فونیکسریمکسبهتام

یک مسئول در جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد:

اضافه شدن خودروهای امدادی جدید به ناوگان هلال‌احمر کشور

عصر خودرو- خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در تلاش برای خرید ۵۰ دستگاه خودروی امدادی هستیم که از این تعداد ۲۷ دستگاه خریداری و به ناوگان‌های امدادی هلال‌احمر کشور اضافه شد.

اضافه شدن خودروهای امدادی جدید به ناوگان هلال‌احمر کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، ماندگار مرادی‌فر ظهر امروز (11 فروردین ماه) در حاشیه بازدید از پایگاه‌های امدادی و نجات بین‌شهری استان زنجان، با بیان اینکه تجهیز پایگاه‌ها یکی از مشکلات عمده‌ای است که در استان‌ها وجود دارد چرا که خودروها به روز نبوده و خودروهای امدادی و تجهیزات فرسوده شده است که این مهم نیازمند اعتبار ویژه‌ای است، تاکید کرد: به منظور رفع این مشکلات امسال برای خرید 50 دستگاه خودروی امدادی اقدام شده که از این تعداد 27 دستگاه خریداری شده است.

    وی با بیان اینکه امسال نیز مابقی این ناوگان امدادی خریداری و بین استان‌ها توزیع خواهد شد، اضافه کرد: سال گذشته اعتباری برای تعمیر خودروهای امدادی و شارژ انبارهای امدادی بین استان‌ها توزیع شد و امسال نیز در تلاش هستیم تا اعتباری را دریافت و بین استان‌ها توزیع کنیم.

    این مسئول با اشاره به نگاه ویژه سازمان هلال‌احمر کشور به استان‌ها به ویژه استان‌های محروم، تصریح کرد: تلاش سازمان بر این است تا استان‌های کم‌برخوردار بتوانند امکانات و تجهیزات امدادی خود را به حد استاندارد برسانند و در امدادرسانی نقش‌آفرینی کنند.

    مرادی‌فر در ادامه با بیان اینکه استان زنجان پایگاه‌های امدادی منظم و امدادگران بسیار باتجربه و خوبی داشته و از امکانات مطلوبی نیز برخوردار است، ادامه داد: در مقطعی که شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم، آمادگی در امدادگران استان زنجان بسیار بالا، استاندار و قابل قبول است.

    خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هلال‌احمر مجموعه‌ای امداد محور است، گفت: بقا و ادامه فعالیت این مجموعه مبتنی بر فعالیت‌ها و وجود امدادگران داوطلب است که مسئولان هلال این اولویت مهم را درک کرده و همه تلاش خود را به کار می‌بندند تا امدادگران هلال‌احمر راضی باشند و روز به روز به تعداد آنها اضافه شود.

    وی به اقدامات انجام شده در خصوص امدادگران داوطلب هلال‌احمر نیز اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی سال گذشته برای این قشر انجام دادیم که از جمله این موارد امدادگرانی که به درجه ایثار رسیدند قرارداد مستقیم با جمعیت هلال‌احمر دارند و استخدام ساعتی شدند، حقوق و مزایای دریافتی و پاداش آنها امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    وی با یادآوری این مطلب که مقرر شده در به‌کارگیری و جذب نیرو در جمعیت هلال‌احمر و مجوزهای استخدام در شرایط مساوی اولویت با امدادگران داوطلب هلال‌احمر باشد، متذکر شد: از دیگر اقدامات انجام شده برای امدادگران داوطلب این مجموعه سامانه پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب تعریف شده که بهمن سال گذشته همه ایاب و ذهاب آنها یک‌جا پرداخت شد و بعد از این نیز ماهانه حقوق و مزایای امدادگران به صورت متمرکز توسط استان‌ها پرداخت خواهد شد.

    مرادی‌فر یادآور شد: با توجه به اینکه سال گذشته با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودیم، نتوانستیم بسیاری از برنامه‌ها را اجرایی کنیم، اما پرداخت حقوق و توجه به رفاه کارکنان در هلال‌احمر از اولویت‌های بسیار مهم ماست که بالای 85 درصد از بودجه این مجموعه به پرداختی‌های کارمندان اختصاص داده شده است.

    وی عنوان کرد: با توجه به تورم موجود، مشکلات و پایین بودن حقوق کارکنان هلال‌احمر این رقم نمی‌تواند مشکلات را رفع کند اما در سال گذشته براساس قانون بودجه و ماده واحد موجود پرداخت‌های مناسبتی، حقوق و مزایا و اضافه کاری‌ها و پاداش‌ها به موقع پرداخت شد.

    خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه تا جایی که اعتبارات و بودجه کمک‌دهنده و جواب‌گو بود پرداخت‌ها انجام شده است، گفت: قرار است بودجه‌ای به هلال‌احمر تخصیص یابد که با محقق شدن این اعتبارات پرداخت‌ها انجام خواهد شد. وضع مالی هلال‌احمر امسال نسبت به سال گذشته بهتر خواهد شد بنابراین سعی خواهیم کرد پرداختی‌های کارکنان به موقع انجام شود.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این بازدیدها، گفت: به لحاظ ناوگان خودرویی به‌ویژه ماشین‌های کمک‌دار کمبود داریم.

    سید قاسم موسوی با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص استان که از ابتدا تا انتهای آزادراه زنجان – قزوین و زنجان - تبریز در حوزه استان زنجان که حجم بالای ترددها در این مسیرهای ارتباطی را داریم، افزود: با توجه به این موضوع نیاز داریم که 2 پایگاه امداد و نجات بین شهری به تعداد پایگاه‌های این مسیر اضافه شود که سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز موافق این موضوع است.

    به گزارش ایسنا، خزانه‌دار کل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در سفر یک روزه خود به استان زنجان، از پایگاه‌های امداد و نجات غزال شهرستان خرم‌دره و ابهر در آزادراه زنجان – قزوین، پایگاه امداد و نجات بین شهری شمال‌غرب و این پایگاه در آزادراه زنجان – تبریز و پایایی در شهرستان ایجرود بازدید کرد.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو