فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خبر داد

پیشنهادات کاربری جدید کارت‌های سوخت روی میز دولت

عصر خودرو : قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به مفاد قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در خصوص استفاده از کارت‌های هوشمند سوخت گفت: دولت مکلف به عرضه سوخت با اولویت استفاده از سامانه و کارت‌های هوشمند سوخت بوده است و کلیه وسایل نقلیه حتی در بخش کشاورزی و صنعت هم باید از طریق این سامانه سوختگیری کنند.

پیشنهادات کاربری جدید کارت‌های سوخت روی میز دولت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شفیعی ضمن رد اظهار نظر رییس انجمن جایگاه داران سوخت مبنی براینکه پمپ بنزین‌ها آمادگی حذف کارت‌های سوخت را دارند، تصریح کرد: تصمیم گیری در خصوص استفاده و یا عدم کاربرد کارت‌های هوشمند سوخت را برعهده نهادهای حاکمیتی دانست و گفت: در این موضوع، مجلس و دولت تصمیم گیر هستند نه اتحادیه جایگاه داران. در این راستا برای بکارگیری بیشتر کارتهای سوخت شخصی پیشنهاداتی نیز به دولت ارائه گردیده که درصورت تصویب به زودی اجرا خواهد شد.

    درباره مزایای استفاده از کارت هوشمند سوخت تصریح کرد: عرضه سوخت از طریق کارت‌های هوشمند سوخت، دستاوردهای بسیاری برای کشور داشته است که یکی از مهمترین آنها امکان مدیریت، کنترل مصرف و نظارت بر میزان مصرف کاربری‌های مختلف است.

    وی به گزارش گیری روزانه، ماهانه و سالیانه مصرف سوخت اشاره کرد و افزود: سهمیه بندی بنزین تنها یکی از قابلیت‌های سامانه هوشمند سوخت بوده و جلوگیری از قاچاق بنزین از دیگر مزایای این سامانه است.

    وی افزود: چنانچه برخی افراد کمبود کارت سوخت جایگاه داران را باعث ایجاد صف می‌دانند، بهتر است مردم را به استفاده از کارتهای شخصی برای سوخت گیری تشویق کنند نه اینکه به این بهانه پیشنهاد تعطیلی کل سامانه را بدهند.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به اختلاف قیمت قابل توجه بنزین در ایران با برخی کشورهای همسایه، یکی از تهدیدات جدی این گونه پیشنهادات نظیرحذف کل سامانه را از سر گیری مجدد قاچاق این فرآورده نفتی دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو