صحیح از موتورسیکلت، بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم استفاده از کلاه ایمنی ازجمله عوامل بروز سوانح رانندگی برای موتورسیکلت‌سواران است.

    در ادامه این برنامه راکب موتورسیکلت ضمن تشریح نحوه وقوع سانحه رانندگی، گفت: از عملکرد خود پشیمان هستم و آنچه پلیس همواره به شهروندان هشدار می‌دهد، فقط و فقط برای سلامتی خودمان است که دیر فهمیدم و به جوانان هم سن و سال خود و شهروندان توصیه می‌کنم، افراد غفلت مرا تجربه نکنند.

    سرهنگ باقری در ادامه افزود: به دلیل گرمای تابستان و نزدیکی مزارع کشاورزی به محل سکونت افراد، موتورسیکلت‌سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و همواره اتفاق را برای دیگران می‌دانند، درحالی‌که خطر همیشه در کمین آن‌هاست.

    رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان با تأکید بر رعایت قوانین و مقررات جاری راهنمایی و رانندگی که برای کلیه وسایل نقلیه به‌ویژه موتورسواران تعریف‌شده، افزود: سالم نبودن چراغ جلو و عقب، حمل مسافران و ترک نشینان خارج از ظرفیت، حمل بار غیرمتعارف و حرکت نمایشی و ... عمده‌ترین دلایل تصادفات راکبان موتورسیکلت‌سواران است.

    در این دیدار کلاه ایمنی از سوی رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی استان به این راکب موتورسیکلت که براثر سانحه رانندگی مصدوم و در بستر بیماری است، اهداء شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو