فونیکسریمکسبهتام

روحانی با سیتروئن به الیزه می رود

عصر خودرو- رئیس جمهوری اسلامی ایران اولین مهمان ۲۰۱۶ الیزه خواهد بود. روحانی که پیش تر قرار بود ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ به پاریس برود به علت حملات تروریستی در این شهر مجبور شد سفر خود را لغو کند.

روحانی با سیتروئن به الیزه می رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رادیو فرانسه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اولین مهمان 2016 الیزه خواهد بود. روحانی که پیش تر قرار بود 13 نوامبر 2015 به پاریس برود به علت حملات تروریستی در این شهر مجبور شد سفر خود را لغو کند. این اولین سفر اروپایی رئیس جمهوری ایران است که بعد از بیش از 10 سال صورت می گیرد. مناسبات ایران و غرب طی یک دهه گذشته درگیر تنش های شدیدی بود به طوری که حتی برخی سفارت خانه ها سطح مناسبات دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داده بودند.فرانسوی ها امیدوارند مناسبات اقتصادی خود را با ایران تقویت کنند.

    فرانسه یکی از شرکای مهم اقتصادی ایران به شمار می رود که زمینه های مختلفی از جمله خودرو سازی و صنایع نفتی همکاری های گسترده ای میان تهران و پاریس طی سالهای گذشته وجود داشته است. قرارداد های پژو – سیتروئن و توتال را می توان به عنوان مثال نام برد.

    در همین حال گفته می شود رنو شرکت خودرو سازی دولتی فرانسه قصد دارد تا یکی از کارخانه های خودرو سازی در ایران خریداری کند و شنیده ها حاکی از گفتگو در خصوص پارس خودرو است که اکنون یکی خطوط تولید خود را به مدل های رنو اختصاص داده است.

    این در حالی است که شرکت های فرانسوی و گروه سرمایه گذاران این کشور یکی از اولین مجموعه های بودند که وارد ایران شدند. در همین حال گفته می شود روحانی از فرودگاه اورلی تا الیزه با سیتروئن دی اس که به زودی وارد بازار ایران هم خواهد شد اسکورت می شود.

    در همین حال اتاق ایران و فرانسه در تهران فعالیت خود را آغاز کرده است و گمانه زنی های در خصوص آغاز مجدد پرواز های ایرفرانس به تهران وجود دارد.

    از زمان برجام و مطرح شدن مساله لغو تحریم ها سه وزیر فرانسوی به تهران سفر کرده اند. وزیر خارجه ، وزیر تجارت و وزیر کشاورزی فرانسه در کنار نمایندگان 130 شرکت از جمله گروه های بودند که به ایران آمدند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط