فونیکسریمکسبهتام

مازراتی، گیبلی و کواتروپورته ها را برگردانید!

عصر خودرو- شاخه‌ی آمریکای شمالی مازراتی فراخوانی را برای مدل‌های گیبلی و کواتروپورته ساخته شده در سال ۲۰۱۴ را در نظر گرفته است.

مازراتی، گیبلی و کواتروپورته ها را برگردانید!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از صبحانه، شاخه‌ی آمریکای شمالی مازراتی فراخوانی را برای مدل‌های گیبلی و کواتروپورته ساخته شده در سال 2014 را در نظر گرفته است.

    مازراتی: گیبلی و کواتروپورته ها را برگردانید! +عکس

    در خودروهای یاد شده‌ای که در تاریخ 1 ژوئن 2013 تا 28 فوریه‌ی 2014 ساخته شده‌اند و به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز هستند، ممکن است که حالت پارک گیربکس به خوبی عمل نکند و باعث گمراهی رانندگان شود و در این حالت خودرو شروع به حرکت نماید.

    NHTSA در توضیح این فراخوان این‌گونه گفته است: «رانندگان فکر می‌کنند که گیربکس خودرو در حالت پارک است و شاید در هنگام ترک خودرو باعث زخمی شدن آن‌ها گردد، این در حالی است که خودرو روشن است و ترمزدستی درگیر نشده است.»

    اما خودروساز هنوز هیچ گزارشی را از تصادف و یا جراحتی را درباره‌ی 13092 دستگاه خودروی تحت تأثیر این قضیه دریافت نکرده است. مالکان این خودروها از این ماجرا مطلع خواهند شد و برای تعمیر نرم‌افزاری و ارتقای آن که هم‌اکنون در حال توسعه است راهنمایی خواهند شد. اولین خبررسانی دراین‌باره در اول جولای صورت می‌گیرد و دومین آگاه‌سازی نیز پس از در دسترس بودن نرم‌افزار صورت خواهد گرفت.

    مازراتی: گیبلی و کواتروپورته ها را برگردانید! +عکس

    این دومین فراخوانی به این دلیل در دو ماه گذشته است که خودروهای ساخته شده توسط فیات کرایسلر را دربر می‌گیرد. فراخوان قبلی حدود 1.1 میلیون خودروی این کمپانی را تحت تأثیر قرار داد و طبق خبرهای رسیده در آن زمان 308 گزارش از خسارت،212 تصادف و 41 زخمی به دست کمپانی رسیده بود.

    علاوه بر موارد فوق، مازراتی گیبلی و کواتروپورته اوایل امسال نیز برای تعمیر سیستم تعلیق عقب و ریسک شتاب‌گیری غیرعمدی فراخوان شده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط