فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان ناکام هفته

عصر خودرو:اهلیت دو خودروساز بزرگ کشور برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس در حالی از سوی هیات واگذاری، تایید نشد که به‌نظر می‌رسد انتقاد افکار عمومی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و البته فعالان صنعت خودرو را باید یکی از دلایل اصلی ردصلاحیت ایران‌خودرو و سایپا دانست.

خودروسازان ناکام هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، سه‌شنبه هفته گذشته وقتی ایران‌خودرو و سایپا پاکت‌های مزایده چهارم واگذاری سرخابی‌ها را تحویل دادند، خیلی‌ها این دو را برنده نهایی می‌دانستند و از همین رو خودروسازان آماج انتقادات افکار عمومی، کارشناسان، نمایندگان مجلس و ... قرار گرفتند. حتی فعالان صنعت خودرو به خصوص قطعه‌سازان نیز به دو غول جاده مخصوص تاختند و از آنها خواستند به جای خرید سهام سرخابی‌ها، به فکر پرداخت بدهی‌های خود باشند و به سمت انجام فعالیت‌هایی برای ارتقای کمی و کیفی خود بروند. با وجود این انتقادات، اما افکار عمومی به این نتیجه رسیده بود که واگذاری استقلال و پرسپولیس به ایران‌خودرو و سایپا قطعی شده و حتی مزایده نیز به‌نوعی صوری  و فقط به‌منظور طی کردن مراحل قانونی بوده است.
    با این حال دیروز هیات واگذاری سرخابی‌ها اعلام کرد که اهلیت هیچ‌کدام از متقاضیان خرید سهام استقلال و پرسپولیس از جمله ایران‌خودرو و سایپا، شاید به‌دلیل شبه دولتی بودن این شرکت‌ها تایید نشده، تا خیال منتقدان از بابت انتقال سرخابی‌ها به جاده مخصوص، راحت شود. هر چند به‌نظر می‌رسد انتقادات گسترده از ورود خودروسازان به مزایده سرخابی‌ها، دلیل ردصلاحیت آنها است، اما برخی معتقدند تهدید محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به استیضاح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در عدم تایید اهلیت ایران‌خودرو و سایپا برای اداره استقلال و پرسپولیس، موثر بوده است. وزیر صنعت برخلاف برخی از فعالان صنعت خودرو، حضور خودروسازان در مزایده سرخابی‌ها را مثبت دانسته و از این موضوع حمایت کرد، حال آنکه مجلسی‌ها مخالف اداره استقلال و پرسپولیس توسط ایران‌خودرو و سایپا بوده و از همین رو نعمت‌زاده را تهدید به استیضاح کردند. هرچه هست، خودروسازان نتوانستند مالک سرخابی‌ها شوند تا به‌نوعی، به اصطلاح فوتبالی‌ها، ناکام این هفته لقب بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو