فونیکسریمکسبهتام

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد

صنعت خودرو کشور با انتقاد غیرمنصفانه تخریب نشود

عصر خودرو- رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به افزایش تولید در ایران‌خودرو و توان خودروسازان داخلی در تامین نیاز واقعی بازار، گفت: نباید با نقدهای غیرمنصفانه در مسیر تخریب و سرکوب این صنعت حرکت کنیم.

صنعت خودرو کشور با انتقاد غیرمنصفانه تخریب نشود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، علی آقامحمدی در جلسه هم اندیشی با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و معاونان این شرکت، با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد کشور تصریح کرد: با افزایش تولید و تامین نیاز واقعی بازار توسط خودروسازان، افق درخشانی در انتظار این صنعت خواهد بود.

    وی افزود: نباید این صنعت مهم و حیاتی را که به دست جوانان و متخصصان کشور مدیریت می‌شود، تحقیر و تخریب کرد و نقدهایی که می شود باید منصفانه و مبتنی بر واقعیت های کارشناسی، فنی  و علمی باشد.

    رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: در چند سال اخیر صنعت خودرو با چالش های بزرگی روبه رو شده است  که با همت و همدلی شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز موفق به عبور از موانع متعدد شده است، نباید نسبت به این صنعت بی تفاوت باشیم.

    وی با تاکید بر موفقیت خودروسازان در افزایش تولید و تامین نیاز بازار گفت: خودروسازان در این برهه از زمان کارنامه موفقی داشتند و آمارهای ارایه شده نشان از افزایش تولید نسبت به سال گذشته دارد.

    آقامحمدی با تاکید بر این‌که باید شرایط تولید و توسعه فراهم شود، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم، تامین نیروی انسانی و خرید تجهیزات برای توسعه و نوآوری در این صنعت ضروری و لازم است تصمیمات کلیدی برای رسیدن به این هدف مهم اتخاذ شود.

    وی با بیان این‌که توسعه صنعت خودرو در گرو تصمیم گیری درست و به موقع است، ادامه داد: خودروسازان کشور باید هم‌پای خودروسازان جهانی در مسیر توسعه به‌ویژه تولید خودروهای برقی و هیبریدی گام بردارند.

    عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی خودروسازان درخصوص روند ادامه دار قیمت گذاری دستوری گفت: لازم است در این خصوص مستندات بهای تمام شده تولید در اختیار نهادها و سازمان های مرتبط قرار گیرد تا امکان قیمت گذاری درست مهیا شود و خودروسازان از زیان خارج شوند.

    آقامحمدی ادامه داد: صنعت خودروسازی در ایران با ده‌ها سال سابقه تولید از تجربه خوبی برخوردار و دارای جایگاه مشخصی در صنعت است و دلیلی برای تخریب آن وجود ندارد و  باید حضور موثرتری در بازارهای صادراتی داشته باشد.

    رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری افزود: شرکت‌های خودروساز با توجه به سرمایه گذاری زیاد، خطوط و سالن های تولیدی مجهز و همچنین نیروی انسانی متخصص از ظرفیت های بالایی برای ارتقای نقش خود در صنعت کشور برخوردارند که می تواند در توسعه صنعت حمل و نقل و حوزه های مختلف آن تاثیرگذار باشد.

    وی در پایان گفت: نیاز بازار در شرایط فعلی برای مصرف کننده واقعی سالانه حدود یک میلیون دستگاه است که شرکت های خودروساز کشور قادر به تامین آن هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو